StoryTelling jako element
wzbudzania emocji i budowania zaangażowania w biznesie i wystąpieniach publicznych.

Storytelling to w skrócie metodologia oddziaływania – na widzów czy słuchaczy –  poprzez tworzenie historii, opowieści wzbudzających ciekawość, zainteresowanie, a w efekcie także większe  zaangażowanie dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Badania Uniwersytetu Harvarda pokazują, że człowiek angażuje się najbardziej jeżeli w jednym przekazie, czy wystąpieniu angażujemy obie półkule mózgu. Pokazując i omawiając fakty uruchamiamy lewą półkulę, natomiast inspirując, wzbudzając emocje i kreatywne myślenie uruchamiamy prawą półkulę mózgu – tę  właśnie rolę spełnia storytelling.

Proponujemy fascynujące szkolenie z zakresu StoryTellingu.

Story-Telling

Cel szkolenia:

Szkolenie pozwala uczestnikom zgłębić koncepcję storytellingu jako świadomie stosowanej technik i angażowania odbiorców. Storytelling działa w sprzedaży i marketingu, ponieważ jest postrzegany jako sposób na „sprzedawanie bez sprzedawania”. Jest także skuteczny w wystąpieniach publicznych, prezentacjach czy  kształtowaniu relacji zawodowych, gdzie pozyskanie zainteresowanych czy sojuszników  może być kluczowe dla powodzenia projektu, przedsięwzięcia, czy samego managera. W zależności od potrzeb grupy, skupimy się na jednym lub drugim aspekcie. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się co wpływa na skuteczność storytellingu. Poznają najważniejsze zasady budowania historii, które służą ich celom. Przećwiczą własne historie i sprawdzą ich oddziaływanie na potencjalnych odbiorów.

Po szkoleniu: 

Uczestnicy będą potrafili zdefiniować charakterystyczne cechy oraz potrzeby swojej grupy docelowej. Będą także umieli wybrać najistotniejsze elementy swojej historii i budować na nich inspirujący przekaz. Osoby biorące udział w szkoleniu będą znały i potrafiły zastosować zasady tworzenia angażujących i skutecznych historii. Dodatkowo, dzięki ćwiczeniom i pracy z kamerą (opcjonalnie), będą miały większą świadomość swojej prezencji, języka ciała, a także własnego stylu komunikacji.

PROGRAM WARSZTATÓW
Szkolenie – proponujemy 2 dni szkoleniowe:
Opowiem Ci historię… dlaczego historie sprzedają

• Mój pierwszy storyteller, czyli oddziaływanie historii
• Jak mózg reaguje na historie
• Trzy poziomy oddziaływania komunikacji: język faktów – język korzyści – storytelling
• Storytelling jako naturalna umiejętność człowieka
• Korzyści płynące ze storytellingu
• Autodiagnoza – gdzie jestem w storytelling

Jak zbudować skuteczną historię?

• Cechy dobrej i złej historii
• Kim jest Twój odbiorca?
• 10 złotych zasad storytellingu (wd. Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom)
• Skalibruj swoją historię.

Monomit jako uniwersalny schemat narracyjny

• Czym jest monomit i gdzie tkwi jego siła
• Jak Hollywood zarabia miliony na monomicie
• Podróż bohatera – kluczowe etapy oraz łańcuch powiązań
• Schemat opowieści, czyli podróż bohatera w 4 krokach

Tworzenie historii w praktyce

• Bank historii – pomnażaj i deponuj
• Tworzenie historii z elementów
• Zdanie otwierające i pointa
• Moje historie (opcjonalnie praca z kamerą)

Jak zwiększyć szanse powodzenia historii w biznesie?

• Jak skutecznie się komunikować – schemat Jakobsona
• Magiczna liczba w storytellingu
• Dlaczego jedne historie zapadają w pamięć a inne nie – Model SUCCESs

ZuziaZapytaj o Projekt!

Trener dedykowany: Zuzanna Mazurek
Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).