SKUTECZNA SPRZEDAŻ TO LEPSZE WYNIKI

W sprzedaży chodzi zarówno o nieustanne poszukiwanie nowych możliwości, rozwój oraz konsekwentne i wytrwałe odkrywanie potrzeb klienta jak też o chęć walki o wyższe cele. Kluczowe znaczenie ma zrozumienie specyfiki klienta, jego oczekiwań oraz ten element, który Harvey Mackay w książce “MBA w sprzedaży” opisując handlowca określa jako “Żądny sukcesu wojownik”, a my definiujemy jako Sztuka Osiągania Rezultatów.

Indywidualne programy dopasowane do klienta

Praktycy dla praktyków – wykorzystanie najnowszych badań oraz długoletnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą pozwalają naszym trenerom tworzyć szkolenia najbardziej efektywne dla konkretnego zespołu sprzedawców, handlowców czy doradców klienta. “Skuteczna sprzedaż” w każdym segmencie ma inny wymiar i zakres:

  • B2C  – sklepy, apteki,  sieci sklepów i aptek,  instytucje finansowe, standardy obsługi w przedsiębiorstwach usługowych jak kolej, linie lotnicze itp, to: sprzedawcy w sklepie, pierwszy stół w aptekach, doradcy w instytucjach finansowych, personel pokładowy, call center do konsumentów.
  • B2B – szeroko zdefiniowana sprzedaż między firmami np. Przedstawiciele Handlowi, Farmaceutyczni, KAM, KAS, Doradcy Klienta Biznesowego w instytucjach finansowych, Telemerketing i Call Center.
  • Promocja specjalna – jak np. Przedstawiciele Medyczni

Specjalizujemy się w sprzedaży i mamy specjalistów w każdym segmencie. Tworzymy programy wspierające cele sprzedaży naszych klientów, co daje im sukcesy, a nam referencje: Program rozwoju  sprzedaży – Sales Up – 4VALUE sprawił, że z sytuacji wojny cenowej na rynku i problemów w sprzedaży przeszliśmy do pozycji lidera zmian na rynku, z najlepszym wynikiem w branży i stabilnym wzrostem spółki” Przemysław Januszko Prezes Zarządu IGEPA sp. z o.o.

RAMY PROGRAMU SZKOLENIA:

Skuteczna Sprzedaż czyli jak wejść do wąskiego grona najlepszych w branży – narzędzia i techniki efektywnej sprzedaży.

Siła, jaką daje mi rynek

  • Siła jaką daje mi moja firma
  • Siła, jaką daje mi konkurencja
  • Efekt “Megakonkurent”, “Megaargument”
  • Lejek sprzedażowy – jak wygląda w naszej firmie?

Standard działania – co oznacza?

  • Podstawowa zasada osiągania sukcesu w sprzedaży – model RAZ
  • Standard wizyty/standard rozmowy/standard obsługi
  • Wyznaczanie i komunikowanie celów dlaczego jest takie ważne?
  • Otwarcie – Badanie Potrzeb/Odkrywanie potencjału – Domknięcia – Praca z obiekcjami – Zakończenie – co jest ważne pomiędzy?
  • Narzędzie i techniki skutecznej sprzedaży
  • Jakie działania powodują, że nie pojawiają się obiekcje i zastrzeżenia?
  • Język korzyści w sprzedaży – skuteczna argumentacja handlowa
  • Domykanie czy otwieranie rachunku, który sposób wybierasz?

Autorytet Naturalny (AN) i Poczucie Własnej Wartości (PWW) w sprzedaży

  • Na czym budujemy nasz Autorytet Naturalny u klienta?
  • Z jakich elementów składa się PWW
  • Jak budować Poczucie Własnej Wartości u siebie?
  • Jak kształtować PWW u klienta?
  • Budowanie relacji biznesowych, relacje zależne/partnerskie
  • Jak rozwijać samoświadomość w sprzedaży?
  • Cykl rozwoju relacji z klientem

Narzędzia sprzedaży – “Skrzynka handlowca z narzędziami”

  • Budowanie zaufania – jak to się robi?
  • Skuteczne techniki sprzedaży
  • Sztuka zadawania pytań w nowym podejściu
  • Słuchanie klienta jak może nam pomóc?
  • Inspirowanie, sprzedawanie rozwiązań, stawianie wyzwań, angażowanie klienta, jak to działa?
  • Storytelling czyli sprzedaż bez sprzedawania
  • Techniki szybkiej sprzedaży
  • Prezentacja, pokaz i wystąpienia w sprzedaży
  • Praca ze strefą komfortu
  • Jak budować wyzwania i inspiracje dla klienta aby budowały nasz biznes i relacje?

Monitoring efektów czyli czego potrzeba jeszcze do osiągnięcia sukcesu?

  • Planowanie sprzedaży jako elementu osiągania sukcesu
  • Kluczowe wskaźniki sukcesu  – KPI
  • Matematyka Handlowa, czyli finansowe aspekty współpracy z klientem – na czym zarabia firma, a na czym tak na prawdę zarabia klient? Do czego służy rabat? itp.
  • Budowanie przewag i techniki sprzedaży – co jest dziś najbardziej skuteczne?
  • Segmentacja, targeting, retargeting klientów
  • Rozmowy podsumowujące z klientami – dlaczego warto je robić?

Co nowego w sprzedaży? – przegląd najnowszych trendów i metodologii. W sprzedaży B2B odbyły się dotychczas trzy wielkie przełomy. Czy wiesz jakie?

DODATKOWO – KLUCZ DO KLIENTA:

1. TYLKO U NAS – warsztat DISC SALES® –  narzędzie umożliwiające identyfikacje predyspozycji w sprzedaży, podpowiada na czym bazować w rozmowach i negocjacjach z klientami, jak  identyfikować klientów i dobierać odpowiednia argumentację, techniki sprzedaży i negocjacji. Pomaga w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z klientami.

2. FRIS®: badanie stylu myślenia, działania i procesów Obraz8zespołowych   badanie, które umożliwia rozwój samoświadomości i identyfikację stylu komunikacji i działania u siebie oraz zastosowanie modelu do sprzedaży i kontaktów z klientem.

3. Program rozwoju sprzedaży „Najlepsi z Najlepszych”. Przygotowaliśmy specjalny program dla przedstawicieli handlowych oparty  na badaniach cech i kompetencji, które odpowiadają za sukcesy najlepszych handlowców.  Każdy uczestnik programu może sprawdzić, w jakim stopniu jego profil odpowiada „sprzedawcy idealnemu”. Może też zdiagnozować obszary do własnego rozwoju, które charakteryzują najlepszych handlowców?

Co jest ważne? Czy zgodzilibyście się  aby jazdy samochodem uczył Was ktoś kto nigdy sam nie jeździł, choć opanował wszystko dobrze teoretycznie? W sprzedaży to działa jeszcze bardziej. Jeżeli ktoś sam nie sprzedawał i nie zarządzał sprzedażą to możecie być pewni, że nie może tego nauczyć, chociaż by uczył tego już 20 lat.  Z drugiej strony w podejściu do sprzedaży do tej pory wydarzyły się trzy prawdziwe przełomy, każdy z nich wniósł nowe spojrzenie i wpłynął bezpośrednio na jej skuteczność. Bez najnowszych metodologii w tym zakresie także nie w sposób osiągać najlepszych wyników. Dopiero połączenie DOŚWIADCZEŃ z tym co efektywnie zbadane daje końcowe EFEKTY.

Nasze programy są skonstruowane według PIRAMIDY ROZWOJU W SPRZEDAŻY , to jest tak, aby z jednej strony wyposażyć uczestnika w najlepsze narzędzia decydujące o skuteczności sprzedaży, a z drugiej wskazywać jak budować Autorytet Naturalny (AN) i Poczucie Własnej Wartości (PWW u siebie i klienta) oraz wspierać motywację i determinację w kierunku osiągnięcia poziomu Lidera Sprzedaży.

Szkolenia poza strefą komfortu

Nasze szkolenia pozwalają w sposób kontrolowany,  wyjść ze strefy komfortu, a w konsekwencji znacząco ją powiększyć. Wiemy, że takie podejście jest skuteczne. Z doświadczeń naszych klientów, jak i z badań wynika, że prędzej czy później każda grupa handlowców zamyka się właśnie w takiej strefie komfortu. Powtarzają utarte schematy, trzymają się tego samego sposobu myślenia. Odnotowują więc przeciętne wyniki i nic nie rokuje, że ich osiągnięcia znacząco się poprawią. Dopiero nowe doświadczenia, wyzwania, inspiracje, zmiana perspektywy, a więc poszerzenie strefy komfortu przekładają się na lepsze wyniki i większą skuteczność, a co za tym idzie lepsze planowanie rozwoju biznesu.

Autorskie programy 4Value

Akademia Skutecznej Sprzedaży –  składa się z 5 modułów szkoleniowych przeprowadzanych kolejno raz w miesiącu. Akademia kończy się certyfikacją, czyli egzaminem potwierdzającym nowo nabyte kompetencje. Rozwiązanie to proponujemy klientom, którym zależy na gruntownym rozwoju zespołu i widocznych wynikach. Nasz program pozwoli Państwu na wypracowanie lub udoskonalenie  skutecznego procesu sprzedaży, dostosowanego do Państwa firmy z uwzględnieniem specyfiki branży.

ZOBACZ TAKŻE: Matematyka HandlowaSkuteczna Sprzedaż KAM
ZOBACZ TAKŻE: Menedżer Sprzedaży – zarządzanie zespołem handlowym
ZOBACZ TAKŻE ARTYKUŁ: Skuteczna sprzedaż, Sprzedaż konsultacyjna

Zapraszam Andrzej Kochanek:

ZAPISZ SIĘ

Zobacz także:Certyfikat jakości dla 4V; Program Rozwoju Sprzedaży, Sztuka Osiągania Rezultatów

logo