Komunikacja interpersonalna to fundament budowania relacji z ludźmi. Sposób w jaki się komunikujemy, jesteśmy odbierani i jak sami rozumiemy informacje i inne bodźce, które inni do nas kierują. Jest podstawa codziennego życia tak w firmie jak i w otoczeniu domowym. Pozwala pracować z samoświadomością i rozumieniem komunikatów innych.

  • Warsztaty prowadzone są zgodnie z modelem cyklu Kolba
  • Uczestnicy biorą udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym
  • Uczestnicy mają możliwość autodiagnozy
  • Trener wykorzystuje różne formy przekazu – trzy kanały: wzrok, słuch, ruch
  • W programie warsztatu znajdują się: dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról.

PROGRAM WARSZTATÓW:

Komunikacja interpersonalna

  • Czym jest / znaczenie
  • Cele komunikacji
  • Szanse i zagrożenia

Bariery i zagrożenia w komunikacji

  • Myśli, uczucia i emocje
  • Szumy
  • Filtry
  • Uogólnianie
  • Postrzeganie przez swój pryzmat

Efektywna komunikacja czyli co?

  • Pytanie
  • Słuchanie
  • Odzwierciedlanie
  • Komunikacja jedno i dwustronna

Komunikacja werbalna

  • Ton głosu
  • Tembr
  • Głośność
  • Klarowność przekazu

Komunikacja niewerbalna / mowa ciała

  • Postawa
  • Gesty
  • Mimika

Analiza transakcyjna w komunikacji
Poczucie Własnej Wartości (PWW) jak wpływa na naszą komunikację
Wpływ rożnych stylów myślenia na sposoby porozumiewania się (FRIS)

  • Style myślenia
  • Style działania
  • Jak porozumiewać się z osobami o innych stylach myślenia

Informacja zwrotna

  • Jak jej udzielać
  • Jak ją przyjmować

Asertywność mit czy hit, strategie

  • Postawa uległa
  • Postawa agresywna
  • Asertywne wyrażanie swoich myśli

Podsumowanie i zakończenie

ZAPRASZAM: Iwona Kunach