WOJNY ŚWIATÓW, CZY POKÓJ GIGANTÓW
– CZYM RÓŻNI SIĘ ŚWIAT KUPCA, OD ŚWIATA KAM’A
Jeśli myślisz, że Kupiec tylko potrafi wymagać, a jego praca jest lekka, powinieneś dowiedzieć się, jak wygląda jego codzienność i zrozumieć jakie ma cele.
Jeśli praca KAM’A kojarzy Ci się z miłą zabawą, dużymi budżetami i spokojnym osiąganiem celów, powinieneś zagłębić mocniej w jego codzienność.
Dwa światy – Zakupów i Sprzedaży spotykają się w wielu branżach i firmach. Każda ze stron ma swoją perspektywę, triki, wyzwania i cele. Twarde i trudne negocjacje to chleb powszedni, tymczasem można połączyć siły i osiągnąć wspólnie więcej. Jedyna niepowtarzalna okazja by poznać perspektywę drugiej strony, by skonfrontować swoje umiejętności i doświadczenie podczas gier i zadań na warsztatach. To też szansa na wymianę doświadczeń między Kupcami i Handlowcami oraz wspólną pracę podczas ćwiczeń.
Warsztat poprowadzi Mariusz Walczak, od 31 lat doświadczony handlowiec, który pełnił funkcje po obu stronach. Był sprzedawcą, PH, KAM’e, Kupcem, szefem działu w hipermarkecie, czy dyrektorem zarządzającym w sieci kawiarni i cukierni. BtoC, BtoB, CtoC w każdym z tych kanałów czynnie działał lub działa. FMCG, Retail, Pharma, Administracja, czy IT, to tylko wybrane branże, w których Mariusz skutecznie wykonywał obowiązki.
Na salce szkoleniowej trener stawia na wymianę doświadczeń, ćwiczenia i praktykę, dlatego nie zwlekaj, ale już teraz skorzystaj z okazji i zapisz się na warsztaty – 2 dni.
Bloki tematyczne:Zapytaj o Projekt!
Wiedza o Kliencie/Dostawcy
- Kto jest naszym klientem/dostawcą i jakie ma intencje
- Co to jest proces decyzyjny klienta i jakie ma znaczenie
- Co jest ważne dla naszego Kontrahenta – dlaczego warto znać jego cele
- Rola KAM-a o Kupca w budowaniu trwałych relacji między firmami
- Po co nam KPI’s i jak z nimi pracować
- Jak je definiować, kontrolować, dopasowywać
- KPI mojej firmy vs KPI Klienta/Dostawcy
- Analityka podstawowych KPI’s
- Obrót (YtoY, YtoD, MtoM, Target, Trend)
- Konwersja sprzedaży
- Traffic
- Średnia wartość miesięcznej sprzedaży
- Średnia wartość dziennej sprzedaży
- Średnia wartość paragonu
- Średnia ilość produktów na paragon
- Sprzedaż na m2
- Sprzedaż indywidualna (sprzedaż na sprzedawcę)
- Rotacja produktów (kategorii, marek, konkretnych produktów)
- Zaleganie (kiedy i jak liczyć)
- Udział promocji w sprzedaży
- CR (Customer Retention) – ilość stałych klientów
- NPS – świadomość marki i zdolność do polecania
- Czy warto i jak tworzyć wspólne KPI
Polityka cenowa, a warunki handlowe
- Po co nam warunki handlowe
- Jak warunki handlowe wpływają na motywację i lojalność partnerów handlowych
- Upust, Rabat, Bonus, Premia pieniężna – różnice i funkcje
- Metody rozliczania i ustalania, dobre praktyki i pułapki
- Rozliczanie procentowe, a kwotowe – plusy/minusy
- Cena brutto vs netto, jaki ma wpływ w zależności od branży
- Cena 4 net, a cena netto i jej wpływ na rentowność biznesu
- Dodatkowe inwestycje – dlaczego je warto wliczać, w koszty obsługi klienta
- Jak je liczy dostawca, a jak liczy klient
- Metody budowania warunków handlowych
Zarządzanie kategoriami/markami/produktami
- Średnia marża na grupie produktów – czy warto ją znać?
- Średni rabat promo – jak wyliczyć?
- Średni rabat dla Klienta – po co go znać i jak obliczyć?
- Wpływ sprzedaży pakietowej na marżę % i wartościową
- Jak zarządzać kategorią w sklepie
- Ilu dostawców należy mieć w ofercie
- Top sellers i block busters
- Asortyment wiodący i towarzyszący
Planowanie i realizacja zadań
- Różnice między celem długoterminowym, a krótkoterminowym
- Rodzaje celów ze względu na zaangażowanie osób. NASZ cel
- Jak skutecznie wyznaczać cele w oparciu o metodologię SMART
- Jak realizować cele między firmowe?
- Ustalenie kompetencji i odpowiedzialności za realizację celów
- Planowanie działań etapami
- Model AWD – w realizacji zadań
- Dlaczego warto tworzyć Key Account Plany rozwijające współpracę obu stron
Trudne rozmowy i Socjotechniki w biznesie
- Socjotechniki jako gra, dlaczego je wykorzystujemy
- Wywieranie wpływu na ludzi
- NLP – neurolingwistyczne programowanie
- Psychopata mistrz socjotechnik
- IQ, a EQ, co ważniejsze w biznesie
- Emocje, a logika jak zachować balans
Pewność siebie i zarządzanie stresem
- Skąd się bierze trema? Źródła stresu
- Psychologiczne aspekty reakcji na stres
- Mechanika stresu i aspekty fizjologiczne
- Metody radzenia sobie ze stresem:
- Przeciwdziałanie
- Profilaktyka
- Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach
- PWW – Poczucie Własnej Wartości
- Co ma wpływ na moje PWW i dlaczego to jest takie ważne?
- Jak i po co, budować PWW Klienta
- Obniżanie PWW – nieuczciwe praktyki twardych negocjatorów
Asertywność w negocjacjach
- Zachowania asertywne, a agresja, uleganie i manipulacja
- Obrona przed presją i manipulacją
- Zasady i techniki asertywnej odmowy
Triki i gry Klientów – praca z trudnym Klientem
- Twarde techniki negocjacyjne oparte na argumentach
- Twarde gry i sztuczki oparte na socjotechnikach i NLP
- Scenariusze twardych negocjacji wymuszających uległość
- Jak bronić się przed wywołaniem poczucia winy
- Mikroekspresje – jak czytać intencje negocjatorów
- Teoria gier i psychologia biznesu, na czym opiera się większość negocjatorów
- Radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta (to jest za drogie, konkurencja ma lepsze…)
- Postępowanie z różnymi typami klientów (Na Tak, na Nie, Obojętnych…)
- Metoda AIKIDO w radzeniu sobie ze zdenerwowanym Klientem
- Silna argumentacja, a odwołanie się do własnych doświadczeń
- 6 zasad wywierania wpływu w oparciu o koncepcję Roberto Cialdiniego
Skuteczne przekonywanie – sztuka autoprezentacji i argumentów
- Osobiste umiejętności autoprezentacji i odziaływania na innych
- Demonstracja kompetencji, profesjonalizm i wiarygodność
- Argumentacja oparta na liczbach
- Efektywne zastosowanie niewerbalnych i werbalnych technik przekazu
- Umiejętność aktywnego słuchania oraz sztuka zadawania właściwych pytań
Narzędzia wspierające współpracę Klienta i Dostawcy
- Microsoft Outlook/Google – praca z kalendarzem, przypomnieniami
- Trello – skuteczne narzędzie do zarządzania zadaniami
- Google Drive – świetne narzędzie, do pracy na współdzielonych dokumentach.
- Komunikatory bezpośrednie i ich wpływ na ograniczenie maili (Skype, Slack, itp.)
- Narzędzia internetowe do podejrzenia działań firm, dostawców, klientów w internecie
Podczas warsztatów wszyscy będą uczestniczyć w grach, scenkach, ćwiczeniach negocjacyjnych wraz z użyciem kamer.
ZAPRASZAM:Zapisz się TERAZ!