ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – CZYLI JAK EFEKTYWNIE I NA CZAS PRZEPROWADZIĆ PROJEKT OD A DO WŁAŚCIWEGO ZAKOŃCZENIA.
Umiejętność zarządzania projektami pozwala na skuteczne działania wdrożeniowe w każdym obszarze. Czy jest to projekt uruchomienia produkcji, tworzenia oprogramowania, skutecznego wprowadzania zmian w organizacji, rozpoczynania dużych inwestycji, pracy nad innowacjami, czy wprowadzania nowych procesów – zawsze liczy się właściwa dbałość o komunikację, zasoby, budżetowanie, koordynację i czas realizacji. Nasz program pozwoli Państwu dobrać właściwą metodologie do specyfiki projektów. W zarządzaniu projektami najbardziej liczy się aby program był połączeniem teorii, doświadczeń przepracowanych w wielu projektach oraz elastyczności, dając optymalne rozwiązania do zastosowania przez każdego uczestnika. Definiując role członków zespołu i zakres zaangażowania możemy także maksymalnie wykorzystać potencjał tkwiący w pracy zespołowej.Zapytaj o Projekt!
– PROJECT MANAGEMENT CERTIFICATE –
Cele Szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą projektować, prowadzić i wdrażać projekty z uwzględnieniem konstruowania i przebiegu procesów w czasie, zarządzania zespołem, zarządzania budżetem oraz stosowania efektywnej komunikacji dotyczącej projektów:
- Prezentacja podstawowej metodologii oraz struktury tworzenia projektów
- Omówienie narzędzi używanych w pracy z projektami
- Praktyczne tworzenie przykładowych projektów przy wykorzystaniu struktury oraz wybranych narzędzi
- Rola komunikacji w zarządzaniu projektami
- Zarządzanie zespołem projektowym
Zakres merytoryczny szkolenia:
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – WPROWADZENIE
- Definicja oraz cechy projektu
- Czym jest i czym nie jest projekt?
- Czemu służy zarządzanie projektami?
- Identyfikacja ról w każdym projekcie
- Budowanie autorytetu i praca w grupie
- Korzyści wynikający z kultury pracy projektowej
GŁÓWNE ELEMENTY PROJEKTU
- Cel i zakres projektu
- Co ma wpływ na jakość projektów?
- Podstawowe fazy w projektach
- Główne osoby i ich role w projektach
CYKL ZARZĄDZANIA PROJEKTEM – PML (Project Management Lifecycle)
- 5 faz cyklu zarządzania projektami
- Faza przed projektowa – cele i główne elementy
- Rozpoczęcie projektu – główne elementy
- Planowanie i realizacji projektu – ich zależność oraz główne elementy
- Podsumowanie i zakończenia projektu – główne elementy
- Monitorowanie i kontrolowanie poszczególnych faz projektu
- Rola i struktura poszczególnych faz
“Pragnę zarekomendować firmę 4Value Business Consulting, która przeprowadziła szkolenie w zakresie “Zarządzania projektami” dla pracowników Petrochemia Blachownia S.A.” Dariusz Balicki – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy; Piotr Trenczek – Dyrektor Techniczno – Inwestycyjny, Prokurent.
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – PLANOWANIE
- Waga planowania w projekcie
- Zadania Kierownika Projektu
- Zakres jakości projektu oraz produktówZapisz się TERAZ!
- Planowanie zasobów, kosztów oraz czasu
- Oszacowanie ryzyk oraz metod zarządzania nimi
- Przewidywanie wpływu, jaki mogą mieć na projekt osoby z i z poza projektu (organizacji)
- Planowanie efektywnej komunikacji
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – REALIZACJA
- Znaczenie fazy realizacji
- Rola i zadania Kierownika Projektu
- Zarządzanie zakresem, jakością oraz czasem
- Zarządzanie ryzykiem oraz sytuacjami nadzwyczajnymi
- Zarządzanie budżetem i kosztami
- Koordynowanie dostawcami oraz zamówieniami
- Zarządzanie zespołem projektowym
GŁÓWNE NARZĘDZIA PROJEKTOWE
- Mapowanie procesów zasady, metody i narzędzia
- Dokument inicjujący projekt – karta projektu, template
- Planowanie działań – Diagram Sieciowy
- Budowa zakresu projektu – Struktura Podziału Pracy
- Monitorowanie działań vs plan – Harmonogram Gantt’a
- Podążanie za budżetem – Harmonogram Budżetu
PR PROJEKTÓW – poszczególne fazy
- Akceptacja projektów
- Komunikacja w ramach projektu
- Prezentacja postępów i dbanie o PR projektu
- Podsumowanie i zakończenie projektu
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
- Co powoduje kryzysy w zarządzaniu projektami?
- Zarządzanie kryzysowe w zarządzaniu projektami
- Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
TWORZENIE WŁASNEGO PROJEKTU PRZY UŻYCIU NARZĘDZI I METODOLOGII
- Jaki model zarządzania projektami jest najlepszy dla mojej firmy?
- Jaka metodologia jest najlepsza dla mojego projektu?
– Czas trwania: 2 dni lub 3 dni w wersji rozszerzonej
Nasze szkolenia „In company” wnikają głęboko nie tylko w biznes naszych klientów ale także w dobre rozumienie biznesu i specyfiki klientów naszych klientów. Żaden rozwój nie może się odbyć bez rozwoju kadry zarządczej i personelu.
Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V
Zapraszamy już teraz: Paweł Haponiuk