Matematyka handlowa czyli finansowe aspekty współpracy z klientem
Czy handlowcy potrafią liczyć? Czy wiedzą na czym zarabia firma, a na czym zarabiają tak na prawdę ich klienci? Matematyka handlowa opiera się o praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw finansowych, jakie są niezbędne do efektywnego prowadzenia procesu sprzedaży. Nasz program przeprowadza uczestników krok po kroku, w łatwy, przejrzysty sposób przez obszar myślenia marżą, podstaw rentowności w sprzedaży, zwrotu z inwestycji, tak aby świadomie wykorzystać potencjał jaki daje współpraca biznesowa. Ponadto pozwoli na swobodne łączenie elementów handlowych z merytorycznymi i miękkimi.
TERAZ TAKŻE DOSTĘPNE ONLINE Zapisz się TERAZ!
Cele szkolenia
Szkolenie pozwoli na zrozumienie na czym tak na prawdę zarabia Klient, a na czym nasza firma. Jak w sposób prosty podnieść wyniki sprzedaży i marżę?. Jak uniknąć pułapek handlowych w kalkulacji ofert i negocjacji warunków handlowych? Po szkoleniu uczestnicy będą rozumieć rolę struktury cen, marż i warunków handlowych, swobodnie stosować je w relacji z klientem dla uzyskania lepszej efektywności swoich działań, jak również nabędą umiejętność rozpoznania potrzeb w tym zakresie po stronie klienta:
- Poznanie wybranych elementów wpływających na wynik finansowy na kliencie
- Usystematyzowanie wiedzy na temat struktur warunków handlowych
- Rozwinięcie umiejętności „Myślenia marżą”
- Rozwinięcie umiejętności przeniesienia warunków umowy handlowej na wynik finansowy
- Wymiana doświadczeń
- Program stworzony przez wieloletnich praktyków w zarządzaniu sprzedażą, autorów wielu artykułów i publ
Zakres merytoryczny szkolenia:
WARUNKI HANDLOWE – PODSTAWOWE POJĘCIA
- Co oznaczają dobre relacje handlowe?
- Główne modele ustalania warunków handlowych
- Budżety poza kontraktem
- Upusty, Rabaty, Bonusy, Ceny – model ceny 4N
- Suma warunków na kliencie
RENTOWNOŚĆ FIRMY NA KLIENCIE NA PRODUKCIE
- Jaki jest mój model rozwoju biznesy z klientem?
- Koszta-typy, podział i zakres zarządzania
- Zysk i marża firmy jako odzwierciedlenie efektywności działań
- Marża, narzut – na czym tak naprawdę opieramy rozmowy z klientem
ELEMENTY WPŁYWAJĄCE NA MARŻĘ – ZALEŻNE OD HANDLOWCA
- “Myślenie Marżą” co to tak na prawdę oznacza?
- Dodatkowy rabat promocyjny
- Rabat demo czy nic nie kosztuje?
- Rabat promocyjny/faktura/gratis
- Bonus na wcześniejszą płatność
- Dodatkowy termin płatności
- Jak elementy marży rozumie handlowiec, a jak jego klient?
KOSZT ROZSZERZENIA OFERTY
- Marża na pokrycie – co tak na prawdę oznacza?
- Próg rentowności – gdy inwestujesz w klienta, gdy monitorujesz ustalenia, gdy renegocjujesz warunki … itd.
KOSZT AKCJI PROMOCYJNYCH
- Pre-ewaluacja akcji promocyjnej – jakie elementy tak na prawdę należy brać pod uwagę.
- Mierzenie efektywności działań –RO(M)I
- Jak działa i jak wyliczyć efekty cross-sellingu i up-sellingu?
- Zysk z dodatkowej akcji promocyjnej
KLIENT- MARŻA NA DOSTAWCY
- Na czym zarabia klient?
- Kiedy zarabia dostawca?
ARGUMENTY FINANSOWE W ROZMOWACH Z KLIENTEM
- Najważniejsze KPI klienta
- Sposoby poprawy zyskowności dla kategorii
- Łączenie elementów finansowych i merytorycznych
- Zysk z rozszerzenia oferty
- Efektywność działań – czy pracujemy na narzędziach czy etykietach narzędzi?
- Ile będą kosztować propozycje zmian do kontraktu?
- Czy jest szansa uzyskania zadowolenia z obu stron?
ZOBACZ FILM:
JAKI JEST MÓJ MODEL “MYŚLENIA MARŻĄ”?Zapisz się TERAZ!
Zobacz także nasze ARTYKUŁY na ten temat:
“Matematyka Handlowa cz.1 – co każdy przedstawiciel i KAM wiedzieć powinien”
“Matematyka Handlowa cz.2 – dla menedżerów Sprzedaży i KAM”
Zobacz film LIDER SPRZEDAŻY: https://4value.com.pl/lider-sprzedazy-skuteczna-sprzedaz/
Zobacz także kalendarz SZKOLEŃ OTWARTYCH (kliknij)
ZAPRASZAM: Paweł Haponiuk
Partner Biznesowy 4VALUE Business Consulting
Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V