POKOLENIA BB, X,Y,Z i jak z nimi pracować
– czyli komunikacja i zarządzanie różnymi pokoleniami w firmie
Dyskutując o różnicach między pokoleniami BB,X,Y,Z, zwracamy uwagę na odmienne podejście do wielu podstawowych obszarów życia. Wkraczające na rynek pracy pokolenie „Y” sprawia, że różnice te stają się jeszcze bardziej jaskrawe i dotyczą praktycznie każdej strefy życia zawodowego i osobistego. Komunikacja, zarządzanie i motywowanie, zwłaszcza tych najmłodszych uczestników rynku pracy, stawia przed zarządzającymi zupełnie nowe wyzwania. W uproszczeniu mówimy jak chcesz dotrzeć do BB umów się na spotkanie, do X’a zadzwoń, a do Y’a napisz coś na Facebook’u, a z Z’em najlepiej połączyć się przez grę sieciową. To oczywiście tylko początek dyskusji o tym jakie nowe wyzwania czekają rynek pracy, w obliczu zmiany pokoleniowej?
Jak należy zmieniać nasze miejsca pracy, by były atrakcyjne dla nowego pokolenia? Czy komunikacja i zarządzanie, wymaga już teraz od menedżerów innego podejścia? Czy grozi nam już niedługo, zwłaszcza w niektórych obszarach , permanentny brak pracowników? W tych i innych kwestiach doradzamy naszym klientom, a pytania przepracujemy na naszych warsztatach z komunikacji i zarządzania BB,X,Y,Z.
Cele Szkolenia:
Podczas szkolenia przekażemy najefektywniejsze narzędzia do komunikacji i zarządzania z uwzględnieniem różnic pokoleniowych BB,X,Y,Z. Skupimy się na wypracowaniu metod motywowania i wykorzystywania najmocniejszych stron każdego pokolenia.
Program szkolenia:
Cechy pokoleń BB,X,Y,Z – w życiu i pracy
- Co kształtuje pokolenia vs. zachowania w życiu i organizacji?
- Mix pokoleń – z którym pokoleniem najwięcej współpracuję dzisiaj?
- Co charakteryzuje poszczególne pokolenia na rynku pracy?
- Jak projektować odpowiednią komunikację dla pokoleń BB,X,Y,Z
- Czego w komunikacji oczekują ode mnie różne pokolenia?
- Dlaczego muszę dostosować przekaz?
- Wspólne narzędzia komunikacji – Feedback
- Jak komunikować aby motywować pokolenia?
- Komunikacja otwarta
- Komunikacja w biznesie rozwój współpracy
Zarządzanie i motywacja BB,X,Y,Z
- Co oznacza praca dla BB,X,Y,Z? Na czym zależy poszczególnym pokoleniom?
- Wyznaczanie celów i realizacja zadań
- Rekrutacja, wdrożenie do pracy, informacja zwrotna, motywacja pokolenia Y
- Zarządzanie zespołem, koordynacja działań, prowadzenie projektów – współpraca międzypokoleniowa
- Co motywuje poszczególne pokolenia? – klucz do pokolenia
- Jak projektować współpracę?
- Jak skutecznie dzielić zadania w zespole – tabela kompetencji
- Jak budować autorytet naturalny i poczucie własnej wartości w BB,X,Y,Z? Zapisz się TERAZ!
- Czy pokolenie Y jest trudne w zarządzaniu i co je tak naprawdę motywuje?
- Czy za chwilę będzie nam brakować pracowników?
Trudne sytuacje BB,X,Y,Z – asertywność w komunikacji
- Zarządzanie konfliktem – trudne sytuacje między pokoleniami
- Niezrozumienie potrzeb i intencji – jak przewidywać konflikty w pracy?
- Poziomy komunikacji – postawy rozmówcy (szef, pracownik, dostawca, odbiorca)
- Jak rozmawiać z pracownikiem, przełożonym itp?
- Empatia w komunikacji
- Jak zmniejszyć stres przez transparentność komunikacji?
Work-Life Balance BB,X,Y,Z
- Jak pogodzić pracę z domem w każdym pokoleniu?
- Co znaczy równowaga dla BB,X,Y,Z?
- Schemat życia według WLB
- Na czym nam zależy?
Do każdego bloku dodajemy praktyczne ćwiczenia, stanowiące przysłowiową kropkę nad “i”.
Zobacz także nasze artykuły jakie ukazały się w prasie branżowej:
- “Komunikacja X,Y,Z – czyli jak zapobiec wojnie światów w firmie” (zobacz artykuł).
- “Pokolenie XYZ – jak procować z najmłodszym pokoleniem w firmie” (zobacz artykuł)
Zobacz także kalendarz SZKOLEŃ OTWARTYCH (kliknij)
PROWADZIMY RÓWNIEŻ WABINARY NA TEMATY POKOLEŃ BB,X,Y,ZZapytaj o Projekt!
Trener: Zuzanna Mazurek
Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).
Ponad dziesięć lat pracowała w branży public relations, gdzie zajmowała się projektowaniem strategii komunikacyjnej, działaniami government affairs, community relations oraz sponsoringiem. Pisała przemówienia dla członków zarządów występujących publicznie. Współpracowała m.in. z takimi markami jak Citi Handlowy, Takeda, Microsoft, Gillette, Airbus, FedEx, czy PKO BP SA.
Jest absolwentką Szkoły Coachów oraz Szkoły Trenerów Akademii. Wiedzę związaną z coachingiem pogłębiała w Studium Zawodowym Coacha Biznesu oraz w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego w Pracowni Coachingu NOVO. Ukończyła Certified Story Coach™ Program prowadzony przez Lisę Bloom, autorkę i prekursorkę story coachingu na świecie. Z wykształcenia jest tłumaczem angielskiego i francuskiego.
Jako trener specjalizuje się w skutecznej komunikacji, zarządzaniu i storytellingu. W relacji coachingowej pracuje zarówno z grupami, jak i indywidualnie.
Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V, artykuł “Komunikacja XYZ”.