WARSZTAT STRATEGICZNY I MYŚLENIE STRATEGICZNE
– czyli jak najlepiej poprowadzić firmę lub dział do sukcesu
Warsztat STOP-LOOKaround-GO!® (SLG) – to metodologia do projektowania i wdrażania efektywnej strategii rozwoju firmy, uwzględniająca specyfikę branży, zmienność otoczenia, rozwój technologii i tzw. zwinne strategie. Zawiera także ideę budowanie “Cykli strategicznych” i scenariuszy działania dla różnych okresów w tym np. dla nieprzewidzianych sytuacji. Program stworzony dla Właścicieli, Liderów, Menedżerów, którzy chcą budować strategię firmy w oparciu o najnowsze osiągnięcia w tym zakresie, jak również chcą rozwijać “Myślenie Strategiczne” czyli umiejętność bycia tam, gdzie za chwilę będzie rynek, dbając o tzw. sprawczość, czyli aby to co zaplanujemy rzeczywiście się zrealizowało!
PROGRAM WARSZTATÓW:
WPROWADZENIE DO METODOLOGII STOP-LOOK-GO!
- Co jest strategicznym impulsem do zmiany/działania w firmie?
- Proces przygotowania do strategii
- Metodologia: STOP – LOOK – GO! Diagnoza, potencjał, działanie jako elementy przygotowania i wdrożenia.
- Narzędzia pracy strategicznej: SWOT, PESTEL, krzywe wartości, analiza konkurencji, ERWS, 5 sił Portera, przeważające technologie i inne.
- Misja, wizja, strategia, cele, wartości, plan, działanie, monitoring, weryfikacja – jaka rolę spełnia każdy z elementów w zbudowaniu strategii? Jak go wykorzystać?
- Co to są sprzężenia zwrotne w zarządzaniu?
- Zdefiniowanie najważniejszych obszarów aktywności
MYŚLENIE STRATEGICZNE
- Czym jest „Myślenie strategiczne”, a czym Strategia?
- Podążaj tam, gdzie za chwilę będzie piłka! Oraz jaki jest najlepszy ruch w szachach?
- Filary myślenia strategicznego:
przewidywanie, podejmowanie wyzwań, interpretowanie, decydowanie, mobilizowanie, uczenie się. - Autodiagnoza i badanie “Myślenia strategicznego” (test)
- Myślenie scenariuszowe, prototypowanie i testowanie
- Kreatywność i otwartość w myśleniu strategicznym
- Design thinking w tworzeniu strategii
PERSPEKTYWY DZIAŁANIA NA RYNKU
- Perspektywa: KLIENT, PRODUKT, KONKURENCJA, RYNEK, INNE, NIEZNANE
- Zasady walki w „czerwonych oceanach” i poszukiwanie potencjału „niebieskich oceanów”
- Kluczowe czynniki sukcesu w mojej firmie
- USP – co stanowi Unique Selling Proposition w Twojej firmie
- Inicjatywy strategiczne, projekty i kaskada celów,
- „Mindset strategiczny zespołu” i obszary rozwojowe
STOP-LOOK-GO! – ROAD MAP
- ROAD MAP dla firmy/działu/zespołu co to oznacza?
- Wartościowanie i nadawanie priorytetów
- Operacyjny plan działania
- Monitoring realizacji celów i inicjatyw
- Świadomość sprzężeń zwrotnych w działaniu
- Cykle zmiany
- Jak kompleksowo przeprowadzić proces strategii dla swojej firmy?
Wiemy, że możliwe są czarne łabędzie, obserwujemy także przełomowe technologie. Systematyczne “review strategiczne” daje nam zarówno poczucie celu i kierunku, elastyczność w działaniu jak również tzw. antykruchość organizacyjną w sytuacjach kryzysowych.
Zobacz też PROGRAM BUDOWY STRATEGII: (kliknij tutaj)
ZAPRASZAM:Zamów Projekt!