STRATEGIA I MYŚLENIE STRATEGICZNE – czyli jak najlepiej poprowadzić firmę lub dział do sukcesu

Warsztat STOP-LOOKaround-GO!®  (SLG) – to metodologia do projektowania i wdrażania efektywnej strategii rozwoju firmy, uwzględniająca specyfikę branży, zmienność otoczenia, tzw. zwinne strategie i najlepsze rozwiązania na rynku. Zawiera także ideę budowanie “Cykli strategicznych” dla różnych okresów w tym  np. dla nieprzewidzianych sytuacji. Program stworzony dla Właścicieli, Liderów, Menedżerów, którzy chcą budować strategię firmy w oparciu o najnowsze osiągnięcia w tym zakresie, jak również chcą rozwijać “Myślenie Strategiczne” czyli umiejętność bycia tam, gdzie za chwilę będzie rynek, dbając o tzw. sprawczość, czyli aby to co zaplanujemy rzeczywiście się zrealizowało!

PROGRAM WARSZTATÓW:

WPROWADZENIE DO METODOLOGII STOP-LOOK-GO!

  • Co jest strategicznym impulsem do zmiany/działania w firmie?
  • Proces przygotowania do strategii
  • Metodologia: STOP – LOOK – GO! Diagnoza, potencjał, działanie jako elementy przygotowania i wdrożenia.
  • Narzędzia pracy strategicznej: SWOT, PESTEL, krzywe wartości, analiza konkurencji, ERWS, 5 sił Portera, przeważające technologie i inne.
  • Misja, wizja, strategia, cele, wartości, plan, działanie, monitoring, weryfikacja – jaka rolę spełnia każdy z elementów w zbudowaniu strategii? Jak go wykorzystać?
  • Co to są sprzężenia zwrotne w zarządzaniu?
  • Zdefiniowanie najważniejszych obszarów aktywności

MYŚLENIE STRATEGICZNE

  •  Czym jest „Myślenie strategiczne”, a czym Strategia?
  • Podążaj tam, gdzie za chwilę będzie piłka! Oraz jaki jest najlepszy ruch w szachach?
  • Filary myślenia strategicznego:
    przewidywanie, podejmowanie wyzwań, interpretowanie,  decydowanie, mobilizowanie, uczenie się.
  • Autodiagnoza i badanie “Myślenia strategicznego” (test)
  • Myślenie scenariuszowe, prototypowanie i testowanie
  • Kreatywność i otwartość w myśleniu strategicznym
  • Design thinking w tworzeniu strategii

PERSPEKTYWY DZIAŁANIA NA RYNKU

  • Perspektywa: KLIENT, PRODUKT, KONKURENCJA, RYNEK, INNE, NIEZNANE
  • Zasady walki w „czerwonych oceanach” i poszukiwanie potencjału „niebieskich oceanów”
  • Kluczowe czynniki sukcesu w mojej firmie
  • USP – co stanowi Unique Selling Proposition w Twojej firmie
  • Inicjatywy strategiczne, projekty  i kaskada celów,
  • „Mindset strategiczny zespołu” i obszary rozwojowe

STOP-LOOK-GO! – ROAD MAP

  • ROAD MAP dla firmy/działu/zespołu co to oznacza?
  • Wartościowanie i nadawanie priorytetów
  • Operacyjny plan działania
  • Monitoring realizacji celów i inicjatyw
  • Świadomość sprzężeń zwrotnych w działaniu
  • Cykle zmiany
  • Jak kompleksowo przeprowadzić proces strategii dla swojej firmy?

Zobacz też PROGRAM BUDOWY STRATEGII: (kliknij tutaj)

ZAPRASZAM:Zamów Projekt! 
Andrzej Kochanek - 4VALUE_GM