Brygadziści, Kierownicy czy Liderzy Zmianowi byli dość często pomijani wcześniej w szkoleniach z zakresu zarządzania. Zjawisko to wspierał także fakt, że oni sami najczęściej nie widzieli potrzeb kształcenia się w tym zakresie. Na szczęście obecnie widzimy całkowitą zmianę w tym obszarze, także w postawie samych zainteresowanych, którzy po szkoleniach mówią
„Gdyby ktoś przeszkolił mnie z tego 10 lat temu zupełnie inaczej bym się zachowywał”
(uczestnik Akademii Zarządzania 4VALUE)Zapisz się TERAZ!
Warsztaty dedykujemy Brygadzistom i Kierownikom zmian w firmie. Całość składa się z 2 lub 3 części w tym badania rozwojowego D3+BAI lub FRIS, które proponujemy tutaj jako pierwszy dzień warsztatów, bo znacznie ułatwia i pozwala zrozumieć komunikację kierowniczą.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają najskuteczniejsze narzędzia i metody niezbędne do sprawnego zarządzania ludźmi. Wprowadzimy także narzędzia i omówimy dotychczasowe, wzmacniając ich dobre strony. Przećwiczymy z uczestnikami “jak transparentnie rozmawiać z pracownikiem”? Zdiagnozujemy oraz rozwiążemy sytuacje trudne i konfliktowe jakie spotykamy w pracy każdego brygadzisty czy kierownika.
PROGRAM SZKOLENIA
Skuteczny Kierownik – czyli najlepsze narzędzia i techniki zarządzania dla wykonania określonych zadań i osiągania zaplanowanych wyników– 2 dni
Od eksperta do zarządzającego rola kierownika i 4 funkcje zarządzania w zespole
- Budowanie autorytetu kierownika – kolega czy szef?
- Określanie zadań i aktywności.
- Wyznaczanie i zarządzanie priorytetami.
- Na czym polega eksperckość, a na czym zarządzanie?
Wyznaczanie i monitorowanie celów zespołu
- Zarządzanie przez cele – główne założenia oraz elementy.
- Cele firmy, moje cele, cele moich ludzi – które najważniejsze, czy da się je połączyć?
- Kluczowe czynniki sukcesu – identyfikacja i ich rola w zarządzaniu zespołem.
- Monitoring i raportowanie – co monitorować, co i jak często raportować?
- Co gdy „idzie źle” – jak działać w sytuacjach trudnych?
Budowanie zespołu
- Po co kierownik w zespole?
- Cechy kierownika – lidera.
- Różnica między ekspertem, a kierownikiem.
- Co sprawia, że grupa osób staje się zespołem?
- Wartości grupy – jakie mają znaczenie, jak je tworzyć ?
- Zasada szacunku – 3S.
- Team Work – korzyści z pracy zespołowej.
- Co przeszkadza płynnej pracy zespołu?
- Cel/procedura/standardy – parametry sukcesu.
- Czy moi ludzie wiedzą co mają robić?
- Normy i standardy – jak je tworzyć, jak je wypełniać?
Horyzont brygadzisty, horyzont kierownika zmiany, obowiązki bezpośredniego przełożonego
wynikające z przepisów oraz wyznaczanie i przekazywanie celów
- Planowanie, organizowanie, dobór personelu, informacja zwrotna, instruktarz,
delegowanie, nadzorowanie, monitoring i raportowanie. - Instruktaż stanowiskowy – jak go wdrażać
- Najskuteczniejsze style zarządzania w zmieniający się otoczeniu
- Model Herseya – Blancharda.
- Autodiagnoza umiejętności menedżerskich.
- Motywacja – paliwo zespołu – główne czynniki motywujące.
- Sposoby motywowania pracowników.
- Płacowe i pozapłacowe sposoby motywowania.
- Co motywuje ludzi – co mówią badania?
- Jakie sposoby motywowania uważamy za skuteczne?
- Zarządzanie zmianą, co to znaczy na poziomie Brygadzisty.
- Trudne sytuacje w zarządzaniu.
- Skrzynka szefa z narzędziami – zestaw najważniejszych narzędzi, które każdy kierownik
powinien zawsze nosić przy sobie aby skutecznie zarządzać zespołem.
Autorytet Naturalny Brygadzisty i Kierownika
- Jak zbudować i utrzymać Autorytet Naturalny?
- Jak umiejętnie współpracować z ludźmi?
- Poczucie Własnej Wartości – własne i pracowników – jak motywować uczestników procesu.
Komunikacja, komunikacja, komunikacja
- Czym jest i czemu służy komunikacja?
- Jakie mogą być formy komunikacji w zespole?
- Znaczenie właściwej komunikacji.
- Komunikacja horyzontalna i wertykalna.
- Słuchanie podstawą komunikacji – słuchaj, aby zrozumieć.
- Raportowanie – częścią komunikacji.
Zarządzanie koszykiem zadań
- Co najbardziej przeszkadza w pracy? Co lub Kto zabiera nam cenny czas?
- Jak skutecznie dzielić się zadaniami.
- Obowiązki bezpośredniego przełożonego.
- Skuteczne delegowanie oraz kontrola.
- Zarządzanie informacją (skuteczna komunikacja).
- Jak zaplanować urlop, czas pracy podległych.
Badanie D3+BAI lub FRIS składa się z wypełnienie testu po otrzymaniu unikatowego tokenu
oraz jednego lub dwóch dni warsztatów w grupach szkoleniowych – pierwszy dzień wprowadza model, drugi jest profilowany pod zarządzanie lub pracę w grupie.
Dedykowany trener:
Paweł Haponiuk