“Zanim zostaniesz LIDEREM sukces to rozwijanie samego siebie, jak już jesteś LIDEREM sukces to rozwijanie innych” Jack Welch.
AKADEMIA MENEDŻERA to program kompleksowego rozwoju wiedzy i umiejętności Menedżera oparty o skuteczne narzędzia i techniki zarządzania prowadzące do osiągnięcia wyznaczonych celów. Zawiera także wprowadzenie do Leadershipu, który wiedzie drogą ciągłego rozwoju, wytrwałości w doskonaleniu siebie i rozwijaniu innych. Daje podstawy rozumieniu siły w zarządzaniu, jako rozwijania swojej inteligencji emocjonalnej na ścieżce od SUKCESU do MISTRZOSTWA. Dziś umiejętności miękki nie są już miękkie, stanowią tak zwane “POWER SKILLS”, czyli źródło siły menedżera.
- Członkowie Zarządów, CEO
- Właściciele Firm
- Menedżerowie Sprzedaży i Marketingu
- Dyrektorzy HR i Finansów
- Menedżerowie Produkcji
- Menedżerowie liniowi
AKADEMIA MENEDŻERA
- SKUTECZNY MENEDŻER – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów – 2 dni
- ŚWIADOMY MENEDŻER – DISC D3 jest najbardziej czułym narzędziem diagnostycznym do badania osobowości, łączy w sobie 5 analiz.
- MENEDŻER COACHEM I MENTOREM – czyli jak podnosić skuteczność i efektywność zespołu poprzez motywowanie oraz indywidualne działania rozwojowe
- BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU– czyli jak sprawić aby praca zespołowa była wartością dodaną, wynoszącą wyniki na wyższy poziom – 2 dni
- FINANSE DLA MENEDŻERA – czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o finansach – 2 dni
- ROZMOWY EWALUACYJNE Z PRACOWNIKAMI – czyli jak skutecznie diagnozować, rozmawiać, motywować, wspierać i angażować pracowników – 2 dni
- STRATEGIA I MYŚLENIE STRATEGICZNE – warsztat strategiczny – czyli jak najlepiej poprowadzić firmę/dział do sukcesu – 2 dni
- INKLUZYWNY MENEDŻER – czyli “włączająca” rola menedżera w organizacji – 2 dni
- LEADERSHIP MENEDŻERA – czyli rozwój od sukcesu do mistrzostwa – 2 dni.
- MÓJ LEADERSHIP – czyli moje droga do doskonałości – opcjonalnie – 1 dzień
- SKUTECZNE ZARZĄDZANIE – follow up – czyli co udało nam się dotychczas skutecznie wdrożyć do swojego zarządzania? – 1 dzień
- Można wziąć udział także w jednym module lub kilku wybranych etapach – uczestnicy Akademii mogą także w trakcie Akademii lub po jej zakończeniu skorzystać z indywidualnych sesji coachingowych lub mentoringowych.
Moduły uzupełniające – zakres tematów do wyboru, które uzupełniają AKADEMIĘ:
- Storytelling – jako element budowania zaufania, wzbudzania zaangażowania i emocji w biznesie i wystąpieniach
- Komunikacja i zarządzanie X,Y,Z – czyli jak różnice pokoleniowe wpływają na zachowania i postawy pracowników w organizacji.
- Time Management – zarządzanie koszykiem zadań, czyli skuteczna organizacja czasu swojego i pracowników
- Wystąpienia publiczne – czyli jak atrakcyjnie i przekonywująco przemawiać w firmie i publicznie.
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Skuteczne oswajanie stresu – czyli jak przeciągnąć stres na swoją stronę.
Standardowy program może się składać z od pięciu do dziesięciu dwudniowych modułów, które odbywają się w pewnych odstępach w czasie. Forma prowadzenia akademii jest zarówno otwarta jak i zamknięta, dla danej grupy Menedżerów. W formie otwartej Menedżer, który chce zdobywać nowe umiejętności i rozwijać kompetencje liderskie pracuje w niewielkiej grupie oraz pod okiem doświadczonego mentora. Współpraca z innymi menedżerami na podobnym poziomie zaawansowania oraz wsparcie i mentoring ze strony doświadczonego trenera 4VALUE gwarantuje efektywność procesu. W ramach programu pokazujemy dobre praktyki, trudne przypadki i ich możliwe rozwiązania oraz pracujemy z wykorzystaniem prawdziwych case studies. W formie zamkniętej, następuje tak ważna dla rozwoju każdej organizacji unifikacja “KODU ZARZĄDZANIA” w grupie zarządczej, a przez to bezpośredni wzrost efektywności.
Oferujemy także programy rozwoju kompetencji liderskich dopasowane do indywidualnych potrzeb osób i organizacji.
PROGRAMY MODUŁÓW:
Etap I – Skuteczny Menedżer – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.
- Horyzont menedżera, horyzont Lidera – ramy działania oraz wyznaczanie i przekazywanie celów
- Planowanie, organizowanie, dobór personelu, informacja zwrotna, delegowanie, nadzorowanie, monitoring i raportowanie.
- Model RAZ w zarządzaniu
- Efektywna komunikacja i Poczucie Własnej Wartości w procesie zarządzania
- Autorytet Naturalny – budowa i wzrost
- Poczucie Własnej Wartości – jak motywować uczestników procesu
- Najskuteczniejsze style zarządzania w czasie rozwoju i obliczu zmian
- Model Herseya – Blancharda
- Istota przywództwa menedżera
- Autodiagnoza umiejętności menedżerskich – badanie/test
- Podstawowe modele motywacyjne – skuteczne motywowanie pracowników
- Rekrutacja na obecnym rynku
- Trudne sytuacje w zarządzaniu
- Zarządzanie konfliktem w zespole
- Co to jest komunikacja i na czym polega
- Time Management – ABC zarządzania koszykiem działań
- Zarządzanie zmianą
- Skrzynka szefa z narzędziami – zestaw najważniejszych narzędzi które każdy menedżer powinien zawsze nosić przy sobie aby skutecznie zarządzać zespołem.
Etap II – ŚWIADOMY MENEDŻER DISC D3 (lub FRIS) – badanie osobowości definiujące style komunikacji, działania, wartości, motywacje i proces grupowy
- Etap pierwszy to wypełnienie testu głównego
- Etap II – to warsztat z certyfikowanym trenerem
- Badania te:
- Podnosi predyspozycje oraz efektywność w procesach komunikacji i zarządzania
- Pozwala identyfikować pracowników i współpracowników w kierunku właściwego dostosowania komunikacji i wzajemnego zrozumienia postaw i zachowań.
- Sprawia, że jest mniej konfliktów w grupie, ponieważ wszyscy lepiej rozumieją różnice we własnej komunikacji oraz czego w komunikacji potrzebuje mój pracownik lub mój szef.
- Szybciej i sprawniej zapadają decyzje co do działań
- Pokazuje co nas motywuje, i jakimi wartościami się kierujemy przy podejmowaniu decyzji
Etap III – Menedżer Coachem i Mentorem – czyli jak podnosić skuteczność i efektywność zespołu poprzez indywidualne działania rozwojowe.
- Czym jest coaching w biznesie i zarządzaniu?
- Etapy coachingu. Kluczowe umiejętności Coacha
- Style zarządzania wg. Herseya i Blancharda w coachingu
- Zasady wspólnej pracy i rola coacha
- Budowanie własnego autorytetu
- Model GROW i REGROW w biznesie
- Koło wartości i modele zasobów
- Mapa rozwoju pracowników
- Poziomy Diltsa – czyli co to właściwie znaczy dokonać zmiany?
- Mentoring – od doradztwa do samorealizacji
- Model – MBM – Metoda Błyskawicznej Motywacji
- Trening umiejętności coaching’owych
Etap IV – Budowanie Efektywnego Zespołu – czyli jak sprawić aby praca zespołowa była wartością dodaną, wynoszącą wyniki na wyższy poziom
- Proces grupowy
- Role grupowe według Belbina (lub DISC)
- Efektywna Komunikacja w pracy grupowej – co nam najczęściej przeszkadza
- Co buduje „substancję zespołu” aby praca przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze.
- Mnożnik siły menedżera – jak go uzyskać?
- Wspólne wyzwanie – w podziale na grupy – ćwiczenie w budowaniu konstrukcji według instrukcji – plus obserwacja naturalnych ról w zespole.
- „Przepis na klej” – czyli jak dobrze współpracować wewnątrz i między działami
- Modele rozwojowe oraz rozwiązywania problemów
- Cykl Deminga
- Diagram Ishikawy
- 5*Dlaczego
- Pytania Kartezjańskie, inne.
- Wnioski z pracy coachingowej
- Trudne sytuacje z pracy zespołowej
- Zarządzanie konfliktem w zespole.
ETAP V – Finanse dla Menedżera – czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o finansach
- WERSJA I – dla wszystkich MENEDŻERÓW
- Zagadnienia podstawowe, bilans, rachunek wyników, analiza danych finansowych, podstawy analizy wskaźnikowej, cash flow, zarządzanie working capital, podstawy budowania wartości firmy. Praca na konkretnych case study i dokumentach firmowych itd.
- WERSJA II – dla MENEDŻERÓW SPRZEDAŻY
- Matematyka handlowa: marża na produkcie, kliencie, koszty promocji. Bonusy, rabaty, upusty, model ceny 4N. Co to znaczy „wartość ceny” i jak się ją buduje?, RO(M)I, handlowe KPI. Skutki rozszerzenia oferty, argumenty finansowe w rozmowie handlowej Itd.
ETAP VI – Rozmowy Ewaluacyjne z pracownikiem – czyli jak skutecznie podsumowywać, oceniać, motywować, wspierać i angażować.
- Cele oceny/diagnozy pracowniczej
- Ocena/Diagnoza pracowników – obowiązek czy narzędzie motywacyjne?
- Zadania i relacje, czyli cele ewaluacji pracowników
- Efektywna komunikacja w procesie rozmów oceniających
- Narzędzia motywacyjne diagnozy i rozmowy oceniającej
- Podstawy rozmowy 180, a 360 stopni
- Ślepe uliczki oceny
- Diagnoza czy ocena – co jest dla nas ważne
- Zasady przekazywania korygujących informacji zwrotnych
- Najważniejsze pytanie rozmowy ewaluacyjnej
- Asertywność osoby biorącej udział w procesie
- Uwarunkowania psychologiczne ocen pracowników
- Poczucie Własnej Wartości obydwóch stron biorących udział w procesie
- Błędy poznawcze i ich wpływ na przebieg oceny
- Stres oceny i sposoby jego minimalizowania
- Jak rozumieć kryteria oceny i poziomy spełniania kryteriów oceny?
- Prowadzenie rozmów ewaluacyjnych
- Planowanie rozmowy diagnozujące/ oceniającej
- Podsumowanie określonego okresu
- Struktura rozmowy i kontrola jej przebiegu
- Planowanie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Trening prowadzenia rozmów ewaluacyjnych
- Symulacje rozmów z wykorzystaniem rzeczywistych arkuszy diagnozy/oceny okresowej
ETAP VII – STRATEGIA I MYŚLENIE STRATEGICZNE – czyli jak najlepiej poprowadzić firmę do sukcesu
- Co jest strategicznym impulsem do zmiany/działania w firmie?
- Proces przygotowania do strategii
- Metodologia: STOP – LOOK – GO! Diagnoza, potencjał, działanie jako elementy przygotowania i wdrożenia.
- Narzędzia pracy strategicznej: SWOT, PESTEL, krzywe wartości, analiza konkurencji, ERWS, 5 sił Portera, przeważające technologie i inne.
- Misja, wizja, strategia, cele, wartości, plan, działanie – jaka rolę spełnia każdy z elementów w zbudowaniu strategii? Jak go wykorzystać
- Zdefiniowanie najważniejszych obszarów aktywności
- Podążaj tam, gdzie za chwilę będzie piłka! Czym jest „Myślenie strategiczne”, a czym Strategia?
- Elementy myślenia strategicznego: przewidywanie, podejmowanie wyzwań, interpretowanie, decydowanie, mobilizowanie, uczenie się. Autodiagnoza i badanie (test)
- Kluczowe czynniki sukcesu
- Perspektywa: KLIENT, PRODUKT, KONKURENCJA – potrzeby, przewagi, USP
- Inicjatywy strategiczne, projekty i kaskada celów,
- Kreatywność i otwartość w myśleniu strategicznym
- Myślenie scenariuszowe, prototypowanie i testowanie
- Zasady walki w „czerwonych oceanach” i poszukiwanie potencjału „niebieskich oceanów”
- „Mindset strategiczny zespołu” i obszary rozwojowe
- ROAD MAP dla firmy/zespołu co to oznacza?
- Nadawanie priorytetów
- Operacyjny plan działania
- Monitoring realizacji celów i inicjatyw
ETAP VIII – Inkluzywny Menedżer – czyli włączająca rola Menedżera w organizacji
- Włączająca funkcja Menedżera
- Wzbudzanie zaangażowania
- Wspieranie różnorodności
- Zachęcanie do odwagi i podważania status quo
- Wysłuchanie pracownika
- Motywowanie pracowników do wszelkich aktywności w firmie
- Docenianie indywidualności
- Job Crafting, czym jest i jak go inicjować?
- Równość szans w działaniu
- Postawa zrozumienia i ukierunkowania
- Innowacyjność i uczenie się w organizacji inkluzywnej
Etap IX – Leadership Menedżera – czyli rozwój od sukcesu do mistrzostwa.
- Horyzont przywódcy, a horyzont Menedżera- czyli wizja, strategia, cele i wartości – dla firmy, dla działu
- Cechy najlepszych liderów, czyli co tworzy menedżera skutecznym?
- Menedżer zmian– rola, zadania i zasady funkcjonowania
- Autorytet, Wizerunek i Personal Branding
- Sztuka budowania charyzmy
- Sztuka pewności siebie
- Gdy energia zamienia się w rezultaty
- Przywództwo na poziomie 5
- Kultura organizacyjna firmy (normy, wartości i sposób działania jako odzwierciedlenie działań menedżera).
- Kluczowi ludzie są ważni – najpierw kto potem co
- Proces świadomego podejmowania decyzji i stawianie tez problemowych
- Ocena rezultatów w krótkim i długim okresie – analiza, weryfikacja, zmiana perspektywy i rozwiązania alternatywne
- Przewodzenie samemu sobie
Etap X – Mój Leadership – czyli moje droga do doskonałości – opcjonalnie
- Mój ideał Lidera
- „JA” lider czyli kto?
- IQ oraz EI – jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna Lidera
- Samoświadomość jako podstawa budowy leadershipu
- Proces podejmowania decyzji w krótkim i długim horyzoncie
- Wystąpienia publiczne jako element budowania wizerunku
- Storytelling jak element budowania autorytetu
- Personal Branding – co to dla mnie oznacza?
- Networking jako element budowania leadershipu
- Na czym opieram swoją charyzmę?
- Case Study i gry symulacyjne złożonych sytuacji
- Stres w życiu lidera
- Co mówią najnowsze badanie?
- To co wewnątrz to i na zewnątrz
- Siłownia umysłowa
- Strefa komfortu
ETAP XI – SKUTECZNE ZARZĄDZANIE – follow up – czyli co udało nam się dotychczas skutecznie wdrożyć do swojego zarządzania?
Etap uzupełniający – uczestnicy Akademii mogą także w trakcie Akademii lub po jej zakończeniu skorzystać z indywidualnych sesji coachingowych lub mentoringowych.
ZAPRASZAMY:Zapisz się TERAZ!