Metodologia działań – etap I
Każdy projekt opiera się o głęboką analizę działań i procesów w spółce w porównaniu z działaniami na rynku i propozycją działań rozwojowych w danym obszarze.
1. Analiza rozpoczyna się od wywiadów z kluczowymi osobami w firmie mającymi wpływ na podejmowanie decyzji strategicznych.
2. Wywiady z osobami odpowiedzialnymi za realizację kluczowych odcinków: sprzedaż, marketing, efektywność biznesu, dystrybucja, trade, system wynagradzania itp.
3. Analiza procesów w firmie i sposobu podejmowania decyzji
4. Ustalenie kluczowych wartości i podstawowych zasady działania
1. Analiza danych takich jak:
- budżety
- karta wyników – monitoring działań
- zarządzanie przez cele i standardy efektywności – najważniejsze KPI
2. Analiza zasad dokonanej segmentacji i targetingu i procesu weryfikacji
3. Praca z danymi – i sposób ich wykorzystania
4. Analiza konkurencji.
5. Wnioski dla najważniejszych obszarów w firmie
METODOLOGIA DZIAŁAŃ – ETAP II
Wyznaczenie przewag i obszarów do zamian
METODOLOGIA DZIAŁAŃ – ETAP III
Wdrożenia i follow up
1. Uzgodnienie obszarów do rozwoju lub zamian
2. Zainicjowanie projektów
3. Follow up postępów prac w porozumieniu z Zarządem firmy
4. Zarządzanie zmianą w trakcie wprowadzenia działań
5. Sprzężenia zwrotne – „zbytni pośpiech”, „zbyt wolne podejmowanie działań i decyzji” zagrożeniem dla biznesu
1. Monitorowanie i ukierunkowywanie przyjętych działań do wdrożenia
2. Ocena efektów i ich zgodność z założeniamiZapytaj o Projekt!
3. Wpływ wdrożonych procesów, projektów, zmian, modyfikacji, wzrostów i oszczędności na bieżący biznes
4. Podsumowanie pozycji firmy