Cel szkolenia

Podstawowym celem warsztatów jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat nowoczesnego marketingu farmaceutycznego, psychologii biznesu i zasad kreatywnego myślenia, a także pokazanie praktycznych przykładów efektywnego zastosowania wszystkich omawianych technik.

Cele szczegółowe szkolenia

  • Nowe trendy w marketingu farmaceutycznym
  • Szukanie źródeł przewagi konkurencyjnej – kreatywność, przekaz, skuteczność
  • Social media – wykorzystanie w marketingu
  • Praktyczne zastosowanie wiedzy
  • Przykłady sukcesów w branży

Zakres programowy:

  • Globalne megatrendy
  • Globalne trendy w marketingu farmaceutycznym.
  • Jak projektować materiały POS? Zasady, spójność, grupy docelowe
  • Jak projektować portale w zależność od fc, grupy.
  • Pozostałe punkty styku i inspiracje
  • AI w marketingu farmaceutycznym

Marketing RX’OWY: CO MOŻNA, I CO DZIAŁA W PRZEKAZIE DO PROFESJONALISTÓW

Materiały medyczne:

  • Materiały na wizytę
  • Problem – rozwiązanie
  • Opis działania
  • Skuteczność i bezpieczeństwo
  • Porównanie z konkurencją
  • Najnowsze badania i interakcje
  • Artykuły i publikacje
  • Dokumentacja medyczne
  • Podróż pacjenta
  • inne

Elementy Prawne i complianc’owe:

  • Relacje z KOL’ami
  • Badania kliniczne
  • Konferencje medyczne
  • Spotkania, prezentacje z poczęstunkiem
  • Wykłady i prelekcje
  • Gadgety i upominki
  • Zaproszenia na wydarzenia
  • Szkolenia branżowe

Multichannel medyczny

  • Materiały dla PM
  • Kampanie przez CC
  • Kampanie mailowa, e-mailowe
  • SM profesjonalistów
  • inne

Inspiracje dla lekarza:

  • Nowości z branży
  • Nowe obowiązki
  • Aktualności prawne
  • Nowości na rynku i nowe technologie
  • Komunikacja z pacjentem

SOCIAL MEDIA w praktyce

Jak wykorzystać doświadczenie branży e-commerce w zintegrowanej komunikacji w pharmie?

  • 4 kroki diverse digital
  • Kontent is king czyli jak optymalizować treść: VIDEO: optymalnej długości materiału wideo publikowanego w internecie w zależności od platformy (wg HubSpot.com i Lin).
  • Składowe elementy: przekaz informacji związany z obrazem
  • Studium przypadku: Novartis – Światowego Dnia Serca, Amcal Pharmacy w kooperacji z VIPem z kierowcą, wyścigowym Jackiem Perkinsem, który choruje na cukrzycę, Astellas Pharma: TikTok Pulse o menopauzie, Allergan – akcja„AMERICA SEE”, Sanofi – kampania „Prowadź się zdrowo”, Pan Tabletka, Mama , Siostra Bożenna czy Hafija, czyli influenserzy medyczni, Roman: Thinly Veiled Metaphors, Dabur Gastrina kampania drukowana i inne.

7 Najważniejszych Zasad Social Media Marketingu:

  • Zasada słuchania.
  • Zasada specjalizacji
  • Zasada jakości
  • Zasada ilości
  • Zasada cierpliwości
  • Zasada interakcji
  • Zasada wdzięczności.

PSYCHOLOGIA KLIENTA: CZY WIEŻĘ BABEL MOŻNA BYŁO DOKOŃCZYĆ?

Psychologia zachowań i decyzje naszych klientów:

  • Modele decyzji zakupowych
  • Model EKB, Fishbeina, Ajzena
  • Jak konsument szuka informacji. Czego potrzebuje lekarz, farmaceuta, przedstawiciel medyczny? Czym jest przesycony, czego mu brak? Subtelny czar merytoryki
  • Jak porównuje możliwe opcje wyboru
  • Jak podejmuje decyzje o zakupie – m.in. rola emocji w podejmowaniu decyzji zakupu. Komunikacja i wywieranie wpływu: Słowa, które klienci kochają, zakazane słowa i zwroty, jakich należy unikać w rozmowie z klientem
  • Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu

Psychograficzna segmentacja rynku

  • VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) – model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
  • VALS 2 – 8 podstawowych grup konsumenckich
  • Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
  • Ćwiczenia praktyczne: blokad komunikacji
  • Słuchanie na 5 poziomach Ćwiczenie: wielopoziomowe słuchanie

Budowanie planu efektywnej komunikacji

  • Aikido w marketingu – Jak wykorzystać siłę konkurencji czyli sztuka walki bez walki
  • Strategia wygrana – wygrana:
  • Idea Wielkiej Formuły
  • Idea Fioletowej Krowy
  • Strategia Błękitnego OceanuCoaching i mentoring biznesowy
  • Elementy design thinking – tworzenie persony

MARKETING NOWOCZESNY – nowe trendy

Megatrendy i ich wpływ na współczesny marketing

  • Świat lustrzany
  • Biologia technocentryczna
  • Deglobalizacja
  • Transformacja klimatyczna
  • Zmiany demograficzne
  • Kryzysy zdrowotne
  • Utrata spójności społecznej

Nowe trendy w marketinguZapytaj o Projekt!

  • Nowe technologie: metaverse, in game marketing
  • Consumer experience: multiexperience, natychmiastowość).
  • Napięcie kulturowe generation gap: cancel culture, impact marketing, brand purpose, woman power, ciałopozytywność, digital detox, eko/antiwash, gen Z, silver tsunami, storytelling.
  • Sprzedaż online i narzędzia: quick commerce, shoppable livestreams, AI / wideo / stream.

Metody

  • Prezentacja multimedialna
  • Case studies – przykłady skutecznych planów marketingowych – w oparciu o trendy
  • Podsumowanie bloku

Kreatywność w pracy marketera – jak obudzić i pobudzić?

Myślenie twórcze w poszukiwaniu wartościowych rozwiązań Zespół 4Value

  • Wyobraźnia twórcza
  • Myślenie dywergencyjne
  • Abstrahowanie
  • Tworzenie odległych skojarzeń
  • Metafora twórcza
  • Poznanie intuicyjne

Narzędzia wspomagające kreatywne myślenie

  • Mapy myśli
  • Odwrotna burza mózgu
  • Technika przypadkowego bodźca
  • Technika wymuszonego dopasowania
  • Pisemna burza mózgów 635

Strategia twórczego rozwiązywania problemów

  •  Doskonalenie pamięci
  • Ćwiczenie koncentracj
  • Psychologiczne prawa zapamiętywania
  • Łańcuchowa Metoda Skojarzeń
  • Zakładkowa Metoda Zapamiętywania
  • Technika Słów Zastępczych

AI w praktyce marketingu:Umów Konsultację 

ZAPRASZAM SERDECZNIE RENATA WASYLOW

Izba Gospodarcza Farmacja Polska