Komunikacja interpersonalna to fundament budowania relacji z ludźmi. Sposób w jaki się komunikujemy, jesteśmy odbierani i jak sami rozumiemy informacje i inne bodźce, które inni do nas kierują. Jest podstawa codziennego życia tak w firmie jak i w otoczeniu domowym. Pozwala pracować z samoświadomością i rozumieniem komunikatów innych.
- Warsztaty prowadzone są zgodnie z modelem cyklu KolbaZapisz się TERAZ!
- Uczestnicy biorą udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym
- Uczestnicy mają możliwość autodiagnozy
- Trener wykorzystuje różne formy przekazu – trzy kanały: wzrok, słuch, ruch
- W programie warsztatu znajdują się: dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról.
PROGRAM WARSZTATÓW:
Komunikacja interpersonalna
- Czym jest / znaczenie
- Cele komunikacji
- Szanse i zagrożenia
Bariery i zagrożenia w komunikacji
- Myśli, uczucia i emocje
- Szumy
- Filtry
- Uogólnianie
- Postrzeganie przez swój pryzmat
Efektywna komunikacja czyli co?
- Pytanie
- Słuchanie
- Odzwierciedlanie
- Komunikacja jedno i dwustronna
Komunikacja werbalna
Komunikacja niewerbalna / mowa ciała
- Postawa
- Gesty
- Mimika
Analiza transakcyjna w komunikacji
Poczucie Własnej Wartości (PWW) jak wpływa na naszą komunikację
Wpływ rożnych stylów myślenia na sposoby porozumiewania się (FRIS)
- Style myślenia
- Style działania
- Jak porozumiewać się z osobami o innych stylach myślenia
Informacja zwrotna
- Jak jej udzielać
- Jak ją przyjmować
Asertywność mit czy hit, strategie
- Postawa uległa
- Postawa agresywna
- Asertywne wyrażanie swoich myśli
Podsumowanie i zakończenie
ZAPRASZAM: Aleksandra GeloZamów Projekt!