JAKI JEST IDEALNY PUNKT CENOWY?

Wraz ze wzrostem ceny zwiększa się oczywiście nasza marża ale tylko do pewnego momentu – PUNKTU OPTIMUM – po przekroczeniu, którego wraz ze wzrostem ceny zmniejsza się ilość sprzedanych produktów i wartość marży drastycznie spada.

Od sprzedaży, handlowców, marketingu słyszymy, że aby zwiększyć sprzedaż trzeba obniżyć cenę, dać większy rabat, zwiększyć nakłady na marketing i promocję? Brzmi znajomo? No właśnie. Jaki jest więc idealny punkt cenowy, PUNKT OPTIMUM?

SPRZEDAŻ PO NAJWYŻSZEJ CENIE Z KTÓREJ KLIENT BĘDZIE ZADOWOLONY!!!

Łatwiej powiedzieć niż zrobić? – NIE KONIECZNIE– to nie jest magia tylko sprawdzony system budowania strategii cenowej, oparty o diagnozę, analizy, badania i wiedzę ekspercką. Niezależnie czy to biznes stacjonarny czy e-commerce!

DIAGNOZA PRZEBIEGA PRZEZ TRZY ETAPY:

  1. Zbadanie elastyczności cenowej – poprawienie matematyki marży
  2. Ustalenie optymalnej ceny – badanie konkurencji i zebranie opinii ekspertów w celu omówienia reakcji klientów
  3. Indywidualne dopasowanie ceny – Przewidywanie reakcji klientów dzięki szybkiemu badaniu rynku.

Etap ten przechodzimy dla każdego cennika

Często wchodząc do firmy na projekt pytam w dziale analiz i/lub marketingu kto odpowiada za politykę cenową? W odpowiedzi spotykam coś w rodzaju: „no nie wiem ale chyba ktoś w Zarządzie wie…“. O to samo pytam w Zarządzie i słyszę, a nad tym czuwa nasz dział analiz i marketing.  Rzeczywiście strategia cenowa jest często raczej bieżącą manipulacją cenami niż strategią i nazbyt często spychana jest na działy wspierające, podczas gdy to zdecydowanie zadanie dla Zarządów i Właścicieli, bo tylko tak można świadomie budować strategie w zakresie przychodów, marży czy EBIDTA.
Poprawę marży, która przekłada się wprost na zysk można uzyskać w każdej firmie, małej dużej czy globalnej, nasze doświadczenia pokazują poprawę od 1,5% do nawet 15%

Korzyści płynące z usprawniania procesu ustalania cen:

  1. Działania cenowe nie wymagają dużych inwestycji
  2. Działania cenowe są szybkie do zaimplementowania
  3. Działania cenowe odpowiednio zaplanowane mają najsilniejszy natychmiastowy wpływ na wyniki biznesowe i zyski

Pełny proces budowania strategii cenowej zawiera 7 kroków:

  • Krok 1 – Zrozumienie, co obecna sytuacja oznacza dla branży i firmy
  • Krok 2 – Myślenie i działanie w oparciu o segmenty – oparte na wartościach ceny.
  • Krok 3 – Zrozumienie zmieniających się potrzeb klientów w dzisiejszym otoczeniu VUCA
  • Krok 4 – Dostosowanie oferty i elementów cenowych  – analiza konkurencji i zebranie opinii ekspertów
  • Krok 5 – Podejmowanie świadomych decyzji dotyczących poziomu cen – badania konsumenckie
  • Krok 6 – Wybór właściwych promocji i narzędzi skutecznej komunikacji
  • Krok 7 – Wykorzystanie wartości ceny i siły psychologii cenowej

POBIERZ TEST – DIAGNOZĘ – DZIAŁANIA STARTEGII CENOWEJ W SWOJEJ FIRMIE: https://consulting.4value.com.pl/test_ceny

UMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ: https://4value.com.pl/kontakt/

Trzy zdjęcia stanowiące kolaż: autorstwa Andrea Piacquadio (3811716 i 972995) , Anna Nekrashevich (6802042) z Pexels, realizacja kolażu Mateusz Kochanek