Inspiracją do tego szkolenia były badania przeprowadzone przez Harvard Business School, które wykazały, iż jednym z istotnych „hamulców” w rozwoju biznesu jest brak efektywnej komunikacji pomiędzy managementem a wsparciem finansowym firmy. Badanie wykazało, iż management wysokiego szczebla, który najczęściej wywodzi się z działów sprzedażowych czy szeroko pojętych działów „frot office” nie bardzo rozumie język działów wsparcia biznesowego w tym finansów.
Warsztat da nam wyjaśnienie, najbardziej istotnych pojęć finansowych. Pomoże w zrozumieniu tematyki finansów, aby zastosowanie ich w każdej firmie było naturalne dla Właścicieli i Menedżerów. Szkolenie zwraca szczególną uwagę na kwestie poświęcone biznesowi, stosowanym standardom raportowania finansowego
i biznesowego oraz wnioskom z nich wypływających. To także dyskusja o inteligencji finansowej – sposobie myślenia o biznesie, pieniądzach i wynikach generowanych przez biznes.
Bardzo często firmy zamieniają się w pędzący pociąg, w zakresie obrotów, ekspansji rynkowej, itp., ale wiele jej wewnętrznych elementów w tym zarządzanie finansami nadal działa jak w drezynie. Kiedy rozwój firmy znacznie wyprzedza jej wymagalne standardy finansowe, jest to pierwszy czynnik ryzyka upadku. Gdy pojawia się niespodziewane zdarzenia jak pandemia covid-19, najsłabsze elementy mogą przyspieszyć przesuwanie się po równi pochylej.
W programie m.in.
- Co jest esencją finansów w biznesie?
- Co tak naprawdę oznacza zarządzanie finansami w firmie?
- Jaki jest najlepszy sposób na zarządzanie płynnością finansową?
- Czym się różni inwestycja od spekulacji?
- Co jest najważniejsze w rozwoju firmy?
„Jeżeli przeniesiesz na biznes swój sposób myślenia o pieniądzach z domu, twój portfel biznesowy będzie wyglądał podobnie jak twój portfel domowy”
Filozofia zarządzania finansami
- Filozofia finansów – inteligencja finansowa – definicje inwestycji vs. konsumpcja,
cena vs. wartość itp. - Czynniki sukcesu i niepowodzenia firm
- Model biznesowy, a finanse
- Różnice pomiędzy finansami, a księgowością
Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie rachunku wyników
- Tworzenie i analiza zarządczego rachunku wyników RZiS oraz Bilansu.
- Płynność finansowa, i jak tworzyć oraz interpretować Cash Flow
- Znaczenie przychodów, marż, EBITDA, EBIT itd.
- Zarządzanie przychodami, cenami, marżą, kosztami i wynikiem finansowym.
- Identyfikacja najbardziej wrażliwych czynników mających wpływ na wyniki finansowe firmy
Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie bilansu
- Zrozumienie bilansu i zarządzanie bilansem
- Analiza wskaźnikowa efektywności finansowej firmy
- Analiza stopy zwrotu na aktywach i kapitałach własnych firmy
- Analiza płynności finansowej i ryzyka działalności firmy
- Identyfikowanie problemów na podstawie analizy wskaźnikowej
- Analiza i zarządzanie kapitałem pracującym (working capital management)
Budowanie wartości firmy
- Wartość a cena firmy
- zarządzanie wartością firmy (EVA)
- pomiary i wycena wartości firmy (metody, zasady wyceny itp.)
- rola i zadania każdego pracownika w procesie kreowania wartości firmy
ZOBACZ TAKŻE: Wirtualny Dyrektor Finansowy: https://4value.com.pl/oferta/business-consulting/dyrektor-finansowy/
ZAPRASZAM: Jacek Piec Zamów Projekt!