Inspiracją do tego szkolenia były badania przeprowadzone przez Harvard Business School, które wykazały, iż jednym z istotnych „hamulców” w rozwoju biznesu jest brak efektywnej komunikacji pomiędzy managementem a wsparciem finansowym firmy. Badanie wykazało, iż management wysokiego szczebla, który najczęściej wywodzi się z działów sprzedażowych czy szeroko pojętych działów „frot office” nie bardzo rozumie język działów wsparcia biznesowego w tym finansów.
To dwudniowe spotkanie z managementem firm. Wyjaśnienie, tych najbardziej istotnych pojęć finansowych. To zrozumienie tematyki finansów, aby komunikacja wewnątrz-firmowa pomiędzy różnymi działami była bardziej efektywna. Szkolenie zwraca szczególną uwagę na kwestie poświęcone biznesowi, stosowanym standardom raportowania finansowego i biznesowego oraz wnioskom z nich wypływających. To także dyskusja o inteligencji finansowej – sposobie myślenia o biznesie, pieniądzach i wynikach generowanych przez biznes.
Bardzo często firmy zamieniają się w pędzący pociąg, w zakresie obrotów, ekspansji rynkowej, itp., ale wiele jej wewnętrznych elementów nadal działa, jak w drezynie. Kiedy rozwój firmy znacznie wyprzedza jej wymagalne standardy finansowe, jest to pierwszy czynnik ryzyka upadku.
W programie m.in.
- Dlaczego oszczędzanie nie ma sensu ?
- Co tak naprawdę oznacza pojęcie inwestycja ?
- Czym się różni inwestycja od spekulacji
- Cena a wartość – problem XXI wieku
„Jeżeli przeniesiesz na biznes swój sposób myślenia o pieniądzach z domu, twój portfel biznesowy będzie wyglądał podobnie jak twój portfel domowy”
Filozofia zarządzania finansami
- Filozofia finansów – inteligencja finansowa – definicje inwestycji v konsumpcja, cena v wartość itp.
- Czynniki sukcesu i niepowodzenia firm
- Model biznesowy a finanse
- Różnice pomiędzy finansami a księgowością
Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie rachunku wyników
- Tworzenie i analiza zarządczego rachunku wyników (managements accounts). Znaczenie przychodów, marż, EBITDA, EBIT itd.
- Zarządzanie przychodami, cenami, marżą, kosztami i wynikiem finansowym.
- Identyfikacja najbardziej wrażliwych czynników mających wpływ na wyniki finansowe firmy
Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie bilansu
- Zrozumienie bilansu i zarządzanie bilansem
- Analiza wskaźnikowa efektywności finansowej firmy
- Analiza stopy zwrotu na aktywach i kapitałach własnych firmy
- Analiza płynności finansowej i ryzyka działalności firmy
- Identyfikowanie problemów na podstawie analizy wskaźnikowej
- Analiza i zarządzanie kapitałem pracującym (working capital management)
Budowanie wartości firmy
- Wartość a cena firmy
- zarządzanie wartością firmy (EVA)
- pomiary i wycena wartości firmy (metody, zasady wyceny itp.)
- rola i zadania każdego pracownika w procesie kreowania wartości firmy
PROWADZĄCY: Jarosław Tuczko
– finansista, biznesman, właściciel lub współwłaściciel kilku firm. Autor książek: Zrozumieć Finanse Firmy, Rachunkowość Można Zrozumieć, Ryzyko bez tajemnic oraz Zrozumieć Finanse. Komentator wydarzeń ekonomicznych Polsat News. Praktyk z zakresu zarządzania finansami. Pracował w Banku Gdańskim jako Dyrektor Departamentu Inwestycji Kapitałowych, w CITIBANK (Poland) jako Dyr. Departamentu Finansowania Aktywów Przedsiębiorstw, w funduszu inwestycyjnym Eastbridge (EMPiK, Galeria Centrum, Dar Natury, Nałęczowianka, Mazowszanka, ZARA, SMYK) jako Group Treasurer. Obecnie aktywny inwestor. Partner w FinGroup, Development Group Polska, Centroservice i FructoNatura .Ukończył szkolenia m.in. w Strathfoyle University, Fordham University, Citicorp Finance.
Najlepszy wykładowca w Polsce z dziedziny finansów według badań przeprowadzonych przez KPMG/ PROFIT. Wieloletni wykładowca szkoleń biznesowych m.in. dla wydawcy Harvard Business Rewiev.