Dlaczego gdy mówimy o STARTEGII CENOWEJ nie czujesz aby zabiło Ci serce?

Jak myślisz? Jak rozkłada się sprzedaż oliwy z oliwek w procentach, biorąc pod uwagę ilości sprzedanych butelek w poniższym przykładzie? –  Dla pierwszego przypadku i dla drugiego?

Ponadto:

  • Czy jest to dylemat producenta produktu (oliwy z oliwek) – jakie odbicie dać swoim produktom?
  • Czy też jest to kwestia zarządzania półką w markecie? Tj. gdzie przekierować klientów i zrealizować marżę?
  • Czy może jest to kwestia przyblokowania konkurencji, aby nie dać możliwości wejścia w któryś segment produktowy zbyt łatwo innej firmie?

Jeszcze raz, co czujesz gdy myślisz o STRATEGII CENOWEJ?

  • Myślisz, że Strategia Cenowa to tylko o cenie, trochę nudne trochę oczywiste?
  • Myślisz, że to kwestia rynku, porównania produktów czy konkurencji?
  • Myślisz co tam, to rola marketingu i działu analiz – sprzedajemy już na jakimś poziomie, mogę zawsze podnieść nieco ceny. Handlowcy zawsze narzekają, że ceny są za wysokie, a rabaty za niskie.

Może masz podobne dylematy tak jak niektórzy nasi klienci:

  1. Możesz być jak właściciel salonów samochodowych dwóch marek. W jednym maksymalne rabaty to 5%, samochody się sprzedają i dobrze na nich zarabia. Druga marka to samochody premium. Rabaty dochodzą do 15%, a nawet 20%, Twoi handlowcy narzekają, że są za niskie, a marża taka, że są miesiące, iż prawie nie zarabiasz. Co robisz?
  2. Są też sytuacje jak w branży farmaceutycznej , firma ponosi starty, a nowy szef na wejściu decyduje, że obcina warunki handlowe do dystrybucji i sieci o 50%, handlowcy wpadają w histerię i… nic się nie dzieje, odzyskuje i zwiększa rentowność. Stać cię na taki ruch i kiedy jest możliwy?
  3. Czy jak w branży spożywczej, gdzie klient obniżył koszty, zwiększył sprzedaż i uzyskał największy od 10 lat wzrost rentowności, a wszystko to w ciągu zaledwie roku.
  4. Czy jak w sieci Pizzerii, gdzie dołożenie jednej gamy produktów, spowodowało duży wzrost na innych produktach, jak myślisz dlaczego?
  5. Z kolei producent narzędzi dla budownictwa poszukiwał wartości ceny dla swoich produktów i zespołu handlowego

i wiele innych.

Co myślisz gdy myślisz o STRATEGII CENOWEJ?

 

Autor: Andrzej Kochanek 4VALUE Business Consulting

Tag