DIGITAL MARKETING I SOCIAL MEDIA W BIZNESIE
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Product Managerów i Marketing Managerów, którzy są odpowiedzialni za obszar on-line
- Właścicieli i Managerów firm, którzy chcą budować wizerunek firmy za pośrednictwem Mediów Społecznościowych
- Digital i E-commerce Managerów zarówno początkujących, jak i tych którzy chcą wymienić się doświadczeniam
- Managerów HR, którzy chcą budować wizerunek rzetelnego pracodawcy
Celem warsztatów jest:
- Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu marketingu w odniesieniu do on-line
- Pomoc w zrozumieniu, na jakich zasadach działają Media Społecznościowe
- Poszerzenie wiedzy z zakresu budowania indywidualnego przekazu
- Przedstawienie wybranych narzędzi wspierających komunikację on-line
- Jak zaplanować swoją strategię działań on-line?
- Najbardziej efektywne działania e-commerce!
PROGRAM WARSZTATÓW:
Off-line i On-line Marketing
- Telewizja, radio, gazeta, billboardy, internet – które nośniki dają największe efekty
- Marketing 4.0 komunikacja i interakcja z odbiorcą
- Różnica między użytkownikiem, konsumentem, a klientem
- Jak budować ambasadorów marki
- Analityka w marketingu – po co nam wiedza o naszych klientach i odbiorcach
- Era Big Data – jakie można gromadzić i przechowywać dane
- Konsolidacja i wizualizacja danych, wiedza i wnioski
- Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
- Analiza SWOT – jako ważny element strategii marketingowej
- Określenie grupy docelowej konsumentów / klientów, rynków zbytu
- Kim jest nasza persona Zapisz się TERAZ!
- Określenie celów działań marketingowych.
- Co jest najważniejsze dla moich klientów (konsumentów)
- Czego szukają on-line/off-line
- Marketing lokalny, a marketing globalny
- Sposób zdobycia nowych klientów
- Sposób rozwoju marki, itp.
- Wartość marki (Core & Additional Value)
- Przygotowanie contentu produktowego metodą „PCK”
- e-commerce – potencjał, rozwój, strategia!
Social Media – jak efektywnie wykorzystać je w kampaniach marketingowych
- Funkcjonowanie najważniejszych kanałów internetowych i ich możliwości:
- Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram
- Snapchat
- Tik Tok
- Portale i fora branżowe
- Jak powinien wyglądać profil firmy
- Fan Page, czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
- Personal branding i Social Selling, kiedy warto budować twarzą pozycję marki
Zaproś do działania – wszystko o CTA (Call to Action)
- Rodzaje komunikacji (werbalna, a niewerbalna)
- Komunikacja niewerbalna w Social Media – odbiór i algorytmy
- Aktywne słuchanie – Empatia i jej rola w Social Media – interakcja z klientem
- Komunikat personalizowany
- Strona internetowe, Ad Words, CEO, SEO itp
- Budowa wizerunku marki, poprzez pozytywną komunikację
- Kim są nasi odbiorcy, 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga
- Dlaczego warto i jak dostroić się komunikacyjnie do rozmówcy?
Opowiadaj Historie – Storytelling w praktyce
- Pozytywne zaskoczenie odbiorcy
- Wykorzystanie trendów Social Media w artykułach firmy (narzędzie GT)
- Wartość dodana, a formularz subskrypcji
- Dlaczego warto opowiedzieć historię poprzez film
Lejek Marketingowy, a lejek sprzedażowy
- TOFU, MOFU, BOFU – jak wygląda lejek marketingowy
- Jak zaprojektować własny lejek marketingowy
- Źródła ruchu np. strona, landing page, SM itd.
- Projektowanie ścieżki odbiorcy
- Skuteczność e-commerce, gdzie jej szukać?
- Narzędzia do online marketingu, na różnych etapach lejka
- Projektowanie lejka sprzedażowego i konfigurowanie CRM
- Analiza działań krok po kroku
- Warianty na Tak, Nie i może
Wybrane narzędzia AI w marketingu
- Chat GPT, Google Bard, Bing i inne narzędzia do tworzenia treści pisanych i grafiki
- Writer – ocena jakości treści
- Canva – narzędzie do tworzenia obrazów oraz wideo
- inne
KPI’s i Analityka w marketingu internetowym
- Mierniki sukcesu KPI’s
- Wyświetlenia, zaangażowanie vs. konwersja sprzedaży
- Ustalanie kampanii oraz analiza wyników
- Jak stawiać i mierzyć cele kampanii
- Ciągłe dostosowywanie kampanii i poprawa rezultatów
- ROPO i odwrócone ROPO w e-Commerce
- Kampania wizerunkowa vs. kampania sprzedażowa
Czas trwania: 2 dni.
* Ze względu na interakcję, rekomendujemy by użytkownicy mieli ze sobą Smartfony z dostępem do Internetu.
ZAPRASZAMZapisz się TERAZ!