Poszukując odpowiedzi na pytanie co buduje osobowość Właściciela firmy, można wyłonić cechy, które najczęściej charakteryzują liderów odnoszących sukces i osiągających mistrzostwo – czyli umiejętność powtarzania sukcesu. Dla właściciela firmy najważniejszy jest rozwój firmy, efektywność, szybkość działania
i budowanie bezpieczeństwa swojego biznesu. Każdy właściciel zadaje sobie pytanie, jakie działania i decyzje powinien podjąć, aby przełożyły się na wzrost i wartość firmy – rozumiane jako rozwój we wszystkich podstawowych obszarach działalności.
Proponowany przez nas projekt dedykowany jest Właścicielom firm na każdym etapie rozwoju.
„Charakter można pokazać w chwilach wielkich, ale wyrabia się go w chwilach małych”
(Winston Churchill).
Akademia Właściciela Firmy składa się z 5 etapów:
- WŁAŚCICIEL MENEDŻEREM FIRMY – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.
- ŚWIADOMOŚĆ I KOMUNIKACJA WŁAŚCICIELA FIRMY – DISC D3+BAI jest najbardziej czułym narzędziem diagnostycznym do badania osobowości: łączy w sobie 5 analiz: DISC – komunikacja i działanie, POWER DISC – cechy lidera, TEAMS – role w grupie, VALUES – wartości jakie stoją za decyzjami, BAI – moje motywacje w pracy. Badanie pozwala zrozumieć jak działamy, jak się komunikujemy, co nas motywuje oraz jak to się przekłada na pracowników, współpracowników. Składa się z testu oraz 2 dni warsztatu.
- SKALOWANIE FIRMY- od małego do wielkiego – czyli jak zaplanować i realizować wzrost firmy.Zapisz się TERAZ!
- FINANSE DLA WŁAŚCICIELI FIRMY – czyli co warto wiedzieć, aby efektywnie rozwijać firmę.
- WŁAŚCICIEL PRZYWÓDCĄ I MENTOREM – czyli leadership dla osiągania właściwych rezultatów.
- PAKIET START– to właściwie Etap “O” – jest programem o który możemy rozszerzyć Akademię Właściciela Firmy, a dotyczy wszystkich elementów związanych z otwarciem firmy (wybór formy prawnej), sporządzeniem biznesplanu, pozyskaniem dofinansowania, zorganizowaniem księgowości i kontrolą kosztów. Zaplanowanie działań w obszarze sprzedaży, marketingu, social media itp.
- Zobacz także WIRTUALNY CZŁONEK ZARZĄDU® – wsparcie dla właścicieli firm
Etap I – Właściciel menedżerem firmy – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.
- Horyzont właściciela vs menedżera firmy – wizja, strategia, ramy działania
- Wyznaczanie i realizowanie celów
- Skrzynka Szefa z Narzędziami: planowanie, organizowanie, dobór personelu, informacja zwrotna, delegowanie, nadzorowanie, monitoring i raportowanie.
- Model RAZ w zarządzaniu
- Autorytet Naturalny – budowa i wzrost
- Efektywna komunikacja i Poczucie Własnej Wartości w procesie zarządzania
- Jak motywować pracowników i współpracowników
- Najskuteczniejsze style zarządzania w czasie rozwoju i w obliczu zmian
- Autodiagnoza umiejętności menedżerskich
- Podstawowe modele motywacyjne – skuteczne motywowanie pracowników
- Trudne sytuacje w zarządzaniu
- Co to jest komunikacja i na czym polega
- Time Management – zarządzanie czasem i koszykiem działań
- Wyzwania właściciela firmy
Etap II – ŚWIADOMOŚĆ I KOMUNIKACJA WŁAŚCICIELA FIRMY – DISC D3 – jest najbardziej czułym narzędziem diagnostycznym do badania osobowości: łączy w sobie 4 analizy: DISC, TEAMS, VALUES, BAI.
- Etap pierwszy to wypełnienie testu głównego
- Etap drugi – to warsztat z certyfikowanym trenerem D3+BAI
- Badania te:
- Podnosi predyspozycje oraz efektywność w procesach komunikacji i zarządzania
- Pozwala identyfikować pracowników i współpracowników w kierunku właściwego dostosowania komunikacji i wzajemnego zrozumienia postaw i zachowań.
- Sprawia, że jest mniej konfliktów w grupie, ponieważ wszyscy lepiej rozumieją różnice we własnej komunikacji.
- Szybciej i sprawniej zapadają decyzje co do działań
- Pokazuje co nas motywuje, i jakimi wartościami się kierujemy przy podejmowaniu decyzji
Etap III – Skalowanie firmy, od małego do wielkiego – czyli jak zaplanować i realizować wzrost firmy.
- Wielkość firmy, a wyzwania w zarządzaniu
- Skalowanie firmy – co to oznacza?
- Mała, średnia, duża firma – jaka poradzić sobie z zarządzaniem w rosnącej firmie?
- Jaką rolę pełnią procesy i procedury?
- Zakresy obowiązków czyli kto i za co ma odpowiadać
- Określone modele rozwoju:
- Definicja biznesu
- Budowa sieci, budowa oddziałów
- Rozwój usług/produktów
- Franszyza – jaką ją budować lub z niej korzystać?
- Inwestorzy, giełda, finansowanie inwestycji
- Puls mojego biznesu – na czym opiera się rozwój firmy?
- Marketing i promocja – formy oddziaływania na rynek
- Budowanie marki
- Działania marketingowe wspierające sprzedaż: reklama ATL, BTL, targi, misje
- Promocja w sieci – e-commerce, Ad Words, FB, Instagram, Twitter itp.
- Jakie oprogramowanie IT wspierające biznes, jest mi potrzebne i na jakim etapie rozwoju firmy? (ERP, CRM, BI, Finanse, WMS, SFA inne)
- Sukcesja firmy – rodzinna czy menedżerska? Zasady przygotowania i realizacji.
Etap VI – Finanse dla Właścicieli firm – czyli co warto wiedzieć aby efektywnie rozwijać firmę.
- Przychody vs koszty
- Koszty – koszty stałe, zmienne, BEP
- Przychody, poziomy marży, polityka cenowa
- Warunki handlowe, termin płatności, rabat, umowy, promocje,
- Współpraca z dostawcami
- Budżetowanie i prognozowanie
- Aspekty logistyki
- Rotacja zapasów, ubytki
- Zarządzanie płynnością
- Rotacja należności i zobowiązań,
- Kredyty kupieckie, limity, windykacja należności
- Wartości pieniądza w czasie
- Bilans i rachunek zysków i strat
- Sprawozdawczość, a zarządzanie operacyjne
Etap V – Właściciel liderem i przywódcą – czyli leadership dla osiągania właściwych rezultatów
- Horyzont przywódcy – czyli wizja, strategia, cele i wartości
- Cechy najskuteczniejszych przywódców, czyli co tworzy lidera?
- Liderzy zmian– rola, zadania i zasady funkcjonowania
- Wizerunek lidera i personal branding
- Charyzma i autorytet
- Gdy energia zamienia się w rezultaty
- Sztuka pewności siebie
- Przywództwo na poziomie 5
- Właściciel coachem i mentorem
- Czym jest coaching w biznesie i zarządzaniu?
- Etapy coachingu. Kluczowe umiejętności Coacha
- Style zarządzania wg. Herseya i Blancharda w coachingu
- Zasady wspólnej pracy i rola coacha
- Model GROW i REGROW
- Koło wartości i modele zasobów
- Mapa rozwoju pracowników
- Mentoring – od doradztwa do samorealizacji
- Mentoring, a coaching czym się różnią i jak je wykorzystywać?
- Czy warto się szkolić i rozwijać i kiedy szkolenia przekładają się na wyniki?
- Kultura organizacyjna firmy (normy, wartości i sposób działania jako odzwierciedlenie działań lidera).
- Kluczowi ludzie są ważni – najpierw kto potem co.
- Stres w życiu lidera
- Co mówią najnowsze badanie?
ZAPRASZAM I POLECAM
Andrzej Kochanek – Dyrektor Generalny 4VALUE Business Consulting
Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V; Premia bez progresji PIT i ZUS
ZAMÓW KONSULTACJĘ STRATEGICZNĄ SWOJEGO BIZNESU: