AKADEMIA TRENERA BIZNESU – 4VALUE – program zawiera największą dawkę biznesu na rynku. Nasi trenerzy i konsultanci, to osoby mające duże doświadczenie w zarządzaniu na stanowiskach Dyrektorów Sprzedaży, CEO, Członków Zarządów, Menedżerów PR czy marketingu w dużych firmach krajowych i międzynarodowych. Głównym celem Akademii jest praktyczne przygotowanie Uczestników do samodzielnego opracowywania i prowadzenia szkoleń przy wykorzystaniu wiedzy i doświadczeń otrzymanych w trakcie warsztatów.
ZJAZD I: TRENER BIZNESU – zawód czy styl życia – czyli świadome kształtowanie umiejętności trenerskich.
ZJAZD II: PROJEKTOWANIE I TWORZENIE SZKOLEŃ – czyli jak przejść do praktyki trenerskiej.Zapisz się TERAZ!
ZJAZD III: PRACA Z GRUPĄ I TRUDNE SYTUACJE – czyli jak sprawić aby szkolenie było dobrze zapamiętane.
ZJAZD IV: TRENER BIZNESU NA KONKURENCYJNYM RYNKU – najczęściej poszukiwane szkolenia biznesowe (przykłady gotowych szkoleń: sprzedaż i zarządzanie).
ZJAZD V: WARSZTAT PODSUMOWUJĄCY – EGZAMIN – czyli autorskie moduły uczestników.
Uczestnicy będą przygotowywani w zakresie;
- Określenie potrzeb szkoleniowych grupy i sprecyzowanie celów szkolenia
- Poznanie na czym zależy biznesowi
- Projektowanie, opracowanie i prowadzenie szkoleń
- Zapoznanie się z różnymi metodami szkolenia i warsztatem trenerskim
- Zapoznanie się ze słownictwem i strategiami działania w biznesie
- Poznanie unikatowej metodologii STOP-LOOK -GO! budowanie startegii
- Poznanie wielu ćwiczeń i metod aktywizacji grup
- Zapoznanie się z formą pracy wzbogaconą o tzw. programy towarzyszące
- Mentalne przygotowanie do trenerstwa
- Poznanie elementów biznesowych (o czy nie wiedzą z reguły trenerzy którzy trenują?)
- Indywidualna praca trenera z grupą
- Elastyczności w podejściu do uczestników, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami na szkoleniu
- Inspirującej i motywującej roli trenera
- Słownictwo i case study stosowane w biznesie
Głównym celem warsztatów jest ćwiczenie praktycznych umiejętności trenerskich w biznesie
Wiedza przekazywana w formie mini wykładów, warsztatów, gier oraz materiałów szkoleniowych. Na każdym warsztacie uczestnicy będą przygotowywali i prowadzili wybrane elementy szkoleń. Podczas warsztatów prezentacje uczestników mogą być rejestrowane wideo – celem dokonania analiz. Każdy warsztat zakończony jest testem oraz zadaniami wdrożeniowymi w pracy pomiędzy zjazdami. Po każdym zjeździe uczestnicy będą otrzymywali zadania do przygotowania na kolejne spotkanie. W wypadku pozytywnego zdania egzaminów uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia Akademii. Na koniec szkoły uczestnicy otrzymują dyplom ukończenia Szkoły Trenerów 4VALUE.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymują:
- Zestawy materiałów
- Przykłady ćwiczeń i gier szkoleniowych
- Przykłady formularzy wykorzystywanych przez trenerów (opcja)
Łączna ilość dni 11 (5 warsztaty po 2 dni i 1 1 dniowy)
Programy Zjazdów:
ZJAZD I: TRENER BIZNESU – zawód czy styl życia – świadome kształtowanie umiejętności trenerskich.
Rola i zadania trenera:
- Rola i zadania trenera – jak pracować z biznesem?
- Trener w procesie szkoleniowym – kwintet szkoleniowy. diagnoza mocnych stron.
- Jakie cechy powinien posiadać dobry trener
- Komunikat „Ja”, komunikat „TY”
- Jak budować Autorytet Naturalny trenera
- PWW – Poczucie Własnej Wartości trenera
- Osobowość vs przygotowanie merytoryczne
- Autoanaliza mocnych stron oraz obszarów rozwojowych
- Osobowość trenera, charyzma trenera – co to jest?
- Co zrobić, aby ludzie nas słuchali?
- Jakiego trenera „kupują” uczestnicy
Warsztat trenerski – główne elementy:
- Podstawy wystąpień – Postawa, gesty, mimika, głos, dykcja, tempo mówienia
- Wykład, szkolenie, warsztat, prezentacja, training on the job – różnice, wady i zalety
- Praca z przestrzenią – duża sala, mała sala, stoły
- Praca z flipchartem, praca z rzutnikiem, praca z prezentacją
- Dodatkowe narzędzia pracy – nagrania, filmy, gry szkoleniowe, materiały drukowane,
Hand Out-y - Tematy „zakazane” na szkoleniach
- Zwroty których nie wolno używać, zwroty, których należy używać
- Radość i uśmiech jako nowa postawa i źródło energii
Odpowiedzialność trenera:
- Za co odpowiedzialny jest trener na sali szkoleniowej?
- 3 obszary zmian uczestników – Wiedza, Umiejętności i Postawa
- Zmiana – czym jest, jak ją wywołać?
- Szkolenie jako narzędzie inspiracji i zmiany
- Metody uczenia się – jak je wykorzystać w pracy trenera?
- Jak zmaksymalizować efekt szkolenia?
- Co z tymi KPI-ami? Wskaźniki efektów szkoleniowych
- Zarządzanie energią grupy
Model komunikacji trenerskiej
- Zasady komunikacji trenera wewnętrznego w organizacji
- Rozwijanie zdolności pozytywnej werbalizacji i stosowanie motywującego słownictwa
w trakcie prowadzonego szkolenia jak też w innych relacjach - Zasady komunikacji w trakcie szkoleń – czego unikać?
- Szef-trener – jak szef powinien komunikować treści szkoleń?
- Komunikacja między pokoleniowa – X,Y,Z
Samoświadomość – siła rozwojowa trenera:
- Twoje wewnętrzne nastawienie do siebie, ludzi, Klientów, współpracowników, uczestników szkoleń, świata?
- Samoocena i poczucie własnej wartości, a wiara w posiadane możliwości
- Jak zmieniać negatywne nawyki, kształtować umiejętności, zmieniać sposób porozumiewania się z ludźmi, podnosić motywację
- Umiejętności interpersonalne – reagowanie na wrogość krytykę i agresję
- Pozytywne myślenie – narzędzie pracy dobrego trenera
- Stres w pracy trenera – jak z nim walczyć?
- Osobowość i przygotowanie merytoryczne – co ważniejsze?
Wypracowanie oryginalnego stylu trenera:
- Świadome wykorzystanie własnej osobowości w pracy trenerskiej
- Naturalność zamiast aktorstwa
- Trener, jako żywy przykład do naśladowania
- Źródła motywacji trenera – rozwój osobisty
- Wewnętrzny spokój i pewność siebie – fundament postawy trenerskiej
- Work Life Balance w życiu trenera
Zagadnienia dodatkowe:
- Sposoby na świadome budowanie kontaktu z grupą – autoprezentacja trenera.
- Przygotowanie i prezentacja Intro na temat szkolenia
- Przed zjazdem – przygotowanie autoprezetnacji trenera.
ZJAZD II: Projektowanie i tworzenie szkoleń – czyli jak przejść do praktyki trenerskiej.
Cele szkolenia:
- Budowa efektywnego modułu
- Typy sponsorów w biznesie
- Cele szkoleń – cele biznesu, cele sponsora, cele uczestników
- Kwintet szkoleniowy – role i cele poszczególnych członków kwintetu
- Cele szkolenia, cele modułu, cele ćwiczenia
- Cele jawne, cele ukryte – różnice
- Model szkoleniowy 4V
Analiza Potrzeb Szkoleniowych:
- Badanie potrzeb przy realizacji zleconych szkoleń wewnętrznych
- Główne narzędzia analizy potrzeb szkoleniowych
- Wywiady telefoniczne
- Indywidualne wywiady pogłębione
- Ankiety
- Zadania przedszkoleniowe
- Oczekiwania uczestników podczas szkolenia
- Badanie potrzeb metodą HPI (Human Preformance Inprovement)
- Błędy popełniane podczas analizy potrzeb
Główne elementy szkoleń – projektowanie szkolenia:
- Od analizy potrzeb do programu – zasady tworzenia programów – przykłady programów
- Od programu do konspektu – zasady tworzenia konspektów – przykłady konspektów
- Jak korzystać z konspektu – czy trzymać się go ściśle?
- Intro – model konstrukcji, przykłady ćwiczeń
- Moduły – zasady tworzenia – cykl Kolba
- Zasady łączenia zagadnień i modułów – kładki i mosty – przykłady
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe – przykłady i zasady wykorzystania
- Podsumowanie – modułu, dnia, szkolenia- cel podsumowań oraz przykłady
- Zadania przed i po szkoleniowe
- Opracowanie materiałów – zrób to sam – z wykorzystaniem cyklu Kolba
- Struktura szkolenia, projektowanie szkolenia, ocena szkolenia – APS – model Kirkpatricka
Metody aktywizacji uczestników zajęć – metody szkoleniowe:
- Pomoce audiowizualne i ich oddziaływanie: kamera, rzutnik multimedialny, muzyka
- Prezentacje prowadzone przez trenera i mini wykłady
- Różne typy prezentacji, style prezentacji, ważne aspekty krótkich i długich prezentacji
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Testy, quizy, case’y trenera i uczestników
- Grupy dyskusyjne i zadaniowe. Dyskusje planowane i spontaniczneZapisz się TERAZ!
- Burza mózgów, wielogłowy coach itp.
- Doświadczenie grupy, a wykorzystywane metody pracy z grupą
Różnorodność metod i form pracy trenerskiej
- Różnice pomiędzy szkoleniem „miękkim i twardym”, treningiem i workshopem
- Rodzaje metod szkoleniowych – zasady wykorzystania
- Zróżnicowana rola trenera w zależności od metody szkolenia
- Jak prowadzić szkolenia w duecie?
- „Grzechy śmiertelne” w pracy trenera
- Wykorzystanie gier szkoleniowych – przykłady
Zagadnienia dodatkowe:
- Zaprojektowanie i przeprowadzenie modułu szkoleniowego w oparciu o zdobytą wiedzę oraz przygotowane tematy – zespoły 2 osobowe (trener + manager) – feed-back grupy i prowadzącego i rady praktyczne.
- Przed zjazdem – przygotowanie przykładowego programu i konspektu szkolenia
ZJAZD III: PROJEKTOWANIE I TWORZENIE SZKOLEŃ – czyli jak sprawić aby szkolenie było zapamiętane
- Role grupowe
- Dynamika procesu grupowego – analiza transakcyjna (Erik Bern)
- Skuteczne przeciwdziałanie sytuacjom trudnym (FUKO, …)
- Postawa trenera w sytuacjach trudnych, opór w pracy z grupą
- Gry szkoleniowe – zasady tworzenia i wykorzystanie materiałów nieoczywistych
- Elementy coachingu ? – do dyskusji
Grupa szkoleniowa – czym jest:
- Co to jest grupa ? Rodzaje grup szkoleniowych
- Charakterystyka grupy w szkoleniu otwartym oraz wewnętrznym
- Jednostka w grupie. Wielkość grupy treningowej
Proces grupowy – świadome wykorzystanie w pracy szkoleniowej:
- Czym jest i kiedy zachodzi proces grupowy?
- Role w grupie – jak je rozpoznać, jak z nimi współpracować?
- Studia przypadków i symulacje, odgrywanie i podział ról.
- Fazy procesu grupowego
- Rola trenera i oczekiwania grupy w poszczególnych fazach procesu
- Styl trenera a jakość grupy. Kryteria oceny zachowań w grupie
Sytuacje trudne podczas szkole:
- Czym są sytuacje trudne podczas szkolenia?
- Analiza sytuacji trudnych z własnego doświdaczenia
- Radzenie sobie z krytyką, obiekcjami i negatywną informacją
- Czego boją się uczestnicy mojego treningu. Jak reagować na niewygodne pytania?
- Identyfikacja źródeł sytuacji trudnych – zależne i niezależne od trenera
- Postawa trenera w sytuacjach trudnych, opór w pracy z grupą
- Trudny uczestnik – radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- „Nie mamy czasu na szkolenie” – jak pobudzić entuzjazm grupy
- Skuteczne przeciwdziałanie sytuacjom trudnym (FUKO, …)
- Komunikacja w sytuacjach trudnych – analiza transakcyjna
- Drabinka interewncji trenerskich – jak jej używać?
- Grupa czy program – realizacja programu vs podążanie za grupą
- Przykłady sytuacji trudnych – metody radzenia sobie z nimi
Wykorzystanie procesu coachingowego w pracy z grupą:
- Coaching – czym jest, czym nie jest?
- Różne rodzaje coachingów, jak je wykorzystać w pracy szkoleniowej
- Model prowadzenia sesji coachingowej – GROW
- Techniki coachingowe wykorzystywane w szkoleniach – zadawanie pytań, aktywne słuchanie, podążanie za grupą
Zagadnienia dodatkowe:
- Przed zjazdem – przygotowanie przykładu sytuacji trudnej ze szkolenia.
- Prezentacja procesu grupowego przy wykorzystaniu scenariusza gry szkoleniowej.
- Prowadzenie szkolenia w sytuacji trudnej – prezentacje uczestników przy zaplanowanych sytuacjach trudnych ze strony grupy – feed back grupy i trenera.
- Prowadzenie mini sesji coachingowej wg modelu GROW.
ZJAZD IV: TRENER BIZNESU NA KONKURENCYJNYM RYNKU – najczęściej poszukiwane szkolenia biznesowe
– Skuteczne Sprzedaż – 1 dzień
- STAR WORDS – czyli jak się komunikuje biznes ? – KPI, KAS, ASAP, Maga Konkurent itp.
- Piramida dojrzałości w sprzedaży
- Standard wizyty/rozmowy handlowej
- RAZ i cykl Deminga
- Matematyka handlowa
- Podstawy metodologii budowania strategii STOP-LOOK-GO!
- Sztuka Osiągania Rezultatów
- Branżowe specyfiki
- Biznes uczy się na sukcesie
- Role menedżera
- Wyznaczanie celów
- Informacja zwrotna, motywowanie, delegowanie
- Rekrutacje – wyzwanie menedżera
- Style zarządzania
- Rola coachingu i mentoringu
- Systemy ocen
- Podstawy leadershipu
ZJAZD V: WARSZTAT PODSUMOWUJĄCY – EGZAMIN – czyli autorskie moduły uczestników.
Na ten moduł każdy z uczestników ma przynieść opracowany moduł szkoleniowy.
Równocześnie pracujemy nad elementami „WOW” w szkoleniach
Zagadnienia dodatkowe:
- Prowadzenie modułów szkoleniowych na tematy przygotowane przez uczestników przed warsztatami. Każdy uczestnik będzie poddany superwizji trenerskiej – otrzyma feed back grupy oraz trenera.
- Przed zjazdem – przygotowanie programu, konspektu oraz materiałów do przeprowadzenia 1-2 modułów szkoleniowych.
Nasi trenerzy i konsultanci to osoby zajmujące się przeszłości zarządzaniem na wysokich stanowiskach: Dyrektorów Sprzedaży, CEO, Członków Zarządów, Menedżerów PR itp. w dużych firmach krajowych i międzynarodowych
Zapraszamy serdecznie: