Witaj w Akademii Współczesnego HR’owca!

W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy i ciągle ewoluujących oczekiwań zarówno pracowników, jak i pracodawców, rola specjalisty HR nigdy nie była bardziej kluczowa. Akademia Współczesnego HR’owca to miejsce, gdzie nowoczesne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi spotyka się z praktycznymi rozwiązaniami i innowacyjnymi narzędziami. Nasza Akademia oferuje unikatowy program szkoleniowy, zaprojektowany, aby wyposażyć Cię w umiejętności niezbędne do tego aby HR był pełnoprawnym partnerem dla biznesu. skutecznego i etycznego zarządzania talentami, rozwiązywania konfliktów, budowania kultury organizacyjnej, a także adaptacji do szybko zmieniających się warunków pracy. Stawiamy na interaktywność i praktyczne zastosowanie wiedzy, dlatego nasze kursy prowadzone są przez doświadczonych praktyków i ekspertów w dziedzinie HR.

„Jeszcze nigdy w historii zarządzania, UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKIE
nie miały tak dużego wpływu na TWARDE WYNIKI jak dziś”

Co nas wyróżnia?

  • Kompleksowość: Oferujemy warsztaty obejmujące wszystkie kluczowe aspekty pracy w HR — od rekrutacji, przez onboarding, ocenę i rozwój pracowników, po zarządzanie zmianą i compliance.
  • Innowacyjność: Korzystamy z najnowszych technologii i metod dydaktycznych, aby nasze szkolenia były nie tylko efektywne, ale także angażujące i dostosowane do potrzeb nowoczesnych organizacji.
  • Profesjonalizm: Nasi trenerzy i konsultanci w tej akademii to praktycy, będący na najwyższych stanowiskach HR zarówno w międzynarodowych korporacjach jaki i dużych polskich firmach.

Zapraszamy do dołączenia do grona HR profesjonalistów, którzy kształtują przyszłość zarządzania zasobami ludzkimi. Z Akademią Współczesnego HR’owca Twoja kariera nabierze nowego wymiaru. Rozpocznij swoją podróż z nami już dziś!

ETAPY AKADEMII HR

  1. Zarządzanie i rola HR w organizacji – 2 dni
  2. Zarządzanie zespołem HR – 1 dzień
  3. Rekrutacja i Onboarding – dobre wprowadzenie podstawą sukcesu – 1 dzień
  4. Zarządzanie talentami – 1 dzień
  5. Systemy Okresowej Oceny Pracowniczej (SOOP) czyli w którą stronę chcemy podążać! – 1 dzień
  6. Podstawy Assessmentu dla HR – TTT – 2 dni
  7. Employer Branding – 1 dzień
  8. Praca z wypaleniem zawodowym – czyli wsparcie HR w trudnej sytuacji – 1 dzień
  9. Rola HR w mediacjach pracowniczych – 1 dzień
  10. Prawne aspekty HR – kodeks pracy z wielu perspektyw – 1 dzień

Jeśli poświęcasz coraz więcej czasu na nurtujące Cię pytania:
  • jak pozyskać i utrzymać wykwalifikowaną kadrę ?
  • jak motywować moich pracowników do współudziału w efektywnym rozwoju firmy ?
  • jak budować klimat i środowisko pracy wpływające na produktywność i harmonijne relacje pomiędzy kadra zarządzającą i pracownikami ?
  • jak budować zaufanie i identyfikowanie się z organizacją ?
  • jak skutecznie docenić i wynagradzać za osiągnięcia w pracy ?
  • jak wdrażać etyczne zasady, oparte na równych szansach, w oparciu o potrzeby pracownicze i poczucie sprawiedliwości i przejrzystości ?
to może to dobry czas na współpracę i profesjonalne doradztwo z obszaru HR ….. zapraszamy !Umów Konsultację 

ZOBACZ  PROGRAM AKADEMII :

ETAP I – Zarządzanie i rola HR w organizacji

  • Rola i znaczenie HR w organizacji.
  • HR Business Partner – czyli wsparcie HR dla biznesu
  • Strategia firmy, a strategia HR.
  • Praca z celami i wartościami firmy  
  • Wsparcie HR dla sprzedaży i innych działów
  • Jak strategia HR wspiera biznes i osiąganie wyników
  • Komunikacja w firmie
  • Zarządzanie zmianą i co z tego wynika?
  • Kompetencje przyszłości
  • Warsztat ekspercki HR’owca
  • Rola benefitów w organizacji
  • Systemy IT wspierające HR
  • Dofinasowania do szkoleń
  • Gaming, inicjatywy społeczne, wolontariat i angażowanie pracowników

ETAP II – Zarządzanie zespołem HR

  • Kluczowe kompetencje dla lidera HR.
  • Przegląd obowiązków i zadań zespołu HR
  • Narzędzia menedżera HR
  • Planowanie strategiczne w HR
  • Zarządzanie sytuacyjne, a rola HR
  • Budowanie kultury współpracy i zaufania
  • Przykłady efektywnych ćwiczeń team buildingowych.
  • Wdrażanie zmian i nowych procesów w zespole HR
  • Monitoring i analiza efektywności działań HR
  • Rozumieć biznes i rozumieć ludzi, czy to jest możliwe?
  • Jakie są największe wyzwań w zarządzaniu zespołem HR
  • Współpraca między działami – przepis na klej
  • Trudne sytuacje w pracy HR

ETAP III – Rekrutacja i Onboarding

  • Omówienie procesu rekrutacyjnego i jego znaczenie dla organizacji.
  • Definiowanie potrzeb rekrutacyjnych i tworzenie profilu idealnego kandydata.
  • Tworzenie opisów stanowisk: kluczowe elementy, które przyciągają najlepszych kandydatów.
  • Wybór kanałów rekrutacyjnych: jak dotrzeć do właściwej grupy odbiorców.
  • Automatyzacja i narzędzia wspierające proces rekrutacyjny (ATS – systemy śledzenia aplikacji).
  • Wykorzystanie AI w procesie rekrutacji.
  • Różnice międzypokoleniowe, a rekrutacja
  • Metodologie rekrutacyjne (np. metoda Daniela Kahnemana)
  • Przegląd technik selekcji: CV screening, wywiady telefoniczne, rozmowy kwalifikacyjne.
  • Behavioral Interviews (wywiady behawioralne): jak ocenić kompetencje miękkie.
  • Testy kompetencyjne i inne metody oceny kandydatów.
  • Budowanie relacji z kandydatami: Candidate Experience i employer branding w praktyce.
  • Dlaczego onboarding jest ważny: wpływ na retencję i zaangażowanie pracowników.
  • Kluczowe elementy skutecznego programu onboardingowego: przed pierwszym dniem, pierwsze tygodnie, pierwsze 90 dni.
  • Rola mentora i współpraca z innymi działami w procesie onboardingu.
  • Tworzenie indywidualnych ścieżek wdrożeniowych.

ETAP IV – Zarządzanie talentami

  • Definicja talentów i zarządzania talentami.
  • Jak zarządzanie talentami wpływa na sukces organizacji.
  • Katalog kompetencji i ścieżki rozwojowe
  • Rozróżnienie między zarządzaniem talentami, a tradycyjnym zarządzaniem zasobami ludzkimi.
  • Jak tworzyć programy rozwojowe
  • Tworzenie strategii zarządzania talentami dostosowanej do celów biznesowych.
  • Techniki identyfikacji kluczowych ról i talentów w organizacji.
  • Planowanie sukcesji i jego znaczenie w zarządzaniu talentami.
  • Programy rozwojowe dla talentów: mentoring, coaching, szkolenia.
  • Metody oceny i rozwijania potencjału pracowników.
  • Techniki budowania zaangażowania i lojalności talentów.
  • Procesy oceny wydajności skoncentrowane na rozwoju.
  • Feedback 360 stopni jako narzędzie rozwojowe.
  • Jak tworzyć kulturę ciągłej oceny i feedbacku.
  • Znaczenie różnorodności w zarządzaniu talentami.
  • Techniki zarządzania różnorodnością i inkluzją w organizacji.
  • Przykłady korzyści z różnorodności dla innowacyjności i kreatywności.
  • Przegląd narzędzi i technologii HR wspierających zarządzanie talentami.

ETAP V – Systemy Okresowej Oceny Pracowniczej (SOOP).

  • Omówienie znaczenia i celów systemów oceny pracowniczej.
  • Różne modele i podejścia do oceny pracowników (360 stopni, ocena bezpośredniego przełożonego, samoocena).
  • Przegląd zalet i wad różnych systemów.
  • Kluczowe elementy skutecznego systemu oceny pracowniczej.
  • Określanie kryteriów oceny: umiejętności, osiągnięcia, kompetencje.
  • Tworzenie skal i metod oceny pracowników.
  • Oceny okresowe 360/180
  • Proces wdrożenia systemu oceny pracowniczej w organizacji.
  • Szkolenie i angażowanie menedżerów oraz pracowników.
  • Zarządzanie zmianą i przeciwdziałanie oporom.
  • Przykłady dobrych praktyk i case studies.
  • Dyskusja grupowa na temat wyzwań i rozwiązań związanych z SOOP.
  • Opracowanie własnego modelu SOOP dla przykładowej organizacji.
  • Ramy dobrej rozmowy pracowniczej
  • Jak efektywnie przekazywać feedback pracownikom?
  • Wykorzystanie wyników oceny do planowania rozwoju pracowniczego i sukcesji.
  • Metody monitorowania skuteczności SOOP i jego ciągłe doskonalenie.

ETAP VI – Podstawy AC/DC dla HR – TTT

  • Definicja i cele AC/DC w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
  • Korzyści płynące z zastosowania technik assessmentu w procesie rekrutacji i rozwoju pracowników.
  • Role w procesie AC/DC, podział zadań.
  • Obserwacja i ocenianie uczestników, błędy w ocenie.
  • Fakty a interpretacje.
  • Jak projektować narzędzia i ćwiczenia assessmentowe
  • Rola kompetencji w AC/DC, ich określanie i wartościowanie, tworzenie wskaźników.
  • Zastosowanie zadań w sesjach AC: wywiad kompetencyjny, testy psychometryczne, zadania indywidualne i grupowe, test wiedzy.
  • Reguły przygotowania zadań, materiałów i logistyki dla sesji AC/DC.
  • Techniki efektywnego prowadzenia sesji assessmentowych.
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas sesji.
  • Techniki analizy danych zebranych podczas sesji.
  • Sporządzanie raportów .
  • Efektywne metody przekazywania feedbacku uczestnikom.
  • Opracowywanie rekomendacji rozwojowych.
  • Jak przygotować innych do prowadzenia skutecznych sesji assessmentowych.
  • Symulacja sesji assessmentu z rolą trenera.
  • Praktyczne ćwiczenia w grupach – uczestnicy uczą się od siebie nawzajem.
  • Scenariusze problemowe i ich rozwiązania.
  • AC/DC – Assessment Center/Development Center

ETAP VII – Employer Branding

  • Definicja i znaczenie employer branding.
  • Różnica między employer branding a corporate branding.
  • Przegląd badań i danych dotyczących wpływu silnej marki pracodawcy na rekrutację i retencję talentów.
  • Jak zrozumieć i zdefiniować ‘Employee Value Proposition’ (EVP).
  • Kluczowe elementy skutecznej strategii employer branding.
  • Analiza konkurencji i pozycjonowanie marki na rynku pracy.
  • Jak zrozumieć i zdefiniować ‘Employee Value Proposition’(EVP)-powtarza się
  • Kluczowe elementy skutecznej strategii employer branding-powtarza się
  • Analiza konkurencji i pozycjonowanie marki na rynku pracy-powtarza się
  • Jak zrozumieć i zdefiniować ‘Employee Value Proposition’ (EVP).
  • Kluczowe elementy skutecznej strategii employer branding.
  • Analiza konkurencji i pozycjonowanie marki na rynku pracy.
  • Strategie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych i innych kanałów cyfrowych do promocji marki.
  • Przykłady skutecznych kampanii employer branding.
  • Techniki budowania zaangażowania pracowników poprzez działania employer branding, rola i znaczenie wewnętrznych ambasadorów marki pracodawcy.
  • Rola leadershipu i zarządzania w budowaniu silnej marki pracodawcy.
  • Monitoring i mierzenie efektywności działań employer branding.
  • czestnicy pracują w grupach nad stworzeniem lub ulepszeniem EVP dla własnych organizacji.
  • Prezentacja projektów grupowych i feedback od prowadzącego i innych uczestników.

ETAP VIII – Praca z wypaleniem zawodowym – czyli wsparcie HR w trudnej sytuacji

  • Definicja i symptomy wypalenia zawodowego.
  • Przyczyny i czynniki ryzyka związane z wypaleniem zawodowym.
  • Jak wypalenie wpływa na jednostki i organizacje.
  • Narzędzia i metody oceny poziomu wypalenia zawodowego.
  • Przeprowadzanie ankiet i wywiadów w celu zdiagnozowania problemów.
  • Studia przypadku – analiza rzeczywistych sytuacji wypalenia.
  • Rola HR w tworzeniu zdrowego środowiska pracy.
  • Techniki redukcji stresu i promocji work-life balance.
  • Programy wsparcia dla pracowników i inicjatywy wellness.
  • Job Crafting – jako element wychodzenia z impasu.
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem.
  • Komunikacja i wsparcie emocjonalne jako narzędzia HR.
  • Tworzenie i wdrażanie planów powrotu do zdrowia dla pracowników doświadczających wypalenia.
  • Ćwiczenia w grupach: tworzenie strategii wsparcia i planów działań dla fikcyjnych scenariuszy.
  • Prezentacja i dyskusja rozwiązań.
  • Omówienie możliwości zastosowania w praktyce.

ETAP IX – Rola HR w mediacjach pracowniczych

  • Co to jest mediacja i kiedy jest stosowana.
  • 5 zasad mediacji: dobrowolność, bezstronność, poufność, neutralność, akceptowalność.
  • Zasady mediacji: poufność, neutralność, dobrowolność
  • Różnice między mediacją a innymi formami rozwiązywania sporów (sąd, arbitraż, negocjacje, facylitacje, mediacje).
  • Pracownik działu HR jako mediator, trzecia strona w konflikcie.
  • Specyfika roli HR jako mediatora w konfliktach pracowniczych.
  • Przegląd kompetencji kluczowych dla mediatorów.
  • Jak HR może przygotować się do roli mediatora.
  • Podstawowe techniki mediacji: aktywne słuchanie, parafraszowanie, zadawanie pytań otwartych.
  • Techniki radzenia sobie z emocjami i agresją podczas mediacji.
  • Użycie metafor i anegdot w mediacji.
  • Techniki radzenia sobie z wyjątkowo trudnymi przypadkami.
  • Jak przełamywać impasy w mediacji.
  • Praca z oporem i unikaniem konfliktów.
  • Fazy mediacji: przygotowanie, eksploracja problemu, negocjacje, porozumienie.
  • Rola HR w każdym z etapów.
  • Dokumentowanie postępów i porozumień mediacji.
  • Etyczne dylematy w mediacji.
  • Utrzymywanie neutralności i uczciwości jako mediator.
  • Czy można uniknąć konfliktów w przyszłości? Rola dobrej komunikacji.

ETAP X – Prawne aspekty HR – kodeks pracy z wielu perspektyw

  • Podstawowe zasady prawa pracy w Polsce.
  • Najważniejsze prawa i obowiązki pracodawców oraz pracowników.
  • Formy zatrudnienia: umowy o pracę, umowy cywilnoprawne.
  • Proces rekrutacji i selekcji z punktu widzenia prawa pracy.
  • Obowiązki pracodawcy w zakresie dokumentacji pracowniczej.
  • Regulacje dotyczące czasu pracy, nadgodzin i urlopów.
  • Elastyczne formy organizacji czasu pracy.
  • Prawa i obowiązki związane z planowaniem grafików pracy.
  • Świadczenia pracownicze (urlopy macierzyńskie, chorobowe, inne).
  • Procedury związane z rozwiązaniem umowy o pracę.
  • Prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika przy zwolnieniach grupowych.
  • Ochrona przed nieuzasadnionym zwolnieniem.
  • Definicje, przykłady i przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi.
  • Obowiązki pracodawcy w zakresie zapobiegania dyskryminacji.
  • Procedury składania i rozpatrywania skarg pracowniczych.
  • Zwolnienia grupowe – aspekty prawne i  moralne. Pakiety zwolnień grupowych.
  • Sygnaliści i antykorupcja – najnowsze przepisy i praktyka
  • Analiza studiów przypadków z praktyki HR.
  • Dyskusje grupowe na temat trudnych scenariuszy z zakresu prawa pracy.
  • Opracowanie najlepszych praktyk i strategii rozwiązywania problemów prawnych.

ZAPRASZAMY SERDECZNIE:Umów Konsultację 

 

IWONA GRODZICKA  I  KRYSTYNA PUROWSKA

Krystyna Purowska HR Ekspert