Warsztaty te zostały zainspirowane badaniami sprzed kilku lat przeprowadzonymi przez Harvard Business School. W ponad 70% Zapisz się TERAZ! amerykańskich korporacji, najważniejszy instrument budowania wartości firmy – cena – powierzany jest w ręce średniego szczebla zarządczego. Co więcej szczebel ten w przeważającej większości wypadków nie zdawał sobie sprawy jak ich, często uznaniowe decyzje wpływają na wartość biznesu. Spotkanie, to dyskusja pod okiem prowadzącego o wpływie cen, marży, rabatach. O kredycie kupieckim, kosztach i konsekwencjach wpływających na wartość biznesu.
To dyskusja o mało znanym pojęciu wśród handlowców – wahadle finansowym, EVA itp. Sprzedaż to nie tylko produkt, komunikacja lub technika. Sprzedaż to przede wszystkim narzędzie budowania wartości firmy. Szkolenie prezentuje podstawowe narzędzia mająca praktyczne zastosowanie w procesie sprzedaży uwzględniająca poziomy marż, zapasy, należności, ilości, ceny i wiele innych parametrów, o których się „zapomina” lub nie rozumie w procesie budowania wyniku i wartości firmy. Sprzedaż nie służy sprzedaży. Służy budowaniu wartości biznesu. Ale wzrost sprzedaży nie zawsze oznacza wzrost wartości. To bardziej skomplikowany mechanizm. Źle zestrojony prowadzi o porażki a nie sukcesu.
Na zajęciach nie będzie skomplikowanych cyfr czy wzorów finansowych. To bardziej rozmowa o sprzedaży i sposobie myślenia. Nie ma potrzeby zabierania kalkulatorów ani przypominania sobie wiedzy z zakresu matematyki.
W programie między innymi:
- Sprzedaż to nie tylko zysk. Wpływ transakcji handlowych na poszczególne pozycje bilansu i rachunku wyników. Interpretacja tych zmian i ich znaczenie.
- Sprzedaż a zapasy, należności i zadłużenie.
- Sprzedaż a marża, EBITDA, EBIT itp.
- Sprzedaż a wartość firmy
- Sprzedaż może prowadzić do bankructwa – analiza przypadków
- Zarządczy rachunek wyników (managements accounts). Praktyczne metody podziału kosztów oraz ich analiza (management by costs). Analiza pojęć „wyniku na sprzedaży” i „wartości sprzedaży”. Nowoczesne metody motywacji działów handlowych.
- Zarządzanie przychodami – sukcesy i błędy (np. bomba cenowa)
- Analiza marż – od czego powinny zależeć
- Analiza CVP (cost-value-profit) – punkty rentowności sprzedaży, zależności pomiędzy wielkością (ilością) sprzedaży a ceną, pomiędzy rabatami, a ilością itp.
Zapraszam: Jacek Piec Zapisz się TERAZ!