Kompleksowa obsługa aptek
Patrząc na aptekę jako punkt bezpośredniego kontaktu z pacjentem, niewątpliwie można powiedzieć, że największy wpływ na sukces lub jego brak ma lokalizacja i otoczenie konkurencyjne. Zaraz po tym jednak jest umiejętność przyciągnięcia i zatrzymania pacjentów oraz klientów, czyli nowoczesne zarządzanie apteką lub siecią aptek. Potencjał tkwiący w całej gamie działań i narzędzi jest coraz większy, dlatego proste przytaczanie pojedynczych elementów oddziaływania najczęściej jest już niewystarczające. Proces ten jednak daje duże efekty tylko wtedy gdy jest kompletny tj. w wyniku którego wdrażamy odpowiedni standard na poziomie sprzedażowym i zarządczym, równocześnie implementując narzędzia do kontroli i monitoringu działań.
Podchodzimy do zarządzania apteką czy siecią aptek kompleksowo, dlatego proponujemy następujące obszary wsparcia jako projekty doradcze, szkoleniowe lub wdrożeniowe:
PROGRAM ZARZĄDZANIA APTEKĄ:
- Zarządzanie asortymentem – zakup, rabat, cena, marża, promocje, sprzedaż
- Kategoryzacja – rotacja półki, zdefiniowanie koszyków zakupowych pacjentów
- Promocje w aptece i reklama produktów – jak wykorzystać dozwolone metody promocji i reklamy produktów
- Wykorzystanie potencjału grup zakupowych – czyli w grupie siła!
- Marki własne – czy to się opłaca, gdzie zrobić i jaki asortyment
- Centralne zarządzanie w sieci – na czym polega? – zakupy, stany, sprzedaż, promocje – wykorzystanie siły danych i dostępnych informacji? (Data Integrator)
- Narzędzia i metody monitoringu procesów w aptece – progres pojawia się tylko tam gdzie dbamy o to aby się pojawiły
- Systemy wynagradzania i premiowania w aptece – jak optymalnie zaprojektować i drożyć system wynagradzania w aptece
- Oprogramowanie dla grup zakupowych – zintegrowane oprogramowanie dla grup zakupowych do sprawnego zarządzania zamówieniami i dystrybucją
SZKOLENIA – WDROŻENIA
- Między misją, a sprzedażą – standard obsługi – czyli jak chcemy aby pacjent postrzegał aptekę. Strategia podejścia do obsługi pacjenta i klienta oraz procesu sprzedaży w aptece
- Trudne sytuacje w aptece oraz radzenie sobie ze stresem
- Negocjacje z producentami i hurtowniami – czyli jak umiejętnie wykorzystać potencjał tkwiący w konkurencyjności oraz korzyści skali. Taktyki rozmów FMCG, AGD i innych jako element świadomego oddziaływania
- Kierownik menedżerem apteki – czyli jak pogodzić funkcje merytoryczną z efektywnym zarządzaniem apteką
- Koordynator aptek – czyli zarządzanie przez cele z dużą dawką umiejętności zarządzania personelem, komunikacji i wywierania wpływu
ZAKUP, SPRZEDAŻ I OTWARCIE APTEKI
Przygotowanie Apteki lub sieci aptek do sprzedaży oraz prowadzenie transakcji – na rynku aptecznym mało kto wie, że chcąc sprzedać aptekę można i należy się do tego przygotować tak aby uzyskać optymalną wycenę
Analiza i wycena apteki przy zakupie – identyfikacja ryzyk, wycena i analiza rentowności, dobór personelu
Otwarcie Apteki – kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, ocena potencjału miejsca apteki
- Reprezentowanie klienta przed organami farmaceutycznymi i sanepidem w czasie otwarcia i podczas kontroli
- Zarządzanie pracami przygotowawczymi i budowlanymi
APTEKA INTERNETOWA
- czy wciąż jest miejsce na nowe punkty sprzedaży przez Internet?
OTWARCIE HURTOWNI
Kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, poprzez:
- Znalezienie miejsca, negocjacje z operatorami, projekty dla hurtowni farmaceutycznej
- Wszystkie niezbędne zgłoszenia i formalności wymagane dla hurtowni farmaceutycznejZamów Projekt!
- Dokumentacja i opracowanie procedur wewnętrznych zgodnie z
GDP (DPD) - Księga Jakości – zindywidualizowana do funkcjonowania danej firmy
Kompleksowe Doradztwo, Szkolenia i Wdrożenia na rynku farmaceutycznym
Codzienne dane o średniej sprzedaży, marży, refundacji i ilości pacjentów w aptece można znaleźć w aplikacji OSOZ news na smatrfony.