Cel szkolenia
Podstawowym celem warsztatów jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat nowoczesnego marketingu farmaceutycznego, psychologii biznesu i zasad kreatywnego myślenia, a także pokazanie praktycznych przykładów efektywnego zastosowania wszystkich omawianych technik.
Cele szczegółowe szkolenia
- Nowe trendy w marketingu farmaceutycznym
- Szukanie źródeł przewagi konkurencyjnej – kreatywność, przekaz, skuteczność
- Social media – wykorzystanie w marketingu
- Praktyczne zastosowanie wiedzy
- Przykłady sukcesów w branży
Zakres programowy:
- Globalne megatrendy
- Globalne trendy w marketingu farmaceutycznym.
- Jak projektować materiały POS? Zasady, spójność, grupy docelowe
- Jak projektować portale w zależność od fc, grupy.
- Pozostałe punkty styku i inspiracje
- AI w marketingu farmaceutycznym
Marketing RX’OWY: CO MOŻNA, I CO DZIAŁA W PRZEKAZIE DO PROFESJONALISTÓW
Materiały medyczne:
- Materiały na wizytę
- Problem – rozwiązanie
- Opis działania
- Skuteczność i bezpieczeństwo
- Porównanie z konkurencją
- Najnowsze badania i interakcje
- Artykuły i publikacje
- Dokumentacja medyczne
- Podróż pacjenta
- inne
Elementy Prawne i complianc’owe:
- Relacje z KOL’ami
- Badania kliniczne
- Konferencje medyczne
- Spotkania, prezentacje z poczęstunkiem
- Wykłady i prelekcje
- Gadgety i upominki
- Zaproszenia na wydarzenia
- Szkolenia branżowe
Multichannel medyczny
- Materiały dla PM
- Kampanie przez CC
- Kampanie mailowa, e-mailowe
- SM profesjonalistów
- inne
Inspiracje dla lekarza:
- Nowości z branży
- Nowe obowiązki
- Aktualności prawne
- Nowości na rynku i nowe technologie
- Komunikacja z pacjentem
SOCIAL MEDIA w praktyce
Jak wykorzystać doświadczenie branży e-commerce w zintegrowanej komunikacji w pharmie?
- 4 kroki diverse digital
- Kontent is king czyli jak optymalizować treść: VIDEO: optymalnej długości materiału wideo publikowanego w internecie w zależności od platformy (wg HubSpot.com i Lin).
- Składowe elementy: przekaz informacji związany z obrazem
- Studium przypadku: Novartis – Światowego Dnia Serca, Amcal Pharmacy w kooperacji z VIPem z kierowcą, wyścigowym Jackiem Perkinsem, który choruje na cukrzycę, Astellas Pharma: TikTok Pulse o menopauzie, Allergan – akcja„AMERICA SEE”, Sanofi – kampania „Prowadź się zdrowo”, Pan Tabletka, Mama , Siostra Bożenna czy Hafija, czyli influenserzy medyczni, Roman: Thinly Veiled Metaphors, Dabur Gastrina kampania drukowana i inne.
7 Najważniejszych Zasad Social Media Marketingu:
- Zasada słuchania.
- Zasada specjalizacji
- Zasada jakości
- Zasada ilości
- Zasada cierpliwości
- Zasada interakcji
- Zasada wdzięczności.
PSYCHOLOGIA KLIENTA: CZY WIEŻĘ BABEL MOŻNA BYŁO DOKOŃCZYĆ?
Psychologia zachowań i decyzje naszych klientów:
- Modele decyzji zakupowych
- Model EKB, Fishbeina, Ajzena
- Jak konsument szuka informacji. Czego potrzebuje lekarz, farmaceuta, przedstawiciel medyczny? Czym jest przesycony, czego mu brak? Subtelny czar merytoryki
- Jak porównuje możliwe opcje wyboru
- Jak podejmuje decyzje o zakupie – m.in. rola emocji w podejmowaniu decyzji zakupu. Komunikacja i wywieranie wpływu: Słowa, które klienci kochają, zakazane słowa i zwroty, jakich należy unikać w rozmowie z klientem
- Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu
Psychograficzna segmentacja rynku
- VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) – model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
- VALS 2 – 8 podstawowych grup konsumenckich
- Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
- Ćwiczenia praktyczne: blokad komunikacji
- Słuchanie na 5 poziomach Ćwiczenie: wielopoziomowe słuchanie
Budowanie planu efektywnej komunikacji
- Aikido w marketingu – Jak wykorzystać siłę konkurencji czyli sztuka walki bez walki
- Strategia wygrana – wygrana:
- Idea Wielkiej Formuły
- Idea Fioletowej Krowy
- Strategia Błękitnego Oceanu
- Elementy design thinking – tworzenie persony
MARKETING NOWOCZESNY – nowe trendy
Megatrendy i ich wpływ na współczesny marketing
- Świat lustrzany
- Biologia technocentryczna
- Deglobalizacja
- Transformacja klimatyczna
- Zmiany demograficzne
- Kryzysy zdrowotne
- Utrata spójności społecznej
Nowe trendy w marketinguZapytaj o Projekt!
- Nowe technologie: metaverse, in game marketing
- Consumer experience: multiexperience, natychmiastowość).
- Napięcie kulturowe generation gap: cancel culture, impact marketing, brand purpose, woman power, ciałopozytywność, digital detox, eko/antiwash, gen Z, silver tsunami, storytelling.
- Sprzedaż online i narzędzia: quick commerce, shoppable livestreams, AI / wideo / stream.
Metody
- Prezentacja multimedialna
- Case studies – przykłady skutecznych planów marketingowych – w oparciu o trendy
- Podsumowanie bloku
Kreatywność w pracy marketera – jak obudzić i pobudzić?
Myślenie twórcze w poszukiwaniu wartościowych rozwiązań
- Wyobraźnia twórcza
- Myślenie dywergencyjne
- Abstrahowanie
- Tworzenie odległych skojarzeń
- Metafora twórcza
- Poznanie intuicyjne
Narzędzia wspomagające kreatywne myślenie
- Mapy myśli
- Odwrotna burza mózgu
- Technika przypadkowego bodźca
- Technika wymuszonego dopasowania
- Pisemna burza mózgów 635
Strategia twórczego rozwiązywania problemów
- Doskonalenie pamięci
- Ćwiczenie koncentracj
- Psychologiczne prawa zapamiętywania
- Łańcuchowa Metoda Skojarzeń
- Zakładkowa Metoda Zapamiętywania
- Technika Słów Zastępczych
AI w praktyce marketingu:Umów Konsultację
- Wstęp do wykorzystania AI w obszarze marketingu, w tym zakresie zapraszamy na specjalne dedykowane szkolenie w tym zakresie: https://4value.com.pl/ai-w-marketingu/
ZAPRASZAM SERDECZNIE RENATA WASYLOW