Rozwiązywanie konfliktów to proces, który stawia najwyższe wymagania wobec osób zarządzających. Potrzeba dużej wiedzy oraz doświadczenia aby radzić sobie w takich sytuacjach i zamieniać ich energię na potencjał wzrostowy dla firmy. Podczas warsztatu nauczysz się rozwiązywać konflikty w zespole metodą win-win, skutecznie   identyfikować przyczyny, praktycznie wykorzystywać elementy mediacji, wprowadzać wspólnie wypracowane rozwiązania.

Dla kogo warsztat:

  • Kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, menedżerów HR;
  • Liderów zespołów;
  • Koordynatorów projektów;
  • Pozostałych członków zespołu zainteresowanych rozwojem swojej ścieżki zawodowej na szczeblu kierowniczym.

Metodologia warsztatów:

  • Warsztaty prowadzone są zgodnie z modelem cyklu Kolba
  • Uczestnicy biorą udział w aktywizujących ćwiczeniach poprzedzonych niezbędnym wprowadzeniem teoretycznym
  • Uczestnicy mają możliwość autodiagnozy
  • Case study do ćwiczenia i omówienia różnych sytuacjiZamów Projekt!
  • Trener wykorzystuje różne formy przekazu – trzy kanały: wzrok, słuch, ruch
  • W programie warsztatu znajdują się: dyskusja, ćwiczenia grupowe i indywidualne, prezentacja, odgrywanie ról.

PROGRAM WARSZTATÓW:

Konflikt co to jest?

  • Wprowadzenie, zapoznanie, integracja
  • Rodzaje konfliktów i ich przyczyny
  • Komunikowanie się w konflikcie
  • Metody doprowadzania do zmiany
  • Zniekształcenia w komunikacji

Zarządzanie konfliktami

  • Metody zarządzania konfliktem (stymulowanie, ograniczenie, rozwiązywanie, negocjacje, mediacja)
  • Zastosowanie analizy transakcyjnej w rozwiązywaniu sporów
  • Tworzenie komunikatów dorosły-dorosły
  • Identyfikacja i przełamywanie barier w komunikacji (przekonań, nawyków, oczekiwań, dostosowywania się do obowiązujących powszechnie norm)
  • Sposoby przełamywania impasów i prowadzenia zespołu do celu
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  • Błędy w zarządzaniu konfliktem (m.in.: eskalacja zaangażowania, zakotwiczenie, przyjmowanie perspektywy, nadmierna pewność siebie)

Rozwiązywanie konfliktów

  • Komunikacja asertywna
  • Odwracanie niewłaściwych emocji
  • Prowadzenie rozmów dyscyplinujących
  • Prowadzenie rozmów motywujących

Podsumowanie i zakończenie

Zapraszam: Iwona GrodzickaZamów Projekt!