Lean Management – czyli narzędzia ciągłego doskonalenia, podnoszenia efektywności i optymalizacji procesów.
 
Rozwój kultury ciągłego podnoszenia efektywności pracy w organizacji jest w stanie zapewnić firmie długotrwały wzrost. Zwiększanie efektywności pracy powinno stać się strategią przedsiębiorstwa, nie tylko zadaniem dla wybranych działów lub departamentów. Firmy, wspierające innowacje są w stanie odkryć i wykorzystać obszary, które pozwolą im zdobywać przewagę nad swoją konkurencją i dostarczać swoim klientom produkty, czy usługi lepszej jakości.
Istotne jest, aby pracownicy potrafili efektywniej organizować swoją pracę, identyfikować wartości, rozpoznawać marnotrawstwa oraz aby sami sugerowali nowe rozwiązania w swoim obszarze.
Budowanie świadomości LEAN czyli doskonalenia oraz podnoszenia efektywności pracy w firmie – jako kluczowego czynnika przewagi konkurencyjnej
- Rozwinięcie postawy – „możemy to zrobić szybciej i lepiej”
 - Zapoznanie się z narzędziami wykorzystywanymi do optymalizacji procesów
 - Praktyczne wykorzystanie narzędzi na przykładowym procesie
 - Zapoznanie się z filozofią i narzędziami Lean Management
 
PROGRAM Zapytaj o Projekt!
W przypadku projektu wprowadzenia narzędzi Lean Management do organizacji – poniższy warsztat jest pierwszym etapem procesu.
Po co nam poprawa efektywności?
Ocena obecnej sytuacji rynkowej oraz firmy.
- Co może wydarzyć się z 2 lata – jak zmieni się obraz rynku po 2021
 - Czego od producentów oczekują klienci?
 - Czym mogą konkurować firmy na rynku – co może zapewnić producentom przewagę konkurencyjną?
 - Za co chce płacić klient – co jest wartością dla klienta w naszej pracy?
 
 Jak podnosić efektywność osobistą?
- Czego potrzebuję, aby wydajnie pracować – w życiu prywatnym oraz zawodowym?
 - Zaczynaj z wizją końca – rola właściwego planowania w osiąganiu wysokiej efektywności
 - Samodoskonalenie – wpływ cyklu uczenia się na wymierny efekt czasowy –
 - Efektywna komunikacja – podstawa płynnej współpracy w firmie –
 - Wpływ motywacji i demotywacji na efektywność pracy własnej
 - Czy jestem odpowiedzialny za motywację własną?
 
 Filozofia i narzędzia Lean Management – czyli jak podnosić efektywność procesów w firmie:
 
- Czym jest Lean Management?
 - Cele Lean Management – czy można je zaadoptować do firmy?
 - Filozofia budowania wartości dla klienta – Just in Time, Przepływ jednej sztuki
 - Główne źródła marnotrawstw – za co chce płacić klient – 7 grup marnotrawstw
 - Identyfikacja głównych źródeł marnotrawstw w firmie.
 - Co w działaniach firmy jest wartością dla klienta, a co nie jest – identyfikacja działań dodających wartości oraz nie dodających
 - Główne narzędzia Lean Management:
 - standaryzacja i ciągłe doskonalenie – 5S/6S, TPM, TWI,
 - podnoszenie efektywności – 5S6S, SMED, OEE
 - optymalizacja procesów – czas taktu, czas cyklu, wykres Yamaguchi,
diagram Spaghetti, - rozwiązywanie problemów – 5Why, Diagram Ishikawy, A3, wizualne zarządzanie, Kanban,
 - Mapowanie procesów – SIPOC, Makig’ami, VSM – jakich narzędzi używać – mapowanie przykładowego procesu przy użyciu SIPOC.
 - Kultura ciągłego doskonalenia – a jej wpływ na wyniki finansowe organizacji.
 
KAIZEN – KAI – zmiana, ZEN – dobry – zmiana na lepsze.  „Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od małego kroku” (Lao Tse), proces ciągłego udoskonalania rozłożonego na części procesu u źródła.
 Praca z optymalizacją przykładowego procesu z wykorzystaniem narzędzi Lean Management.
ZOBACZ TAKŻE: Wzrost efektywności firmy.
TRENER: Paweł Haponiuk
 
