NEWS:
Z przyjemnością informujemy, że w najnowszym numerze magazynu
Pharmaceutical Representative ukazał się nasz artykuł:
Jak firmy farmaceutyczne mogą skutecznie wynagradzać pracowników w 2016 roku?
– Jest kilka segmentów rynku, które są szczególnie mocno regulowane przez prawo. Do takich branż z pewnością należy farmacja. Nowa ustawa dotycząca refundacji leków to tylko czubek góry lodowej, a ilość dodatkowych regulacji w postaci ustaw i nowelizacji dotyczących całego rynku medycznego i farmaceutycznego jest rekordowa. Dodać trzeba także wszystkie ogólne zmiany przepisów, którym podlegają podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Równocześnie rynek ewoluuje, w tym roku rośnie ponownie sprzedaż leków na receptę, przy mniejszej dynamice suplementów diety. Duża konkurencja powoduje, że wszyscy na rynku rozglądają się za skutecznymi metodami promocji, połączonymi z efektywnymi systemami motywowania pracowników. Duże zespoły sprzedaży, tj. przedstawiciele medyczni, farmaceutyczni, KAM (key account manager) czy KAS (key account specialist) wymagają z jednej strony wiedzy merytorycznej, z drugiej natomiast jasno określonych celów. Zmiany w przepisach mogą pomóc nam to sparametryzować z korzyścią dla firmy i pracowników. Co więc zmieni się w 2016? Czy będzie trudniej? Będzie inaczej. To wszystko za sprawą zmian w prawie i interpretacjach fiskusa.