ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI CZYLI JAK EFEKTYWNIE I NA CZAS PRZEPROWADZIĆ PROJEKT
OD A DO WŁAŚCIWEGO ZAKOŃCZENIA.

Umiejętność zarządzania projektami pozwala na skuteczne działania wdrożeniowe w każdym obszarze. Czy jest to projekt uruchomienia produkcji, tworzenia oprogramowania, skutecznego wprowadzania zmian w organizacji, rozpoczynania dużych inwestycji, pracy nad innowacjami,  czy wprowadzania nowych procesów – zawsze liczy się właściwa dbałość o komunikację, zasoby, budżetowanie, koordynację i czas realizacji. Nasz program pozwoli Państwu dobrać właściwą metodologie do specyfiki projektów. W zarządzaniu projektami najbardziej liczy się aby program był połączeniem  teorii, doświadczeń przepracowanych w wielu projektach oraz elastyczności, dając optymalne rozwiązania do zastosowania przez każdego uczestnika. Definiując role członków zespołu i zakres zaangażowania możemy także maksymalnie wykorzystać potencjał tkwiący w pracy zespołowej.

– PROJECT MANAGEMENT CERTIFICATE –

Program szkoleniowy w zakresie zarządzania projektami –  Zgłoś swój udział

Cele Szkolenia:

Po szkoleniu uczestnicy będą projektować, prowadzić i wdrażać projekty z uwzględnieniem konstruowania i przebiegu procesów w czasie, zarządzania zespołem, zarządzania budżetem oraz stosowania efektywnej komunikacji dotyczącej projektów:

  • Prezentacja podstawowej metodologii oraz struktury tworzenia projektów
  • Omówienie narzędzi używanych w pracy z projektami
  • Praktyczne tworzenie przykładowych projektów przy wykorzystaniu struktury oraz wybranych narzędzi
  • Rola komunikacji w zarządzaniu projektami
  • Zarządzanie zespołem projektowym

 Zakres merytoryczny szkolenia:ID-100197240

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – WPROWADZENIE
  • Definicja oraz cechy projektu
  • Czym jest i czym nie jest projekt?
  • Czemu służy zarządzanie projektami?
  • Identyfikacja ról w każdym projekcie
  • Budowanie autorytetu i praca w grupie
  • Korzyści wynikający z kultury pracy projektowej
GŁÓWNE ELEMENTY PROJEKTU
  • Cel i zakres projektu
  • Co ma wpływ na jakość projektów?
  • Podstawowe fazy w projektach
  • Główne osoby i ich role w projektach
CYKL ZARZĄDZANIA PROJEKTEM –  PML (Project Management Lifecycle)
  • 5 faz cyklu zarządzania projektami
  • Faza przed projektowa – cele i główne elementy
  • Rozpoczęcie projektu – główne elementy
  • Planowanie i realizacji projektu – ich zależność oraz główne elementy
  • Podsumowanie i zakończenia projektu – główne elementy
  • Monitorowanie i kontrolowanie poszczególnych faz projektu
  • Rola i struktura poszczególnych faz

Pragnę zarekomendować firmę 4Value Business Consulting, która przeprowadziła szkolenie w zakresie “Zarządzania projektami” dla pracowników Petrochemia Blachownia S.A.” Dariusz Balicki – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy; Piotr Trenczek – Dyrektor Techniczno – Inwestycyjny, Prokurent.

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – PLANOWANIE
  • Waga planowania w projekcie
  • Zadania Kierownika Projektu
  • Zakres jakości projektu oraz produktów
  • Planowanie zasobów, kosztów oraz czasu
  • Oszacowanie ryzyk oraz metod zarządzania nimi
  • Przewidywanie wpływu, jaki mogą mieć na projekt osoby z i z poza projektu (organizacji)
  • Planowanie efektywnej komunikacji
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – REALIZACJA
  • Znaczenie fazy realizacji
  • Rola i zadania Kierownika Projektu
  • Zarządzanie zakresem, jakością oraz czasem
  • Zarządzanie ryzykiem oraz sytuacjami nadzwyczajnymi
  • Zarządzanie budżetem i kosztami
  • Koordynowanie dostawcami oraz zamówieniami
  • Zarządzanie zespołem projektowym
GŁÓWNE NARZĘDZIA PROJEKTOWE
  • Mapowanie procesów zasady, metody i narzędzia
  • Dokument inicjujący projekt – karta projektu, template
  • Planowanie działań – Diagram Sieciowy
  • Budowa zakresu projektu – Struktura Podziału Pracy
  • Monitorowanie działań vs plan – Harmonogram Gantt’a
  • Podążanie za budżetem – Harmonogram Budżetu
PR PROJEKTÓW – poszczególne fazy
  • Akceptacja projektów
  • Komunikacja w ramach projektu
  • Prezentacja postępów i dbanie o PR projektu
  • Podsumowanie i zakończenie projektu
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
  • Co powoduje kryzysy w zarządzaniu projektami?
  • Zarządzanie kryzysowe w zarządzaniu projektami
  • Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
TWORZENIE WŁASNEGO PROJEKTU PRZY UŻYCIU NARZĘDZI I METODOLOGII
  • Jaki model zarządzania projektami jest najlepszy dla mojej firmy?
  • Jaka metodologia jest najlepsza dla mojego projektu?
Czas trwania: 2 dni lub 3 dni w wersji rozszerzonej

Nasze szkolenia „In company” wnikają głęboko nie tylko w biznes naszych klientów ale także w dobre rozumienie biznesu i specyfiki klientów naszych klientów. Żaden rozwój nie może się odbyć bez rozwoju kadry zarządczej i personelu.

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V

Zapraszamy już teraz: Paweł Haponiuk

Paweł_Haponiuk

ZAPISZ SIĘlogo