Storytelling jako element wzbudzania emocji i budowania zaangażowania

– w biznesie i wystąpieniach publicznych.

Storytelling to w skrócie metodologia oddziaływania – na widzów czy słuchaczy –  poprzez tworzenie historii, opowieści wzbudzających ciekawość, zainteresowanie, a w efekcie także większe  zaangażowanie dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Badania Uniwersytetu Harvarda pokazują, że człowiek angażuje się najbardziej jeżeli w jednym przekazie, czy wystąpieniu angażujemy obie półkule mózgu. Pokazując i omawiając fakty uruchamiamy lewą półkulę, natomiast inspirując, wzbudzając emocje i kreatywne myślenie uruchamiamy prawą półkulę mózgu – tę  właśnie rolę spełnia storytelling. Zdecydowanie da to Państwu lepszą skuteczność przy większej satysfakcji z podejmowanych działań.

Proponujemy fascynujące szkolenie z zakresu Storytellingu.

Story-Telling

Cel szkolenia:

Szkolenie pozwala uczestnikom zgłębić koncepcję storytellingu jako świadomie stosowanej technik i angażowania odbiorców. Storytelling działa w sprzedaży i marketingu, ponieważ jest postrzegany jako sposób na „sprzedawanie bez sprzedawania”. Jest także skuteczny w wystąpieniach publicznych, prezentacjach czy  kształtowaniu relacji zawodowych, gdzie pozyskanie zainteresowanych czy sojuszników  może być kluczowe dla powodzenia projektu, przedsięwzięcia, czy samego managera. W zależności od potrzeb grupy, skupimy się na jednym lub drugim aspekcie. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się co wpływa na skuteczność storytellingu. Poznają najważniejsze zasady budowania historii, które służą ich celom. Przećwiczą własne historie i sprawdzą ich oddziaływanie na potencjalnych odbiorów.

Po szkoleniu: 

Uczestnicy będą umieli wybrać najistotniejsze elementy swojej historii i budować na nich inspirujący przekaz. Będą także potrafili zdefiniować charakterystyczne cechy oraz potrzeby swojej grupy docelowej.   Dodatkowo, dzięki ćwiczeniom i pracy z kamerą (opcjonalnie), będą miały większą świadomość swojej prezencji, języka ciała, a także własnego stylu komunikacji. Na końcu każdy uczestnik szkolenia wypracuje swój własny styl tworzenia angażujących i skutecznych historii!

Sprawdź termin szkolenia otwartego: Zgłoś się do nas!

PROGRAM WARSZTATÓW
Szkolenie – proponujemy jednodniowe szkolenie:
Opowiem Ci historię… dlaczego historie sprzedają

• Mój pierwszy storyteller, czyli oddziaływanie historii
• Jak mózg reaguje na historie
• Trzy poziomy oddziaływania komunikacji: język faktów – język korzyści – storytelling
• Storytelling jako naturalna umiejętność człowieka
• Korzyści płynące ze storytellingu
• Autodiagnoza – gdzie jestem w storytelling

Jak zbudować skuteczną historię?

• Cechy dobrej i złej historii
• Kim jest Twój odbiorca?
• 10 złotych zasad storytellingu (wd. Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom)
• Skalibruj swoją historię.

Uniwersalny schemat narracyjny

• Czym jest monomit i gdzie tkwi jego siła
• Jak Hollywood zarabia miliony na monomicie
• Podróż bohatera – kluczowe etapy oraz łańcuch powiązań
• Schemat opowieści, czyli podróż bohatera w 4 krokach

Tworzenie historii w praktyce

• Bank historii – pomnażaj i deponuj
• Tworzenie historii z elementów
• Zdanie otwierające i pointa
• Moje historie (opcjonalnie praca z kamerą)

Jak zwiększyć szanse powodzenia historii w biznesie?

• Jak skutecznie się komunikować – schemat Jakobsona
• Magiczna liczba w storytellingu
• Dlaczego jedne historie zapadają w pamięć a inne nie – Model SUCCESs

Zobacz także nasz artykuł: “Storytelling – od inspirujących historii do motywacji i sprzedaży”

Trener dedykowany:

Zuzia
Zuzanna Mazurek
Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).

Ponad dziesięć lat pracowała w branży public relations, gdzie zajmowała się projektowaniem strategii komunikacyjnej, działaniami government affairs, community relations oraz sponsoringiem. Pisała przemówienia dla członków zarządów występujących publicznie. Współpracowała m.in. z takimi markami jak Citi Handlowy, Microsoft, Gillette, Airbus, FedEx, czy PKO BP SA.
Jest absolwentką Szkoły Coachów oraz Szkoły Trenerów Akademii. Wiedzę związaną z coachingiem pogłębiała w Studium Zawodowym Coacha Biznesu oraz w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego w Pracowni Coachingu NOVO. Ukończyła Certified Story Coach™ Program prowadzony przez Lisę Bloom, autorkę i prekursorkę story coachingu na świecie. Z wykształcenia jest tłumaczem angielskiego i francuskiego.
Jako trener specjalizuje się w storytellingu i skutecznej komunikacji. W relacji coachingowej pracuje zarówno z grupami, jak i indywidualnie.

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V

ZAPISZ SIĘ