Wystąpienia publiczne i firmowe z elementami Storytellingu – czyli jak atrakcyjnie i przekonująco przemawiać w firmie i na forum publicznym?

Jest wiele wystąpień, które można określić jako dobre, jest wiele takich, które omawiają istotne tematy, lecz tylko nieliczne na prawdę przyciągają uwagę słuchaczy, i zapadają w pamięć. Jak zbudować swoje wystąpienie aby ten swoisty „Show Time”  był tak skonstruowany, by przykuwał uwagę, wzbudzał emocje, a jednocześnie był dostosowany do ekspresji naszej osobowości.

Uczestnicy naszego szkolenia poprzez poznanie zasad i reguł rządzących wystąpieniami publicznymi, wypracują swój własny styl występowania na forum, z uwzględnieniem własnej naturalnej ekspresji i predyspozycji.

Komunikacja niewerbalna, czyli to co widać zanim cokolwiek powiesz.
Mowa ciała i gesty – na co zwracać uwagę?

  • Sztuka operowania dystansem
  • Sygnały niewerbalne
  • Równowaga treści i formy

Przygotowanie wystąpienia czyli od pomysłu do realizacji.

  • Wybór formatu i formy
  • Programy do prezentacji i środki audiowizualne
  • Układ konspektu prezentacji lub przemówienia
  • Treści merytoryczne – to co najistotniejsze i jak je prezentować?
  • Wizualizacja – na co widownia najpierw zwraca uwagę?
  • Dobre otwarcie kluczem do sukcesu
  • Jak kończyć prezentację aby zrobiła dobre wrażenie?

Werbalna struktura udanego wystąpienia czyli słowa jednak mają znaczenie!

  • Jak być dobrym mówcą – podstawy każdego mówcy?
  • Atuty werbalne profesjonalnego mówcy
  • Błędy językowe – czyli czego unikać, a często nie zdajemy sobie z tego sprawy
  • Słowa zwrotnice – inne znaczenie słów
  • Słownictwo bliskie danej grupie słuchaczy
  • STORYTELLING – czyli jak za pomocą opowieści wzbudzać emocje i zwiększać zainteresowanie słuchaczy.

Jak zjednać sobie ludzi? Co najbardziej zapada w pamięć?

  • Pierwsze wrażenie
  • Pierwsza minuta tremy – co zrobić aby wejść od razu w dobry rytm
  • Efekt świeżości i naturalności
  • Reguła komplementarności cech
  • Storytelling –  jako element wzbudzania zainteresowanie i budowania zaangażowania w biznesie
  • Anegdoty, metafory, opowieści i żarty budujące atmosferę
  • Pytania retoryczne, pauzy i pasje jako element ekspresji
  • Dobre zamknięcie raz jeszcze

Techniki radzenia sobie ze stresem

  • Techniki pracy z tremą
  • Relaksacja co jest dla mnie naturalne
  • Pokonywanie trudnych sytuacji w trakcie wystąpienia

Autoprezentacja

  • Sztuka mówienia o sobie
  • „Ja” idealny – wizerunek, postawa, głos i ogólne wrażenie
  • Sztuka mówienia o sukcesach
  • Wystąpienia w stylu TED talks
  • Estetyka mówienia – dykcja, tempo, emocje, prostota języka
  • Badanie FRIS (opcja)

Trening umiejętności czyli mój własny styl wystąpienia

  • Wystąpienia publiczne – moja recepta na sukces
  • Prezentacje firmowe – praca z Power Point, Flash, inne – co jest dla mnie odpowiednie?
  • Profesjonalizm – jak to rozumiemy
  • Inne elementy

Dedykowany trener:

Zuzanna Mazurek
Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).

Ponad dziesięć lat pracowała w branży public relations, gdzie zajmowała się projektowaniem strategii komunikacyjnej, działaniami government affairs, community relations oraz sponsoringiem. Pisała przemówienia dla członków zarządów występujących publicznie. Współpracowała m.in. z takimi markami jak Citi Handlowy, Microsoft, Gillette, Airbus, FedEx, czy PKO BP SA.
Jest absolwentką Szkoły Coachów oraz Szkoły Trenerów Akademii. Wiedzę związaną z coachingiem pogłębiała w Studium Zawodowym Coacha Biznesu oraz w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego w Pracowni Coachingu NOVO. Ukończyła Certified Story Coach™ Program prowadzony przez Lisę Bloom, autorkę i prekursorkę story coachingu na świecie. Z wykształcenia jest tłumaczem angielskiego i francuskiego.
Jako trener specjalizuje się w storytellingu i skutecznej komunikacji. W relacji coachingowej pracuje zarówno z grupami, jak i indywidualnie.

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4VBadanie Fris

ZAPISZ SIĘlogo