ZARZĄDZANIE I KOMUNIKACJA X,Y,Z – CZYLI CO MUSIMY ZMIENIĆ W ORGANIZACJI ABY PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ZMIAN NA RYNKU?

Dyskutując o różnicach między pokoleniami BB,X,Y,Z, zwracamy uwagę na odmienne podejście do wielu podstawowych obszarów życia. Wkraczające na rynek pracy pokolenie „Y” sprawia, że różnice te stają się jeszcze bardziej jaskrawe i dotyczą praktycznie każdej strefy życia  zawodowego i osobistego. Komunikacja, zarządzanie i motywowanie, zwłaszcza tych najmłodszych uczestników rynku pracy, stawia przed zarządzającymi zupełnie nowe wyzwania. W uproszczeniu mówimy jak chcesz dotrzeć do BB umów się na spotkanie, do X’a zadzwoń, a do Y’a napisz coś na Facebook’u, a z Z’em najlepiej połączyć się przez grę sieciową. To oczywiście tylko początek dyskusji o tym jakie nowe wyzwania czekają  rynek pracy, w obliczu zmiany pokoleniowej?

Jak należy zmieniać nasze miejsca pracy,  by były atrakcyjne dla nowego pokolenia? Czy komunikacja   i zarządzanie, wymaga już teraz od menedżerów innego podejścia? Czy grozi nam już niedługo, zwłaszcza w niektórych obszarach , permanentny brak pracowników? W tych i innych kwestiach doradzamy naszym klientom, a pytania przepracujemy na naszych warsztatach z komunikacji i zarządzania BB,X,Y,Z.

Cele Szkolenia:

Podczas szkolenia przekażemy najefektywniejsze narzędzia do komunikacji i zarządzania z uwzględnieniem różnic pokoleniowych BB,X,Y,Z. Skupimy się na wypracowaniu metod motywowania i wykorzystywania najmocniejszych stron każdego pokolenia.

Zakres merytoryczny szkolenia:

Cechy pokoleń BB,X,Y,Z – w życiu i pracy

  • Co kształtuje pokolenia vs. zachowania w życiu i  organizacji?
  • Mix pokoleń – z którym pokoleniem najwięcej współpracuję dzisiaj?
  • Co charakteryzuje poszczególne pokolenia na rynku pracy?

Komunikacja BB,X,Y,Z

  • Jak projektować odpowiednią komunikację dla pokoleń BB,X,Y,Z
  • Czego w komunikacji oczekują ode mnie różne pokolenia?
  • Dlaczego muszę dostosować przekaz?
  • Wspólne narzędzia komunikacji – Feedback
  • Jak komunikować aby motywować pokolenia?
  • Komunikacja otwarta
  • Komunikacja w biznesie rozwój współpracy

Zarządzanie i motywacja  BB,X,Y,Z

  • Co oznacza praca dla  BB,X,Y,Z? Na czym zależy poszczególnym pokoleniom?
  • Wyznaczanie celów i realizacja zadań
  • Rekrutacja, wdrożenie do pracy, informacja zwrotna, motywacja pokolenia Y
  • Zarządzanie zespołem, koordynacja działań, prowadzenie projektów –  współpraca międzypokoleniowa
  • Co motywuje poszczególne pokolenia? – klucz do pokolenia
  • Jak projektować współpracę?
  • Jak skutecznie dzielić zadania w zespole – tabela kompetencji
  • Jak budować autorytet naturalny i poczucie własnej wartości w BB,X,Y,Z?
  • Czy pokolenie Y jest trudne w zarządzaniu i co je tak naprawdę motywuje?
  • Czy za chwilę będzie nam brakować pracowników?

Trudne sytuacje BB,X,Y,Z – asertywność w komunikacji

  • Zarządzanie konfliktem –  trudne sytuacje między pokoleniami
  • Niezrozumienie potrzeb i intencji – jak przewidywać konflikty w pracy?
  • Poziomy komunikacji – postawy rozmówcy (szef, pracownik, dostawca, odbiorca)
  • Jak rozmawiać z pracownikiem, przełożonym itp?
  • Empatia w komunikacji
  • Jak zmniejszyć stres przez transparentność komunikacji?

Work-Life Balance BB,X,Y,Z

  • Jak pogodzić pracę z domem w każdym pokoleniu?
  • Co znaczy równowaga dla BB,X,Y,Z?
  • Schemat życia według WLB
  • Na czym nam zależy?

Do każdego bloku przeprowadzone zostanie praktyczne ćwiczenie,
z technik opanowania narzędzi, stanowiące przysłowiową kropkę nad “i”.

Zobacz FILM: http://4value.com.pl/pokolenie-xyz-i-komunikacja-w-firmie/

Zobacz także nasze artykuły jakie ukazały się w prasie branżowej:

Zobacz także kalendarz SZKOLEŃ OTWARTYCH (kliknij)

Trener: Zuzanna Mazurek

Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).

Ponad dziesięć lat pracowała w branży public relations, gdzie zajmowała się projektowaniem strategii komunikacyjnej, działaniami government affairs, community relations oraz sponsoringiem. Pisała przemówienia dla członków zarządów występujących publicznie. Współpracowała m.in. z takimi markami jak Citi Handlowy, Takeda, Microsoft, Gillette, Airbus, FedEx, czy PKO BP SA.
Jest absolwentką Szkoły Coachów oraz Szkoły Trenerów Akademii. Wiedzę związaną z coachingiem pogłębiała w Studium Zawodowym Coacha Biznesu oraz w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego w Pracowni Coachingu NOVO. Ukończyła Certified Story Coach™ Program prowadzony przez Lisę Bloom, autorkę i prekursorkę story coachingu na świecie. Z wykształcenia jest tłumaczem angielskiego i francuskiego.
Jako trener specjalizuje się w skutecznej komunikacji, zarządzaniu i storytellingu. W relacji coachingowej pracuje zarówno z grupami, jak i indywidualnie.

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V, artykuł “Komunikacja XYZ”.