Kompleksowa obsługa aptekID-100275835

Patrząc na aptekę jako punkt bezpośredniego kontaktu z pacjentem, niewątpliwie można powiedzieć, że  największy wpływ na  sukces lub jego brak ma lokalizacja i otoczenie konkurencyjne. Zaraz po tym jednak jest umiejętność przyciągnięcia i zatrzymania pacjentów oraz klientów, czyli nowoczesne zarządzanie apteką lub siecią aptek.  Potencjał tkwiący w całej gamie działań i narzędzi jest coraz większy, dlatego proste przytaczanie  pojedynczych elementów oddziaływania najczęściej jest już niewystarczające. Proces ten jednak daje duże efekty tylko wtedy gdy jest  kompletny tj. w wyniku którego wdrażamy odpowiedni standard na poziomie sprzedażowym i zarządczym, równocześnie implementując narzędzia do kontroli i monitoringu działań.

Podchodzimy do zarządzania apteką czy siecią aptek kompleksowo, dlatego proponujemy następujące obszary wsparcia jako projekty doradcze, szkoleniowe lub wdrożeniowe:

PROGRAM ZARZĄDZANIA APTEKĄ:

  • Zarządzanie asortymentem – zakup, rabat, cena, marża, promocje, sprzedaż
  • Kategoryzacja –  rotacja półki, zdefiniowanie koszyków zakupowych pacjentów
  • Promocje w aptece i reklama produktów jak wykorzystać dozwolone metody promocji i reklamy produktów
  • Wykorzystanie potencjału grup zakupowych czyli w grupie siła!
  • Marki własne – czy to się opłaca, gdzie zrobić i jaki asortyment
  • Centralne zarządzanie w sieci – na czym polega? –  zakupy, stany, sprzedaż, promocje – wykorzystanie siły danych i dostępnych informacji? (Data Integrator)
  •  Narzędzia i metody monitoringu procesów w aptece – progres pojawia się tylko tam gdzie dbamy o to aby się pojawiły
  • Systemy wynagradzania i premiowania w aptece – jak optymalnie zaprojektować i drożyć system wynagradzania w aptece
  • Oprogramowanie dla grup zakupowych – zintegrowane oprogramowanie dla grup zakupowych do sprawnego zarządzania zamówieniami i dystrybucją

 SZKOLENIA – WDROŻENIA

  • Między misją, a sprzedażąstandard obsługi – czyli jak chcemy aby pacjent postrzegał aptekę. Strategia podejścia do obsługi pacjenta i klienta oraz procesu sprzedaży w aptece
  • Trudne sytuacje w aptece oraz radzenie sobie ze stresem
  • Negocjacje z producentami i hurtowniami – czyli jak umiejętnie wykorzystać potencjał tkwiący w konkurencyjności oraz korzyści skali. Taktyki rozmów FMCG, AGD i innych jako element świadomego oddziaływania
  • Kierownik menedżerem apteki  – czyli jak pogodzić funkcje merytoryczną z efektywnym zarządzaniem apteką
  • Koordynator aptek –  czyli zarządzanie przez cele z dużą dawką umiejętności zarządzania personelem, komunikacji i  wywierania wpływu

ZAKUP, SPRZEDAŻ  I  OTWARCIE APTEKI

Przygotowanie Apteki lub sieci aptek do sprzedaży oraz prowadzenie transakcji – na rynku aptecznym mało kto wie, że chcąc sprzedać aptekę można i należy się do tego przygotować tak aby uzyskać optymalną wycenę

Analiza i wycena apteki przy zakupie identyfikacja ryzyk, wycena i analiza rentowności, dobór personelu

Otwarcie Apteki – kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, ocena potencjału miejsca apteki

  • Reprezentowanie klienta przed organami farmaceutycznymi i sanepidem w czasie otwarcia i podczas kontroli
  • Zarządzanie pracami przygotowawczymi i budowlanymi

APTEKA INTERNETOWA

  •  czy wciąż jest miejsce na nowe punkty sprzedaży przez Internet?

OTWARCIE HURTOWNIPROJEKT

Kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, poprzez:

  • Znalezienie miejsca, negocjacje z operatorami, projekty dla hurtowni farmaceutycznej
  • Wszystkie niezbędne zgłoszenia i formalności wymagane dla hurtowni farmaceutycznej
  • Dokumentacja i opracowanie procedur wewnętrznych zgodnie z
    GDP (DPD)
  • Księga Jakości – zindywidualizowana do funkcjonowania danej firmy 
Kompleksowe Doradztwo, Szkolenia i Wdrożenia na rynku farmaceutycznym

Codzienne dane o średniej sprzedaży, marży, refundacji i ilości pacjentów w aptece można znaleźć w aplikacji OSOZ news na smatrfony.

Partnerlogo_osoz