4 ROLE MENEDŻERA, 10 MODUŁÓW, 1 CEL

“Zanim zostaniesz LIDEREM sukces to rozwijanie samego siebie, jak już jesteś LIDEREM sukces to rozwijanie innych” Jack Welch.

AKADEMIA MENEDŻERA to program kompleksowego rozwoju wiedzy i umiejętności Menedżera oparty o skuteczne narzędzia i techniki zarządzania prowadzące do osiągnięcia wyznaczonych celów. Zawiera także wprowadzenie do Leadershipu, który wiedzie drogą ciągłego rozwoju, wytrwałości w doskonaleniu siebie i rozwijaniu innych. Daje podstawy rozumieniu empatii w zarządzaniu i rozwijania swojej inteligencji emocjonalnej na ścieżce  od SUKCESU do MISTRZOSTWA.

  • Członkowie Zarządów, CEO
  • Właściciele Firm
  • Menedżerowie Sprzedaży i Marketingu
  • Dyrektorzy HR i  Finansów
  • Menedżerowie Produkcji
  • Menedżerowie liniowi

AKADEMIA MENEDŻERA

  • SKUTECZNY MENEDŻER – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów – 2 dni
  • ŚWIADOMY MENEDŻER –  DISC D3 jest najbardziej czułym narzędziem diagnostycznym do badania osobowości, łączy w sobie 5 analiz.
  • MENEDŻER COACHEM I MENTOREM – czyli jak podnosić skuteczność i efektywność zespołu poprzez motywowanie oraz indywidualne działania rozwojowe
  • BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU czyli jak sprawić aby praca zespołowa była wartością dodaną, wynoszącą wyniki na wyższy poziom – 2 dni
  • FINANSE DLA MENEDŻERA – czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o finansach – 2 dni
  • ROZMOWY EWALUACYJNE Z PRACOWNIKAMI – czyli jak skutecznie diagnozować, rozmawiać, motywować, wspierać i angażować pracowników – 2 dni
  • INKLUZYWNY MENEDŻER czyli “włączająca” rola menedżera w organizacji – 2 dni
  • LEADERSHIP MENEDŻERA – czyli rozwój od sukcesu do mistrzostwa – 2 dni.
  • MÓJ LEADERSHIP – czyli moje droga do doskonałości – opcjonalnie – 1 dzień
  • SKUTECZNE ZARZĄDZANIE  – follow up – czyli co udało nam się dotychczas skutecznie wdrożyć do swojego zarządzania? – 1 dzień
  • Można wziąć udział także w jednym module lub kilku wybranych etapach – uczestnicy Akademii mogą także w trakcie Akademii lub po jej zakończeniu skorzystać z indywidualnych sesji coachingowych lub mentoringowych.

Moduły uzupełniające – zakres tematów do wyboru, które uzupełniają AKADEMIĘ:

  • Storytelling – jako element budowania zaufania, wzbudzania zaangażowania i emocji w biznesie i wystąpieniach
  • Komunikacja i zarządzanie X,Y,Z – czyli jak różnice pokoleniowe wpływają na zachowania i postawy pracowników w organizacji.
  • Time Management – zarządzanie koszykiem zadań, czyli skuteczna organizacja czasu swojego i pracowników
  • Wystąpienia publiczne – czyli jak atrakcyjnie i przekonywująco przemawiać w firmie i publicznie.
  • Skuteczne oswajanie stresu – czyli jak przeciągnąć stres na swoją stronę.

Standardowy program składa się z sześciu lub siedmiu modułów dwudniowych, które odbywają się w pewnych odstępach w czasie. Menedżer, który chce zdobywać nowe umiejętności i rozwijać kompetencje liderskie pracuje w niewielkiej grupie oraz pod okiem doświadczonego mentora. Współpraca z innymi menedżerami na podobnym poziomie zaawansowania oraz wsparcie i mentoring ze strony doświadczonego trenera 4VALUE gwarantuje efektywność procesu. W ramach programu pokazujemy dobre praktyki, trudne przypadki i ich możliwe rozwiązania oraz pracujemy z wykorzystaniem prawdziwych case studies. Oferujemy także programy rozwoju kompetencji liderskich dopasowane do indywidualnych potrzeb osób i organizacji – pod względem zawartości merytorycznej, intensywności oraz czasu trwania programu.

PROGRAMY MODUŁÓW

Etap I – Skuteczny Menedżer – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.
  • Horyzont menedżera, horyzont Lidera – ramy działania oraz wyznaczanie i przekazywanie celów
  • Planowanie, organizowanie, dobór personelu, informacja zwrotna, delegowanie, nadzorowanie, monitoring i raportowanie.
  • Model RAZ w zarządzaniu
  • Efektywna komunikacja i Poczucie Własnej Wartości w procesie zarządzania
  • Autorytet Naturalny – budowa i wzrost
  • Poczucie Własnej Wartości – jak motywować uczestników procesu
  • Najskuteczniejsze style zarządzania w czasie rozwoju i obliczu zmian
  • Model Herseya – Blancharda
  • Istota przywództwa menedżera
  • Autodiagnoza umiejętności menedżerskich – badanie/test
  • Podstawowe modele motywacyjne – skuteczne motywowanie pracowników
  • Rekrutacja na obecnym rynku
  • Trudne sytuacje w zarządzaniu
  • Co to jest komunikacja i na czym polega
  • Time Management – ABC zarządzania koszykiem działań
  • Zarządzanie zmianą
  • Skrzynka szefa z narzędziami – zestaw najważniejszych narzędzi które każdy menedżer powinien zawsze nosić przy sobie aby skutecznie zarządzać zespołem.

Etap II  – ŚWIADOMY MENEDŻER DISC D3 (lub FRIS) – badanie osobowości definiujące style komunikacji, działania, wartości, motywacje i proces grupowy
  • Etap pierwszy to wypełnienie testu głównego
  • Etap II – to warsztat z certyfikowanym trenerem
  • Badania te:
  • Podnosi predyspozycje oraz efektywność w procesach komunikacji i zarządzania
  • Pozwala identyfikować pracowników i współpracowników w kierunku właściwego dostosowania komunikacji i wzajemnego zrozumienia postaw i zachowań.
  • Sprawia, że jest mniej konfliktów w grupie, ponieważ wszyscy lepiej rozumieją różnice we własnej komunikacji oraz czego w komunikacji potrzebuje mój pracownik lub mój szef.
  • Szybciej i sprawniej zapadają decyzje co do działań
  • Pokazuje co nas motywuje, i jakimi wartościami się kierujemy przy podejmowaniu decyzji
Etap III – Menedżer Coachem i Mentorem – czyli jak podnosić skuteczność i efektywność zespołu poprzez indywidualne działania rozwojowe.
  • Czym jest coaching w biznesie i zarządzaniu?
  • Etapy coachingu. Kluczowe umiejętności Coacha
  • Style zarządzania wg. Herseya i Blancharda w coachingu
  • Zasady wspólnej pracy i rola coacha
  • Budowanie własnego autorytetu
  • Model GROW i REGROW w biznesie
  • Koło wartości i modele zasobów
  • Mapa rozwoju pracowników
  • Poziomy Diltsa – czyli co to właściwie znaczy dokonać zmiany?
  • Mentoring – od doradztwa do samorealizacji
  • Model – MBM – Metoda Błyskawicznej Motywacji
  • Trening umiejętności coaching’owych
 Etap IV – Budowanie Efektywnego Zespołu czyli jak sprawić aby praca zespołowa była wartością dodaną, wynoszącą wyniki na wyższy poziom
  • Proces grupowy
  • Role grupowe według Belbina (lub DISC)
  • Efektywna Komunikacja w pracy grupowej – co nam najczęściej przeszkadza
  • Co buduje „substancję zespołu” aby praca przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze.
  • Mnożnik siły menedżera – jak go uzyskać?
  • Wspólne wyzwanie – w podziale na grupy – ćwiczenie w budowaniu konstrukcji według instrukcji – plus obserwacja naturalnych ról w zespole.
  • „Przepis na klej” – czyli jak dobrze współpracować wewnątrz i między działami
  • Modele rozwojowe oraz rozwiązywania problemów
  • Cykl Deminga
  • Diagram Ishikawy
  • 5*Dlaczego
  • Pytania Kartezjańskie, inne.
  • Wnioski z pracy coachingowej
  • Trudne sytuacje z pracy zespołowej
  • Zarządzanie konfliktem w zespole.
ETAP V – Finanse dla Menedżera – czyli co każdy menedżer powinien wiedzieć o finansach
  • WERSJA I – dla wszystkich MENEDŻERÓW
  • Zagadnienia podstawowe, bilans, rachunek wyników, analiza danych finansowych, podstawy analizy wskaźnikowej, cash flow, zarządzanie  working capital, podstawy budowania wartości firmy. Praca na konkretnych case study i dokumentach firmowych itd.
  • WERSJA II – dla MENEDŻERÓW SPRZEDAŻY
  • Matematyka handlowa: marża na produkcie, kliencie, koszty promocji. Bonusy, rabaty, upusty, model ceny 4N.  Co to znaczy „wartość ceny” i jak się ją buduje?, RO(M)I, handlowe KPI. Skutki rozszerzenia oferty, argumenty finansowe w rozmowie handlowej Itd.
 ETAP VI – Rozmowy Ewaluacyjne z pracownikiem – czyli jak skutecznie podsumowywać, oceniać, motywować, wspierać i angażować. 
  • Cele oceny/diagnozy pracowniczej
  • Ocena/Diagnoza pracowników – obowiązek czy narzędzie motywacyjne?
  • Zadania i relacje, czyli cele ewaluacji pracowników
  • Efektywna komunikacja w procesie rozmów oceniających
  • Narzędzia motywacyjne diagnozy i rozmowy oceniającej
  • Podstawy rozmowy 180, a 360 stopni
  • Ślepe uliczki oceny
  • Diagnoza czy ocena – co jest dla nas ważne
  • Zasady przekazywania korygujących informacji zwrotnych
  • Najważniejsze pytanie rozmowy ewaluacyjnej
  • Asertywność osoby biorącej udział w procesie
  • Uwarunkowania psychologiczne ocen pracowników
  • Poczucie Własnej Wartości obydwóch stron biorących udział w procesie
  • Błędy poznawcze i ich wpływ na przebieg oceny
  • Stres oceny i sposoby jego minimalizowania
  • Jak rozumieć kryteria oceny i poziomy spełniania kryteriów oceny?
  • Prowadzenie rozmów ewaluacyjnych
  • Planowanie rozmowy diagnozujące/ oceniającej
  • Podsumowanie określonego okresu
  • Struktura rozmowy i kontrola jej przebiegu
  • Planowanie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników
  • Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  • Trening prowadzenia rozmów ewaluacyjnych
  • Symulacje rozmów z wykorzystaniem rzeczywistych arkuszy diagnozy/oceny okresowej
ETAP VII – Inkluzywny Menedżer – czyli włączająca rola Menedżera w organizacji
  • Włączająca funkcja Menedżera
  • Wzbudzanie zaangażowania
  • Wspieranie różnorodności
  • Zachęcanie do odwagi i podważania status quo
  • Wysłuchanie pracownika
  • Motywowanie pracowników do wszelkich aktywności w firmie
  • Docenianie indywidualności
  • Job Crafting, czym jest i jak go inicjować?
  • Równość szans w działaniu
  • Postawa zrozumienia i ukierunkowania
  • Innowacyjność i uczenie się w organizacji inkluzywnej
 Etap VIII – Leadership Menedżera – czyli rozwój od sukcesu do mistrzostwa.
  • Horyzont przywódcy, a horyzont Menedżera- czyli wizja, strategia, cele i wartości – dla firmy, dla działu
  • Cechy najlepszych liderów, czyli co tworzy menedżera skutecznym?
  • Menedżer zmian– rola, zadania i zasady funkcjonowania
  • Autorytet, Wizerunek i Personal Branding
  • Sztuka budowania charyzmy
  • Sztuka pewności siebie
  • Gdy energia zamienia się w rezultaty
  • Przywództwo na poziomie 5
  • Kultura organizacyjna firmy (normy, wartości i sposób działania jako odzwierciedlenie działań menedżera).
  • Kluczowi ludzie są ważni – najpierw kto potem co
  • Proces świadomego podejmowania decyzji i stawianie tez problemowych
  • Ocena rezultatów w krótkim i długim okresie – analiza, weryfikacja, zmiana perspektywy i rozwiązania alternatywne
  • Przewodzenie samemu sobie
Etap IX – Mój Leadership – czyli moje droga do doskonałości – opcjonalnie
  • Mój ideał Lidera
  • „JA” lider czyli kto?
  • IQ oraz EI – jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna Lidera
  • Samoświadomość jako podstawa budowy leadershipu
  • Proces podejmowania decyzji w krótkim i długim horyzoncie
  • Wystąpienia publiczne jako element budowania wizerunku
  • Storytelling jak element budowania autorytetu
  • Personal Branding – co to dla mnie oznacza?
  • Networking jako element budowania leadershipu
  • Na czym opieram swoją charyzmę?
  • Case Study i gry symulacyjne złożonych sytuacji
  • Stres w życiu lidera
  • Co mówią najnowsze badanie?
  • To co wewnątrz to i na zewnątrz
  • Siłownia umysłowa
  • Strefa komfortu
ETAP X – SKUTECZNE ZARZĄDZANIE  – follow up – czyli co udało nam się dotychczas skutecznie wdrożyć do swojego zarządzania?

Etap uzupełniający – uczestnicy Akademii mogą także w trakcie Akademii lub po jej zakończeniu skorzystać z indywidualnych sesji coachingowych lub mentoringowych.

ZAPRASZAMY:Zapisz się TERAZ!