Język korzyści w sprzedaży – czyli jak rozmawiać z klientami aby stać się partnerem w kontaktach/biznesie.

Warsztat ma na celu wypracowanie u handlowców i sprzedawców umiejętności naturalnego mówienia językiem korzyści, który znacznie ułatwia przejście do zamknięcia transakcji sprzedaży, wpływa na rozwój relacji z klientem w długim okresie oraz niweluje tendencję klientów do negocjacji cenowych.

Podstawy psychologii sprzedaży

  • Sprzedaż – struktura, wyzwania, oczekiwania – najnowsze badania
  • Rodzaje sprzedaży – który jest dla nas właściwy i czy istnieje najskuteczniejszy
  • Podstawy języka korzyści
  • Najtrudniejsze problemy w sprzedaży – dlaczego zawsze są takie same

Na co klient zwraca uwagę?

  • Na czym zarabia klient?
  • Co jest dla niego wartością, za co płaci?
  • Język korzyści wykracza poza słowa!
  • Emocje, obraz, dźwięk, słowa co to oznacza?
  • Reklama, promocja, wizualizacja korzyści
  • Storytelling z elementami korzyści
  • Model AIDA – przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zainteresowania
  • Układ oferty lub prezentacji
  • Kiedy i jak prezentować cenę?

Nowy sposób prowadzenia rozmów sprzedażowych

  • Od sztucznego „profesjonalizmu” do naturalności
  • Czym zafascynuję odbiorcę?
  • Korzyści biznesowe, merytoryczne, emocjonalne
  • Zasady łączenie twardych elementów biznesowych z merytorycznymi i miękkimi
  • Prezentacja biznesowa z dodatkiem humoru
  • Co zrobić, żeby Klient zapamiętał twoją prezentację z pośród setek innych?
  • Kto pyta ten prowadzi rozmowę?
  • Technika “Zawijania w kokardkę”
  • Psychologiczne aspekty w trakcie prezentacji

„Słowa zwrotnice” czyli  poznaj prawdziwe znaczenie i moc słów

  • Prawdziwe znaczenie słów – nie, albo, dlaczego, spróbuje
  • Argumentacja „bo” oraz zanim, podczas, w trakcie
  • Presupozycje

Formuły które działają w sprzedaży lepiej

  • Formuły typu: Polecam … to i to…. Ponieważ
  • Rozumiem ….. odczuwam ….. odkryłem
  • Co oznacza pierwsze „nie” klienta
  • Elevator Speach i 1 minutowy sprzedawca

Warsztat nad opracowaniem i prezentacją własnych ofert

 

Zuzanna Mazurek
Certyfikowany story coach, dyplomowany trener biznesu, specjalista od komunikacji, ghost writer. Członek i rzecznik prasowy International Coach Federation (ICF).

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V