Inspiracją do tego szkolenia były badania przeprowadzone przez Harvard Business School, które wykazały, iż jednym z istotnych „hamulców” w rozwoju biznesu jest brak efektywnej komunikacji pomiędzy managementem a wsparciem finansowym firmy. Badanie wykazało, iż management wysokiego szczebla, który najczęściej wywodzi się z działów sprzedażowych czy szeroko pojętych działów „frot  office” nie bardzo rozumie język działów wsparcia biznesowego w tym finansów.

To dwudniowe spotkanie z managementem firm. Wyjaśnienie, tych najbardziej istotnych pojęć finansowych. To zrozumienie tematyki finansów, aby komunikacja wewnątrz-firmowa pomiędzy różnymi działami była bardziej efektywna. Szkolenie zwraca szczególną uwagę na kwestie poświęcone biznesowi, stosowanym standardom raportowania finansowego i biznesowego oraz wnioskom z nich wypływających. To także dyskusja o inteligencji finansowej – sposobie myślenia o biznesie, pieniądzach i wynikach generowanych przez biznes.

Bardzo często firmy zamieniają się w pędzący pociąg, w zakresie obrotów, ekspansji rynkowej, itp.,  ale wiele jej wewnętrznych elementów nadal działa, jak w drezynie. Kiedy rozwój firmy znacznie wyprzedza jej wymagalne standardy finansowe, jest to pierwszy czynnik ryzyka upadku.

W programie m.in.

  • Dlaczego oszczędzanie nie ma sensu ?
  • Co tak naprawdę oznacza pojęcie inwestycja ?
  • Czym się różni inwestycja od spekulacji
  • Cena a wartość – problem XXI wieku

„Jeżeli  przeniesiesz na biznes swój sposób myślenia o pieniądzach z domu, twój portfel biznesowy będzie wyglądał podobnie jak twój portfel domowy”

Filozofia zarządzania finansami

  • Filozofia finansów – inteligencja finansowa – definicje inwestycji v konsumpcja, cena v wartość itp.
  • Czynniki sukcesu i niepowodzenia firm
  • Model biznesowy a finanse
  • Różnice pomiędzy finansami a księgowością

Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie rachunku wyników

  • Tworzenie i analiza zarządczego rachunku wyników (managements accounts). Znaczenie przychodów, marż, EBITDA, EBIT itd.
  • Zarządzanie przychodami, cenami, marżą, kosztami i wynikiem finansowym.
  • Identyfikacja najbardziej wrażliwych czynników mających wpływ na wyniki finansowe firmy

Budowanie i zarządzanie biznesem na podstawie bilansu

  • Zrozumienie bilansu i zarządzanie bilansem
  • Analiza wskaźnikowa efektywności finansowej firmy
  • Analiza stopy zwrotu na aktywach i kapitałach własnych firmy
  • Analiza płynności finansowej i ryzyka działalności firmy
  • Identyfikowanie problemów na podstawie analizy wskaźnikowej
  • Analiza i zarządzanie kapitałem pracującym (working capital management)

Budowanie wartości firmy

  • Wartość a cena firmy
  • zarządzanie wartością firmy (EVA)
  • pomiary i wycena wartości firmy (metody, zasady wyceny itp.)
  • rola i zadania każdego pracownika w procesie kreowania wartości firmy

PROWADZĄCY: Jarosław Tuczko

– finansista, biznesman, właściciel lub współwłaściciel kilku firm.  Autor książek: Zrozumieć Finanse Firmy, Rachunkowość Można Zrozumieć, Ryzyko bez tajemnic oraz Zrozumieć Finanse. Komentator wydarzeń ekonomicznych Polsat News. Praktyk z zakresu zarządzania finansami. Pracował w Banku Gdańskim jako Dyrektor Departamentu Inwestycji Kapitałowych, w CITIBANK (Poland) jako Dyr. Departamentu Finansowania Aktywów Przedsiębiorstw, w funduszu inwestycyjnym Eastbridge (EMPiK, Galeria Centrum, Dar Natury, Nałęczowianka, Mazowszanka, ZARA, SMYK) jako Group Treasurer. Obecnie aktywny inwestor. Partner w FinGroup, Development Group Polska, Centroservice i FructoNatura .Ukończył szkolenia m.in. w Strathfoyle University, Fordham University, Citicorp Finance.

Najlepszy wykładowca w Polsce z dziedziny finansów według badań przeprowadzonych przez KPMG/ PROFIT. Wieloletni wykładowca szkoleń biznesowych m.in. dla wydawcy Harvard Business Rewiev.