Czym jest MultiChannel w Farmacji?

Samo pojęcie oznacza wielokanałową interakcję z klientem na różnych poziomach za pomocą wielu narzędzi.  Podchodząc to samego zjawiska, nie jest ważna jakaś ścisła definicja pojęcia, ale tak naprawdę możliwy model interakcji do zastosowania. Przy czym mówimy tu zarówno o zdobywaniu klientów, wzbudzaniu zainteresowania, rozpoznaniu potrzeb, zaspokajaniu potrzeb,  różnych  formach bezpośrednich i pośrednich kontaktów, reklamę, content marketing, filmy, grywalizacja itp.

W analizowaniu tego typu zjawisk nie zapomnijmy, że to klient ma być w centrum uwagi, ale w taki sposób aby nie był bombardowany naszymi działaniami. Załóżmy, że tworzymy strategię i rozważamy użycie różnych elementów:

  • mailingu, e-mailnigu, telekonferencji naszych klientów z KOL’ami w asyście przedstawicieli, przygotowujemy odpowiednie strony WWW, promujemy w AdWords, budujemy aktywne ankiety i zbieramy opinie, wykorzystujemy media społecznościowe aby powiadamiać naszych klientów o wydarzeniach, budujemy aplikacje mobilną do udostępniania danych lub prostego i wygodnego dostarczania specjalistycznych informacji i przekazów, nagrywamy filmy instruktażowe lub promujące itp. itd.

Zastosowanie tak szerokiego spektrum działań pozwoli nam na mierzenie  efektów poszczególnych aktywności, jak i całości kampanii w czasie. W mediach elektronicznych wszystko można przeliczyć na jakiś rodzaj akcji klienta, który jest policzalny i identyfikowalny.

Nasza oferta MULTICHANNEL obejmuje:

  • dogłębną diagnozę i analizę obszarów do których chcemy skierować działania,
  • nakreślenie strategii ze wskazaniem najbardziej efektywnych mediów dla danej kampanii,
  • analizę i przygotowanie danych wstępnych,
  • przygotowanie całego zakresu działań: e-mailing, newslettery, mailing, aplikacje webowe, merytoryczne platformy www, aktywności Call Center, wideokonferencje, Video News, badań testowych, reklamy sieciowej, content marketingu, CLM  itp.,
  • monitoring działań w czasie,
  • wsparcie PR w trakcie kampanii,
  • analiza wyników, łącznie z narzędziami do pomiaru efektywności.

Oczywiście przy zastosowaniu szerokiego spektrum działań nie zawsze można wprost odpowiedzieć, które nasze działania przyniosły największy efekt, jednak jest to pytanie dotyczące całego marketingu i działań z tym związanych. Pomijając takie sytuację, gdy np. producent znanych batonów MARS ze zdumieniem zaobserwował w pewnym okresie duży wzrost sprzedaży swoich produktów, bez jakichkolwiek dodatkowych działań na rynku. Jak się okazało  NASA realizowała pierwsze lądowanie sondy kosmicznej na planecie MARS, co było szeroko komentowane i relacjonowane w mediach, a przełożyło się także na ….. sprzedaż batonów o tej nazwie.

Nie zawsze mamy takie szczęście aby nasze zwykłe działania zostały podbite czymś tak niezwykłym, ale znamy przykłady kampanii produktów farmaceutycznych, które bez wsparcia telewizji, czy radia przyniosły nagły 2-3  krotny wzrost sprzedaży. Czasami nie jest to wcale związane z dużą ilością wykorzystanych narzędzi ale dobrą analizą, znajomością klienta, jego upodobań, nawyków, znalezienia punktu w którym rozwiązujemy mu jakiś problem, dostarczamy coś interesującego lub w ciekawy sposób.

Jak generalnie patrzymy na te obszary w farmacji, czym konkurujemy w tych obszarach?

NASI PARTNERZY: