KOMPLEKSOWA OBSŁUGA APTEKI

Patrząc na aptekę jako punkt bezpośredniego kontaktu z pacjentem, niewątpliwie można powiedzieć, że największy wpływ na sukces lub jego brak ma lokalizacja i otoczenie konkurencyjne. Zaraz po tym jednak jest umiejętność przyciągnięcia i zatrzymania pacjentów oraz klientów, czyli nowoczesne zarządzanie apteką lub siecią aptek. Potencjał tkwiący w całej gamie działań i narzędzi jest coraz większy, dlatego proste przytaczanie pojedynczych elementów oddziaływania najczęściej jest już niewystarczające. Proces ten jednak daje duże efekty tylko wtedy gdy jest kompletny tj. w wyniku którego wdrażamy odpowiedni standard na poziomie sprzedażowym i zarządczym, równocześnie implementując narzędzia do kontroli i monitoringu działań. Zapytaj o Projekt!

Podchodzimy do zarządzania apteką czy siecią aptek kompleksowo, dlatego proponujemy następujące obszary wsparcia jako projekty doradcze, szkoleniowe lub wdrożeniowe:

PROGRAM ZARZĄDZANIA APTEKĄ:

  • Zarządzanie asortymentem – zakup, rabat, cena, marża, promocje, sprzedaż
  • Kategoryzacja – rotacja półki, zdefiniowanie koszyków zakupowych pacjentów
  • Promocje w aptece i reklama produktów – jak wykorzystać dozwolone metody promocji i reklamy produktów
  • Marki własne – czy to się opłaca, gdzie zrobić i jaki asortyment
  • Zarządzanie w sieci aptek – właściwa struktura, organizacja zakupów, rozwijanie sprzedaży, motywowanie pracowników, finanse, wartość firmy.
  • Centralizacja danych w sieci – na czym polega? – zakupy, stany, sprzedaż, promocje – wykorzystanie siły danych i dostępnych informacji? (Data Integrator)
  • Narzędzia i metody monitoringu procesów w aptece i sieci aptek – progres pojawia się tylko tam gdzie dbamy o to aby się pojawił
  • Systemy wynagradzania i premiowania w aptece – jak optymalnie zaprojektować i drożyć system wynagradzania w aptece
  • Wykorzystanie potencjału grup zakupowych – czyli w grupie siła!
  • Oprogramowanie dla grup zakupowych – zintegrowane oprogramowanie dla grup zakupowych do sprawnego zarządzania zamówieniami i dystrybucji.

SZKOLENIA W APTECE

  • SPRZEDAŻ W APTECE – Między misją, a sprzedażą – czyli jak chcemy aby pacjent postrzegał aptekę. Standard sprzedaży i strategia podejścia do obsługi pacjenta i klienta.
  • TRUDNE SYTUACJE W APTECE oraz radzenie sobie ze stresem
  • NEGOCJACJE Z PRODUCENTAMI I DYSTRYBUTORAMI – czyli jak umiejętnie wykorzystać potencjał tkwiący w konkurencyjności oraz korzyści skali. Taktyki rozmów FMCG, AGD i innych jako element świadomego oddziaływania
  • KIEROWNIK MENEDŻEREM APTEKI – czyli jak pogodzić funkcje merytoryczną z efektywnym zarządzaniem apteką
  • KOORDYNATOR APTEK, MENEDŻER CZY DORADCA? – czyli zarządzanie przez cele z dużą dawką umiejętności zarządzania personelem, komunikacji i wywierania wpływu

OPTYMALIZACJA KOSZTÓW PERSONELU W SIECI APTEK DO 30%!Zamów Projekt!

Mamy model i oprogramowanie, które pozwala zredukować koszty pracownicze w sieci d0 30% (Staff Optimization Aplication), wdrożony u klientów posiadających 100 i więcej aptek. Co zawiera?:

  • Redukcja kosztów pracowniczych (w tym nadgodzin i braków personalnych)
  • Automatyzacja planowania grafików
  • Jasna graficzna wizualizacja, łatwość obsługi
  • Uwzględnienie regulacji prawnych i specyficznych procedur wewnętrznych
  • Wdrożenie w 12 tygodni
  • Zintegrowanie optymalizatora z oprogramowaniem kadrowym Klienta

OPTYMALIZACJA ZARZĄDZANIA MARŻĄ – NARZĘDZIE DO ZARZĄDZANIA PRODUKTAMI NA PÓŁCE W APTECE

Mamy oprogramowanie, które pozwala na efektywne zarządzanie asortymentem produktowym i zwiększanie marży poprzez automatyczne generowanie optymalnych planogramów dla każdego punktu sprzedaży w odniesieniu do jego unikalnych cech oraz struktury popytu sprzedażowego.

Modele predykcyjne AOT© bazują na regresji logistycznej, XGBoost, zbiorach losowych, sieciach neuronowych oraz innych dostępnych metodach machine learning.

OTWARCIE APTEKI Zamów Projekt!

Kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, ocena potencjału miejsca apteki

  • Reprezentowanie klienta przed organami farmaceutycznymi i sanepidem w czasie otwarcia i podczas kontroli
  • Zarządzanie pracami przygotowawczymi i budowlanymi

APTEKA INTERNETOWA

  • e-commerce – skuteczna apteka internetowa – co to znaczy?
  • Jakie elementy maja największy wpływ w sprzedaży przez internet?
  • Czy wciąż jest miejsce na nowe punkty sprzedaży przez Internet?

ZAKUP, SPRZEDAŻ I OTWARCIE APTEKI

Przygotowanie Apteki lub sieci aptek do sprzedaży oraz prowadzenie transakcji – na rynku aptecznym mało kto wie, że chcąc sprzedać aptekę można i należy się do tego przygotować tak aby uzyskać optymalną wycenę.

Analiza i wycena apteki przy zakupie – identyfikacja ryzyk, wycena i analiza rentowności, dobór personelu.

OTWARCIE HURTOWNI

Kompleksowe przygotowanie otwarcia od fazy projektu do uzyskania zezwoleń, reprezentowanie klienta w każdej fazie wraz z odbiorami przed wszystkimi urzędami (odbiór budynku, straż, sanepid, GIF)

ZAPRASZAM SERDECZNIE
Andrzej Kochanek  – Dyrektor Generalny 4VALUE Business Consulting 
Ekspert rynku farmaceutycznego, zdobywał doświadczenie w dużych spółkach giełdowych i międzynarodowych tak na poziomie producentów, dystrybucji i detalu. Brał również udział w tworzeniu jednej z największych sieci aptek w Polsce. W latach 2010/2012 członek zarządu Izby Gospodarczej Farmacja Polska. Autor wielu artykułów o zarządzaniu i sprzedaży.

KOMPLEKSOWE DORADZTWO, SZKOLENIA I WDROŻENIA NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM

Nasi Partnerzy:

 

logo_osoz