Poszukując odpowiedzi na pytanie co buduje osobowość Właściciela firmy,  można wyłonić cechy, które najczęściej charakteryzują  liderów odnoszących sukces i osiągających mistrzostwo – czyli umiejętność powtarzania sukcesu. Dla właściciela firmy najważniejszy jest rozwój firmy, efektywność, szybkość działania
i budowanie bezpieczeństwa swojego biznesu. Każdy właściciel zadaje sobie pytanie, jakie  działania i  decyzje powinien podjąć, aby przełożyły się na wzrost i wartość firmy – rozumiane jako rozwój we wszystkich podstawowych obszarach działalności.

Proponowany przez nas projekt dedykowany jest Właścicielom firm na każdym etapie rozwoju.

„Charakter można pokazać w chwilach wielkich, ale wyrabia się go w chwilach małych”
(Winston Churchill).

Akademia Właściciela Firmy składa się z 4 etapów:

  1. Właściciel menedżerem firmy – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.
  2. Skalowanie firmy – od małego do wielkiego – czyli jak zaplanować i realizować wzrost firmy.
  3. Finanse dla Właścicieli firm – czyli co warto wiedzieć, aby efektywnie rozwijać firmę.
  4. Właściciel firmy przywódcą i mentorem – czyli leadership dla osiągania właściwych rezultatów.

Etap I – Właściciel menedżerem firmy – czyli skuteczne narzędzia i techniki zarządzania dla osiągania wyznaczonych celów.

  • Horyzont właściciela vs menedżera firmy – wizja, strategia, ramy działania
  • Wyznaczanie i realizowanie celów
  • Skrzynka Szefa z Narzędziami: planowanie, organizowanie, dobór personelu, informacja zwrotna, delegowanie, nadzorowanie, monitoring i raportowanie.
  • Model RAZ w zarządzaniu
  • Autorytet Naturalny – budowa i wzrost
  • Efektywna komunikacja i Poczucie Własnej Wartości w procesie zarządzania
  • Jak motywować pracowników i współpracowników
  • Najskuteczniejsze style zarządzania w czasie rozwoju i w obliczu zmian
  • Istota przywództwa Właściciela Firmy
  • Autodiagnoza umiejętności menedżerskich
  • Podstawowe modele motywacyjne – skuteczne motywowanie pracowników
  • Trudne sytuacje w zarządzaniu
  • Co to jest komunikacja i na czym polega
  • Time Management – zarządzanie koszykiem działań
  • Wyzwania właściciela firmy

 Etap II – Skalowanie firmy, od małego do wielkiego – czyli jak zaplanować i realizować wzrost firmy.

  • Wielkość firmy, a wyzwania w zarządzaniu
  • Skalowanie firmy – co to oznacza?
  • Mała, średnia, duża firma – jaka poradzić sobie z zarządzaniem w rosnącej firmie
  • Jaką rolę pełnią procesy i procedury?
  • Zakresy obowiązków czyli kto i za co ma odpowiadać
  • Określone modele rozwoju:
  • Definicja biznesu
  • Budowa sieci, budowa oddziałów
  • Rozwój usług/produktów
  • Franszyza – jaką ją budować lub z niej korzystać?
  • Inwestorzy, giełda, finansowanie inwestycji
  • Puls mojego biznesu – na czym opiera się rozwój firmy?
  • Marketing i promocja – formy oddziaływania na rynek
  • Budowanie marki
  • Działania marketingowe wspierające sprzedaż: reklama ATL, BTL, targi, misje
  • Promocja w sieci – e-commerce, Ad Words, FB, Instagram, Twitter
  • Jakie oprogramowanie IT wspierające biznes, jest mi potrzebne i na jakim etapie rozwoju firmy? (ERP, CRM, BI, Finanse, WMS, SFA inne)
  • Sukcesja firmy – rodzinna czy menedżerska? Zasady przygotowania i realizacji.

Etap III – Finanse dla Właścicieli firm – czyli co warto wiedzieć aby efektywnie rozwijać firmę.

  • Przychody vs koszty
  • Koszty – koszty stałe, zmienne, BEP
  • Przychody, poziomy marży, polityka cenowa
  • Warunki handlowe, termin płatności, rabat, umowy, promocje,
  • Współpraca z dostawcami
  • Budżetowanie i prognozowanie
  • Aspekty logistyki
  • Rotacja zapasów, ubytki
  • Zarządzanie płynnością
  • Rotacja należności i zobowiązań,
  • Kredyty kupieckie, limity, windykacja należności
  • Wartości pieniądza w czasie
  • Bilans i rachunek zysków i strat
  • Sprawozdawczość, a zarządzanie operacyjne

 Etap IV – Właściciel firmy  przywódcą – czyli leadership dla osiągania właściwych rezultatów

  • Horyzont przywódcy – czyli wizja, strategia, cele i wartości
  • Cechy najskuteczniejszych przywódców, czyli co tworzy lidera?
  • Liderzy zmian– rola, zadania i zasady funkcjonowania
  • Wizerunek lidera i personal branding
  • Charyzma i autorytet
  • Gdy energia zamienia się w rezultaty
  • Sztuka pewności siebie
  • Przywództwo na poziomie 5
  • Właściciel coachem i mentorem
  • Czym jest coaching w biznesie i zarządzaniu?
  • Etapy coachingu. Kluczowe umiejętności Coacha
  • Style zarządzania wg. Herseya i Blancharda w coachingu
  • Zasady wspólnej pracy i rola coacha
  • Model GROW i REGROW
  • Koło wartości i modele zasobów
  • Mapa rozwoju pracowników
  • Mentoring – od doradztwa do samorealizacji
  • Mentoring, a coaching czym się różnią i jak je wykorzystywać?
  • Czy warto się szkolić i rozwijać i kiedy szkolenia przekładają się na wyniki?
  • Kultura organizacyjna firmy (normy, wartości i sposób działania jako odzwierciedlenie działań lidera).
  • Kluczowi ludzie są ważni – najpierw kto potem co.
  • Stres w życiu lidera
  • Co mówią najnowsze badanie?

Zapraszam i polecam

Andrzej Kochanek – Dyrektor Generalny 4VALUE Business Consulting

Zobacz także: Certyfikat jakości dla 4V;  Premia bez progresji PIT i ZUS

ZAMÓW KONSULTACJĘ STRATEGICZNĄ SWOJEGO BIZNESU: